Ernstige mok, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:38

simongek schreef:
Mijn paard heeft het ook heel erg gehad op alle 4 de benen.

Hij werd gewassen met betadine shampoo en daarna hydrocortederm erop.

Op de achterbenen ging het na 2 weken nog niet weg en toen heb ik de DA erbij gehaald.

Omdat mijn paard sloeg heeft de DA hem verdoofd en alle korsten eraf gehaald. Daarna goed ingesmeerd en een antibiotica kuur gegeven.

Ik deed in de stapmolen uierzalf op zijn benen zodat er geen vocht en vuil bij kon komen.

Succes met je nieuwe paardje.

ons paard heeft ook mok, maar toen we hydrocortederm werd het bij ons nog erger dan het al was!!!!!(kan best dat het bij jou paard wel gewerkt heeft)
succes met je mooie nieuwe paardje!

Princess

Re: Ernstige mok, tips? Centraal topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:32

IngLio schreef:
En wat doe jij dan Princess ter voorkoming dat het terugkomt?

droog en schoon houden en zo nu en dan met betadine wassen

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:35

evitatinkle schreef:
Prednison helpt wel, maar ook dat zijn zeer agressieve hormonen, dus alleen aan beginnen als je al het andere al geprobeert heb zou ik zeggen..

ik weet het, maar na 4 maanden moet ze er toch aan, tis enigste wat nog echt helpt wanneer de hoop nabij is!!!ze had namelijk eerst nooit dikke benen van de moken en sinds 1,5 maand dus wel, met de prednison zijn de benen mooi dun en de mok verdwijnt, als het weg is gaan we langzaam afbouwen en dan hopen dat het niet meer terug komt!

ik heb ook een tijdje panalog gebruikt, werkte toen ook super!
droogzetters heb ik goede ervaringen mee behalve bij mij paard daar werkt het niet.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 22:14

Jee, vind ik wel heavy al die medicijnen. Maar ik hoop dat je er zo vanaf komt!
Panalog ken ik niet, wat doet dat precies?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:11

Het ging de goede kant op met de mok, er is nu alleen een heel klein plekje over die ik maar niet wegkrijg. Dus vandaag de DA er even naar laten kijken (moest toch op stal zijn voor het verdoven van een paar paarden die geschoren moesten worden) en die gaf als advies er even niets aan te doen en kijken of het paard het zelf op kan lossen. Eventueel een kuurtje met MaxH of opkikker. Ben zelf niet zo blij met het advies, maar het scheelt iig een hoop heen en weer gereis.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 11:56

panalog is ook een smeerseltje met hormonen erin, beetje oranjeachtisch van kleur en vettig spul, tis geloof ik voor honden en katten met schurft.

Angel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:00

mijn paard had het ook....aan 4 benen...had alles geprobeerd...korsten krabben, wassen met betadineshampoo, mokzalf erop enz enz..
nou hielp allemaal niets....nou had ik een spulletje van de hoefsmid gekregen...wou niet zeggen wat er in zat..en was best duur...maar hielp wel onwijs....na 2 weken was alles weg gelukkig... ze liep door al die pijn en korsten ook kreupel...
misschien heeft jullie hoefsmid ook wel wat..

groetjes en succes

Angel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:03

ow jah

mijn paard heeft ook een blijvend korstje in 1 van haar kootholtes en dat gaat ook nooit weg...maar ze heeft er ook geen last van en ziet er niet erg uit ofzo dus denk gewoon laten zitten en in de gaten houden of het zo mooi blijft denk ik...of weten jullie wel iets wat daarop ook helpt reageerde niet op dat spul van de hoefsmid.. en minder heftig als wat ik hier allemaal lees

groetjes

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 22:22

Als de hoefsmid niet wil zeggen wat erin zit ga ik het toch echt niet zomaar op mn paard smeren hoor! Maar ieder zijn eigen, gelukkig heeft het voor jouw paard geholpen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:35

Lio staat nu wegens omstandigheden eigenlijk de hele dag binnen en soms in de paddock (zand). De mok droogt nu goed uit en er komen wel wat korstjes af.

Ik wil het nog nu maar 2x p/w wassen met betadineshampoo.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 10:51

Dierenarts is net geweest..Voor hele andere zaken maar ze kijkt automatisch de mok even na.. Ze vond het er goed uitzien en ik moest het wel in de gaten houden maar ik hoefde er niets aan te doen

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:24

Mijn paard had! ernstige mok, zo erg dat ik de veearts erbij haalde, en hij gaf de gouden tip
haal alle korsten eraf, (daaronder zit de bacterie),in een betadinesopje laten weken, droogmaken, dan dik insmeren met vetaderm ( te koop bij de veearts), gaasverbandje doordrenken met vetaderm, dat om de kootholte wikkelen, en vervolgens bandageren, zodat het goed kan inweken. dag laten zitten en vervolgens alles herhalen.

Succes gegarandeerd,
Bij mijn arabier heeft het in ieder geval supergoed geholpen

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:11

arabgirl schreef:
Mijn paard had! ernstige mok, zo erg dat ik de veearts erbij haalde, en hij gaf de gouden tip
haal alle korsten eraf, (daaronder zit de bacterie),in een betadinesopje laten weken, droogmaken, dan dik insmeren met vetaderm ( te koop bij de veearts), gaasverbandje doordrenken met vetaderm, dat om de kootholte wikkelen, en vervolgens bandageren, zodat het goed kan inweken. dag laten zitten en vervolgens alles herhalen.

Succes gegarandeerd,
Bij mijn arabier heeft het in ieder geval supergoed geholpen

mijn paard heeft ook mok en de eerste keer dat ik de korsten eraf haalde (gewassen met betadineshampoo, goed afgedroogd, sudocreme erop, laten inwerken, mokzalf erop ) werkte het maar de 2e keer werd het alleen maar erger. dit werkt dus niet altijd!!!!!

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:44

Masja25 schreef:

mijn paard heeft ook mok en de eerste keer dat ik de korsten eraf haalde (gewassen met betadineshampoo, goed afgedroogd, sudocreme erop, laten inwerken, mokzalf erop ) werkte het maar de 2e keer werd het alleen maar erger. dit werkt dus niet altijd!!!!!

Ik vind het opzich aan de ene kant best logisch dat het af en toe erger kan worden, hoe goed je het ook behandeled. Zeker na de tweede keer kun je toch nog niet beoordelen of iets aanslaat of niet...

Anna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 07:58

hallo allemaal!

Ik weet niet of het al ergens staat, maar bij mijn verzorgpony werkt blauwspray/violet spray heel erg goed. Het ontsmet en droogt supergoed uit. Af en toen even goed wassen met betadine scrubb, korsten eraf weken goed drogen en er weer een mooi blauw/paars circuspaard van maken!!

groetjes Anna

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:33

Ik ga vanavond weer wassen. Ik heb geloof ik vorige week vrijdag of donderdag voor het laatst gewassen, dus nu kan het wel weer.

Lio staat nu weer buiten overdag, met haar nieuwe weidemaatje, voor zolang het weer het nog toelaat...

Vanavond ook eindelijk voor het eerst les. Ik ben benieuwd!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:40

Ik heb gisteravond mijn paard weer goed bewerkt met Betadinescrub. In haar kootholtes groeit weer haar alleen bij 1 voetje voor en 1 voetje achter blijft er een korst zitten ten grootte van een eurostuiver ofzo. Iedere keer met wassen (2 a 3 x per week) krab ik deze zorgvuldig weg maar het meent iedere keer terug te moeten komen. Mijn potje mok-cure is nog niet op maar baal wel van die 2 plekjes ook al zijn ze klein . Zullen die uiteindelijk zelf weggaan?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 15:53

Je hebt er best kans van dat die in de wintermaanden verdwijnen... althans dat is ook waar ik op hoop momenteel.

Ik zal vanavond na het wassen weer foto's maken, dan kunnen jullie een stukje vooruitgang zien...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 16:01

Foto's zijn altijd interressant. Moet ik ook eigenlijk eens maken/plaatsen maar ja nu valt er weinig meer te zien

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:04

Ja ik wil ook meer foto's zien van mensen!!!

Ik zal er vanavond zelf ook weer foto's opzetten. Arabel staat nog steeds dag en nacht buiten in de blubber en ik moet zeggen dat het fantastisch gaat! Kleibad lijkt wel goed voor haar voetje te zijn!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:30

Bij Lio is het rechtsachter weer erger geworden! LA gaat wel redelijk nu. Ik word gek! en kijk nu naar essentiele olien... en van het weekend wil ik de bandage truc uithalen!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:17

IngLio schreef:

Staleigenaar zat hardop te denken. Misschien juist door het krabben dat ze dikke benen krijgt... wat denken jullie?

Ik heb van de Silverlinde het advies gekregen om een keer te wassen en daarna de korsten te laten voor wat het is!
Het genezingsproces komt van binnenuit de korst zorgt ervoor dat de huid eronder kan herstellen(vergelijk het met een wondje bij jezelf ..)
Je roept een reactie op als je met geweld de korsten eraf haalt.
Dus die dikke benen zijn zo wel verklaarbaar.

Mijn hoefsmid heeft ook een spulletje ervoor die zowel de bacterie als de evt schimmels die zich ontwikkelen bestrijd.Dan moet het zo over zijn!

Enne niet gek worden
En wissel niet te snel van de ene therapie in de andere..

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:04

Ik heb ook wel goede ervaringen met de korsten laten zitten. Na een poos vallen deze er vanzelf af en daar onder zit een mooi roze huidje .
Als het echte dikke korsten zijn probeer ik ze er zo heel af en toe wel af te halen om te zorgen dat de mokzalf er toch wat beter bij kan.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 12:59

Ik heb net wel de korstjes eraf gehaald.. Letterlijk korstJES.. Het gaat met pauk haar been eigenlijk nu supergoed... ik heb dan de korsten eraf gehaald.. dit ging heel makkelijk en haar been met betadine gewassen.. Verder laat ik het voor wat het is nu

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:33

Bij Phyn zat er verschil in de korsten, achter had hij echt een dikke korst waar op een gegeven moment echt kloven in kwamen. Die kloven maakten het pijnlijk voor 'm. Die plakaat was er ook met geen mogelijkheid af te krijgen. Na een tijdje het behandeld te hebben werden de korsten anders, alsof ze meer op de huid lagen en die kon ik er dan ook zo afkrabben. Het ging dan ook niet bloeden ofzo... Dus je moet ook kijken naar hoe het eruit ziet wil je kunnen beoordelen of je moet gaan krabben of niet.