Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marigold schreef:kan je dat inscannen misschien?
Veulen84 schreef:shan schreef:Nieuw inventariesatielijstje:
Gegevens paard
leeftijd:
geslacht:
datum ziek worden en overlijden:
medicijngebruik:
(ook wormenkuren ed)
wel of niet bijgevoerd:
waarmee bijgevoerd:
welk drinkwater hebben de paarden
bijv. slootwater/drinkbak/badkuip.
(denk daarbij aan giftige algen)
wel of niet 24/7 op de wei.:
Omgevingsfactoren.
omgeving bijv heide, bos, polder:
exacte lokatie:
grondsoort bijv. zandgrond/ kleigrond:
welke andere begroeiing in om de weide:.
(heesters/bomen/enz.)
aanwezigheid van Eiken ja/nee:
bladafval in de wei ja/nee:
eikels in de wei ja/nee:
aanwezigheid van zwammen/paddestoelen
zoja welke(indien bekend)
Weidebeheer.
natuurweide ja/nee:
bemeste weide ja/nee:
welke bemesting en hoe aangebracht:
gebruikte bestrijdingsmiddelen en wanneer:
sproeiwater gebruikt (in de zomer) ja/nee:
welk sproeiwater.
Aangevuld zou ik graag zien:
- Gewicht: Treft dit bv paarden tot een maximum gewicht omdat de hoeveelheid 'stof' dan minder is en dus minder schadelijk voor grotere en zwaardere paarden.
- Hoeveel uur in het land en dan ook van hoelaat tot hoelaat.
- Wat voor weer was het de dag/nacht dat ze ziek werden? Mist/vrieskouw/winderig/regenachtig/draag/zonnig enz
GreyHorses schreef:Ik heb contacten met de hoefslag en paard & sport dus als jullie dadelijk daadwerkelijk een artikel of zo hebben kan ik er wellicht voor zorgen dat het geplaatst wordt.
Kris25 schreef:Ho ho, ik vind het te riskant om merknamen aan te dragen. Voor je het weet loopt er iets uit de hand en hebben we een boze fabrikant aan onze broek hangen. We kennen bokt en er hoeven er maar twee te zijn die zeggen da's toevallig, dat merk geef ik ook en je hebt paniekzaaiers die het alleen maar erger maken...
roossie22 schreef:Kris25 schreef:Ho ho, ik vind het te riskant om merknamen aan te dragen. Voor je het weet loopt er iets uit de hand en hebben we een boze fabrikant aan onze broek hangen. We kennen bokt en er hoeven er maar twee te zijn die zeggen da's toevallig, dat merk geef ik ook en je hebt paniekzaaiers die het alleen maar erger maken...
daarom noemde ik het ook als optie.....
het heeft idd 2 kanten.....maar dat geldt dan ook voor de plaats waaruit de kuil/hooi etc komt en de wormenkuren, maar vind dat op zich wel een punt om ook rekening mee te houden, aangezien hier óók aanknopingspunten in kunnen zitten...
maar ik begrijp je reactie
shan schreef:
Je hoeft geen merknamen te noemen maar de werkzame stof kan wel. dit kunnen we zo in de vragenlijst opnemen..