Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CKdamour schreef:Ik vond ook wat in de wei.. godzijdank geen kruiskruid maar wat is het dan? Elke bloem heeft 4 gele blaadjes
Tyrza schreef:Ik heb vandaag de ragfork van paardnatuurlijk.nl in gebruik genomen, en ik moet zeggen: ideaal om kleine rozetten uit de grond te krijgen!
beantsje schreef:Tyrza schreef:Ik heb vandaag de ragfork van paardnatuurlijk.nl in gebruik genomen, en ik moet zeggen: ideaal om kleine rozetten uit de grond te krijgen!
Leuk om eens wat te lezen over ervaringen met de ragfork!
Quartertje schreef:Wi kan mij vertellen of dit ook JKK is (sorry voor de slechte foto). Ik heb het aan de beheerder van de manege laten zien en hij zegt dat dit geen JKK is en ik heb zo mijn twijfels. Deze plantjes staan in de weide.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IU4GN4UM
Whiffet schreef:Even een tip voor de mensen die van plan zijn om het JKK uit de grond te steken: dit heeft alleen zin als er absoluut niks van de wortel achterblijft. Dat valt niet mee.... om er zeker van te zijn dat het weg is kun je de planten beter sproeien of als de nood aan de man is een lekkere verse paardendrol erop (JKK kan absoluut niet tegen stikstof) of kunstmest. Zelf ben ik een voorstander van spuiten..... dan weet je 100% zeker dat het JKK weg is en blijft en de plant verdwijnt ook helemaal, het JKK verschrompelt...er blijven dus geen blaadjes achter. Als het JKK al bloeit, haal dan de bloem eraf (met handschoenen) en sproei de rest van de plant...