Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AtSeven schreef:Die van mij heeft tot oktober in de opfok gestaan, nu staat die op een stal in Boskoop waar mijn andere paard ook staat. Ben nu een beetje begonnen met longeren.
Groetjes!
Sarah_ schreef:Mijn 9 jarige hengst wordt volgende week gecastreerd in Utrecht
waarschijnlijk via de lies
Iemand hier ervaring met het castreren van oudere hengsten?
Of iemand ervaring met castratie via de lies?
wendy01 schreef:mijn pony is op late leeftijd gecastereerd, en gedraagd zich bij merrie's nog steeds als een hengst, maar met rijden is hij nu veel rustiger en een echte knuffelkont.
als je hem wil laten castreren moet je na de operatie opletten dat er geen modder of ander vuil bijkomt.
maak je maar geen zorgen dierenartsen moeten dit kunnen anders zijn het geen dierenartsen, toch?
groetjes
Sarah_ schreef:wendy01 schreef:mijn pony is op late leeftijd gecastereerd, en gedraagd zich bij merrie's nog steeds als een hengst, maar met rijden is hij nu veel rustiger en een echte knuffelkont.
als je hem wil laten castreren moet je na de operatie opletten dat er geen modder of ander vuil bijkomt.
maak je maar geen zorgen dierenartsen moeten dit kunnen anders zijn het geen dierenartsen, toch?
groetjes
Staat de jouwe nu wel bij andere paarden (ruinen)?
Dat is namelijk de voornaamste reden waarom ik het laat doen
wendy01 schreef:hij staat bij een merrie, maar hij kruipt er niet meer op.
maar als ik hem uit de wei haal moet ik echt consequent zijn, dat hij niet gaat hinniken.
maar hoe vaker ik dit gedaan heb hoe rustiger hij nu is.
dus je kunt hem rustig laten castreren
AtSeven schreef:Tja, ik ben zelf lang dus hoop toch op minimaal 168 met een beetje body. Hij is van april dus dat is normaal toch? Hoe groot is jouw paard?
Op stal hebben mijn stalgenootjes het idee dat hij momenteel erg aan het veranderen is maar zelf zie ik dat niet omdat ik hem natuurlijk iedere dag ziet. Lastig....
Sarah_ schreef:wendy01 schreef:hij staat bij een merrie, maar hij kruipt er niet meer op.
maar als ik hem uit de wei haal moet ik echt consequent zijn, dat hij niet gaat hinniken.
maar hoe vaker ik dit gedaan heb hoe rustiger hij nu is.
dus je kunt hem rustig laten castreren
Heeft hij gedekt?