Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
miranda21 schreef:Ik wil juist niet dat het een shaker is, daarom stel ik die vraag hier.
Want ik legde in mijn eerste post uit wat ze doet en toen reageerde iemand van "wat je beschrijft zijn wel heel erg de symptonen van een headshaker".
Dus ik schrok me een beetje rot en legde daarom nog meer uit dat ze het alleen doet met vliegjes in de buurt.
En nu vertel jij mij dat ik met dan geen zorgen hoef te maken.
Heel erg bedankt.
Iedereen succes verder met jullie paarden.
Groetjes
Bar schreef:De homeopaat is net geweest voor Passie. Ik heb druppels en ampullen gekregen. HIj heeft last van een bacterie die de slijmvliezen irriteert vandaar dat hij extreem gevoelig reageert op prikkels in de neus, ogen, bijholtes etc. Oook is zijn immuunsysteem ontregelt daarom krijgt hij ook iets voor de bijnieren om het immuunsysteem weer te regeleren.
Wanneer er resultaat te merken is is niet helemaal te zeggen. Sommige paarden laten vrij snel verbetering zien anderen pas als de kuur helemaal afgerond is. Dat duurt ong. 8 weken.
Ik ben heeeeeel benieuwd hoe het verloopt.
beantsje schreef:Het oorprobleem is (bijna?) over, het schudden (nog?) niet. Ik heb toch wel goede hoop dat het allemaal vanzelf over gaat.
Ze was best onder de indruk gisteren, ik geef haar nog een paar dagen rust en dan gaan we het gewoon maar weer eens proberen.
In utrecht zeiden ze trouwens dat ook bij uitgebreid onderzoek het erg vaak voorkomt dat er gewoon niks uitkomt. Maar dan nog wil ik het wel proberen.
Stel, dat het shaken blijvend is, kan je een paard daarvoor laten afkeuren? Ik heb de mijne destijds laten keuren voor de sport, en daar is ze dan niet meer geschikt voor, lijkt me. (niet dat ze weggaat hoor, mss een veulentje?)
Over de paragnost. I.v.m. mijn geloof kan en wil ik daar geen gebruik van maken. "Gewone" alternatieve methoden, dus geen paranormale, vind ik wel een optie. Maar bedankt voor je aanbod.
miranda21 schreef:Hoi Narco,
Dan is bijna elk paard een "shaker" want waar mijn paard staat schudde van de week nog 2 andere paarden met hun hoofd door vliegjes.
Ze heeft nix aan haar oren dat weet ik heel zeker en ook geen allergie. Ze is alleen wel heel gevoelig op der hoofd, toen ik haar kocht kon ik amper aan haar hoofd komen en geen halster omkrijgen, dat gaat nu allemaal heel goed mag der hoofd poetsen en alles met der doen, maar als er een paard zwaait met zijn staart in de buurt van haar hoofd gooit ze ook iets met haar hoofd.
Ik denk dat ze voordat ik haar kocht best wel geslagen is.
Ze is nagekeken door een DA het hoofd de tanden/kiezen en ze had nix en vijlen doen we elk jaar.
Dus ik ga er niet vanuit dat ik een "shaker" heb.
Groetjes Miranda.
Narco schreef:Hoi,
Toen ik jouw berichtje las dacht ik meteen 'dat is mooi ze heeft een homeopaat ingeschakeld'. Ik ben ook niet voor reguliere medicijnen als het op een 'vriendelijkere' manier opgelost kan worden. Maar je hebt het over een 'bacterie'?! Daar heb je toch altijd een antibiotica voor nodig?
Gr., Marit
ellepel schreef:weer heel goed te zien wat een headshaker nou eigenlijk doet.
t viel trouwens best mee vond ik, en sorry dat ik af en toe wat te druk ben met de camera![]()
ellepel schreef:ik heb weer een filmpje!
weer heel goed te zien wat een headshaker nou eigenlijk doet.
t viel trouwens best mee vond ik, en sorry dat ik af en toe wat te druk ben met de camera![]()
kan helaas alleen via yousendit omdat ze anders niet willen. even downloaden( gewoon op openen klikken en je kunt em zien)
http://beta.yousendit.com/transfer.php? ... 1B75255032
Narco schreef:ellepel schreef:ik heb weer een filmpje!
weer heel goed te zien wat een headshaker nou eigenlijk doet.
Ohhhh, dan zal ik dat zo ook wel krijgen!
kan helaas alleen via yousendit omdat ze anders niet willen. even downloaden( gewoon op openen klikken en je kunt em zien)
http://beta.yousendit.com/transfer.php? ... 1B75255032
Heb ik 19,5 Mb gedownload maar kan het niet afspelen want dan moet ik quicktime installeren. Kan het niet op een makkelijkere manier?
ellepel schreef:ik heb nog een kleinere via een andere site geprobeerd, alleen is de kwaliteit daarvan dus weer slechter, maar je ziet wel redelijk goed dat hij toch een paar keer knikt.
http://dieren.filmpjes.nl/bekijken.php? ... 36&t=appie
ik moet toch es leren om niet zelf mee te schudden met de camera hahah kijkt ene beetje moeilijk zo vind ik
vera schreef:Lijkt mij echt een headshaker als ik het filmpje zo bekijk.
@ Narco; een bacterie in het lichaam kan ook geirriteerde slijmvliezen veroorzaken waardoor je paard overgevoelig raakt voor bv. pollen.
Hiervoor kun je het beste een homeopatisch therapeut erbij halen zoals Jeanette Kompier ( www.horsebodybalance.com)
Mij npaard heeft hetzelfde en deze bacterie is niet verdwenen na diverse antibioticakuren.
Nu staat hij onder behandeling van Jeanette en hij knapt enorm op. Ben erg benieuwd hoe hij is als hij klaar is met zijn kuur.