Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
detour schreef:marjoleinft schreef:voor de wonden zou je misschien hydrocotiderm kunnen gebruiken.
het is een hormoonzalf wat de wonden erg snel geneest.
je veearts weet wel wat ik bedoel ik gebruik het ook bij mijn paarden als ze wonden hebben.
als het dieppe wonden zijn zou je die kunnen insmeeren met groene leem , het vuil kan er wel uit maar niet er in.
ik heb ook wel eens gehoord dat honing bij de imker vandaan ook goede zalf is.
honing heb ik zelf nooit geprobeert, heb het een keer ergens gelezen.
misschien heb je hier wat aan.
heel veel suc6 verder met canjer en hopen dat ie het haalt.
groetjes marjoleinft
Diepe wonden moet je NOOIT met groene leem insmeren, deze horen te worden ontsmet door de arts en te worden ingezwachteld. Als de wond dan dicht is kun je wildgroei tegengaan doro dagelijks twee keer per dag Calendulazalf te gebruiken of een wondspray van De Groene Os waar dit bestanddeel o.a. inzit.
Kymalin schreef:Ik heb alleen de posts van Ts gelezen anders was het me te veel, maar vind hetknap dat je dit aandurft. Wat ik me afvraag. Dit gaat natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen... Kunnen we niet 1 of andere rekening openen en dat bokkers daar, als ze willen, een bedragje op kunnen storten? Ieder tientje is er 1 natuurlijk!
Overigens.... Ik zou bij god niet weten hoe je zoiets aan moet pakken en wie of wat maar misschien een idee?