Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjady

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:31

Wat een verhaal. Het is toch bijna niet te geloven.
Ik zou niet zomaar in zijn mond gaan spuiten. Waterstofperoxide is tegen bacterien die zonder zuurstof leven. Vandaar het bruisende effect(zuurstof). Perio-aid kan eventueel wel. Je kan het ook verkrijgen in een nevelverstuifer. Ieder geval van het merk corsodyl. Let wel op dat je dit niet langdurig gaat doen. Het heeft bijwerkingen zoals smaakverandering. Overleg anders even met je dierenarts. Eerst moet duidelijk zijn wat er nu allemaal mis is in zijn mond. Als je paard al antibiotica krijgt, zal dit ook ontstekingen in de mond remmen en hoef je misschien niets extra's meer te doen. Het belangrijkste is dat erg geen voedsel resten in zijn mond achter blijven. Spoelen met een tuinslang met water kan dat al voldoende doen. Mits je paard dat ook aan kan.
Hoop dat het goed met hem komt. Heel veel sterkte.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:34

detour schreef:
marjoleinft schreef:
voor de wonden zou je misschien hydrocotiderm kunnen gebruiken.
het is een hormoonzalf wat de wonden erg snel geneest.
je veearts weet wel wat ik bedoel ik gebruik het ook bij mijn paarden als ze wonden hebben.
als het dieppe wonden zijn zou je die kunnen insmeeren met groene leem , het vuil kan er wel uit maar niet er in.
ik heb ook wel eens gehoord dat honing bij de imker vandaan ook goede zalf is.
honing heb ik zelf nooit geprobeert, heb het een keer ergens gelezen.
misschien heb je hier wat aan.
heel veel suc6 verder met canjer en hopen dat ie het haalt.

groetjes marjoleinft

Diepe wonden moet je NOOIT met groene leem insmeren, deze horen te worden ontsmet door de arts en te worden ingezwachteld. Als de wond dan dicht is kun je wildgroei tegengaan doro dagelijks twee keer per dag Calendulazalf te gebruiken of een wondspray van De Groene Os waar dit bestanddeel o.a. inzit.

toen ik mijn paard net had , was die in de sloot beland en had toen aan de binnenkant van het spronggewricht een grote wond (5cm lang 3 sm breed en 2 cm diep) ik moest daar toen groene leem insmeeren om ontstekingen tegen te gaan. het kon niet gehecht of ingezwachteld worden . dierenarts is er toen bij geweest.

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:34

Afgod voor eenmalig

Wat ontzettend knap wat je doet voor dit paardje. OK dan!
Heb er haast geen woorden voor.
Ga iig voor je duimen dat alles goed komt, en je werk beloond wordt.
Afgod Afgod

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:50

Zo... net het hele verhaal doorgelezen. Meid mijn petje af voor jou. Ik wil je heel veel succes wensen.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:52

Hoe is het vandaag met hem?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:03

Tsja, Marjolein, heb bij mijn vroegere merrie helaas andere dingen zien gebeuren toen een arts er groene leem in deed (was dermate diep dat je eht botvlies zag). Ik ben er dus niet zo'n voorstander van en eigenlijk ken ik verder geen artsen die er achter staan. Wel ben ik blij dat jouw paard kennelijk goed genezen is. Maar als advies? Nee.. Zeker een diepe wond niet. Bij oedeemvorming en schaafwondjes vind ik het dan weer wel gaaf spul!

Ts: Als hij weer zijn mond kan gaan gebruiken, gaat hij vast heel vlug opknappen! Sterkte.

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 11:04

even een snelle update.
Het gaat naar omstandigheden goed met hem.
Hij heeft net electrische accupunctuur, magneettherapie gehad.
Alles op natuurlijke basis, daar er al genoeg chemische ellende in zijn lichaam wordt geduwd.

De persoon die dit kwam doen had hem de 2e dag voor het eerst gezien, en vond hem al erg opgeknapt. Zelf zie ik dat niet echt goed omdat ik hem elke dag voortdurend zie.

Ga hem nu zijn pap geven, en opzoek naar de seniorenslobber.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:05

Gaaf meid, geweldig, als hij er eenmaal weer helemaal bij is, dan kun je met trots terugkijken op deze slopende periode...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:06

OK dan!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:09

Ondanks dat de TS hier om adviezen vraagt vind ik de complexiteit van de problemen dusdanig dat ik het niet verstandig vind om als niet-dierenartsen allerlei adviezen te gaan geven. Kennelijk is er een goed team van artsen mee aan het werk en ik zou zeggen, laat hun met de juiste adviezen komen.
Zij hebben dit paard gezien en hebben er voor gestudeerd. Nu wordt er eigenlijk alleen maar verwarring geschapen....
Laatst bijgewerkt door Pensionnetje op 12-07-08 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:10

Klasse eenmalig Afbeelding

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:11

Wat deze bokker doet voor dit schepseltje is bewonderenswaardig.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het zou doen, en vele met mij heb ik al gelezen.
Is het misschien een idee om in plaats van haar de hemel in te prijzen allemaal
een klein bedragje naar haar over te maken voor de gemaakte kosten???
Hoe dit allemaal moet weet ik niet maar daar heeft iemand vast wel een idee over?

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:15

zo valt haast niet bij te houden dit allemaal, hierdoor lees ik alleen even de updates van de TS, aan je berichten te lezen gaat hij toch iets wat vooruit, kwa mest en brinta eten..
volgens mij zijn jullie op de goede weg!
zeewater bijt heel erg dus idd niet op open wonden vond het wel een goede tip.
nou ik blijf je updates volgen want ben zeer benieuwd hoe dit allemaal verder gaat

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:16

Ik heb alleen de posts van Ts gelezen anders was het me te veel, maar vind het OK dan! knap dat je dit aandurft. Wat ik me afvraag. Dit gaat natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen... Kunnen we niet 1 of andere rekening openen en dat bokkers daar, als ze willen, een bedragje op kunnen storten? Ieder tientje is er 1 natuurlijk!

Overigens.... Ik zou bij god niet weten hoe je zoiets aan moet pakken en wie of wat maar misschien een idee?

_eenmalig_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 11:17

Ik wilde deze post eigenlijk nog niet plaatsen, maar lijkt me nu toch wel verstandig.

Ik heb al vele mails binnen gekregen van mensen die willen doneren, en ja daar ben ik erg blij mee.
Maar internet is een gevaarlijk iets. Een aantal weten wel wie ik ben, de meeste niet.

Daarom lijkt het me het 't verstandigst dat ik tzt de naam van de behandelende kliniek doorgeef zodat de donaties direct naar de kliniek gestuurd kunnen worden en de behandelde DA.
Ik moet alleen overleggen met de kliniek en DA of hun hiermee accoord gaan, en hoe we dat dan moeten doen.
Dit is dan voor jullie het veiligst, en dan kunnen er geen misverstanden onstaan betreft dat ik de boel zou belazeren o.i,.d. Lachen

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:18

Kymalin schreef:
Ik heb alleen de posts van Ts gelezen anders was het me te veel, maar vind het OK dan! knap dat je dit aandurft. Wat ik me afvraag. Dit gaat natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen... Kunnen we niet 1 of andere rekening openen en dat bokkers daar, als ze willen, een bedragje op kunnen storten? Ieder tientje is er 1 natuurlijk!

Overigens.... Ik zou bij god niet weten hoe je zoiets aan moet pakken en wie of wat maar misschien een idee?

2 zielen 1 gedachte Knipoog

yashilha

OK dan! toppie meid,hij is er nog steeds
Wat een knokker is het

Kimonoo

Ik heb geen tips maar wil wel even zeggen dat ik het geweldig vind wat je doet! Hopen dat alles goed komt met hem, en dat al je harde werk neit voor niets is geweest. Nouja voor niks zal het niet zijn, stel dat het fout gaat dan heb jij hem teminste de mooiste dagen van zijn leven gegeven!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:19

Prima eenmalig. We horen wel tzt wat het banknummer is van de kliniek. Ja

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:19

Meis, kan niet meer zeggen als keep up the good work.
Als er een hele boel meer van mensen als jij waren, dan was de
wereld een betere plek.

Blijf iig volgen voor de updates.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:21

even over de slobber
van subli is ie te koop in alle boerenbond winkels
senior priorer heet ie dan , kun je als brok geven maar dat kan ie niet eten en ze lossen makkelijk op in water , subli heeft ook echte slobber voor alle paarden

enne geweldig dat je dit allemaal doet voor het beestje hoop zo dat ie opknapt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:38

Wat fijn te lezen dat het goed gaat..zulke berichten willen we horen Lachen
Mag ik je vragen hoelang hij zonder eten heeft gestaan? Vind het nl zo op eerste oog gelukkig nog meevallen voor hetgeen hij onder de leden heeft met zn kaak, kun je nagaan wat een sterk paard dit is..gelukkig maar Lachen

Denk dat je het goed doet door het reknr en de naam van de kliniek straks te vermelden, want denk juist dat de meeste weten wie je bent en een enkeling niet. Dan is dit de beste oplossing, zo wordt je financieel gesteund en hopelijk weer eventjes wat adem om verder te sparen (stel er wordt veel gestort, overige bedrag gaat in de Canjerspaarpot?), want gok dat je hier niet 1,2,3 vanaf bent..
Ik heb nl vorig jaar een jaarling opgehaald, die net als Canjer onder de wormen zat, maar nog dunner was en zijn nog steeds met hem bezig, morgen een jaar geleden..dus een flinke spaarpot is dan handig.

Veel sterkte.

blondie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:40

duimt nog steeds... Enne hoor/lees het rekening nummer wel...
Jij bent er een uit duizenden, Toppie meid.

En ik vind het verstandig dat je het doneren op deze manier wilt gaan aanpakken

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:54

Ik doe mee, laat maar weten hoe of wat.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:00

Het gaat dus de goede kant op. Elke keer als er een computer in de buurt is zoek ik het topic even op. Ben ook heel benieuwd naar het hele verhaal maar dat horen we vast wel een keer....