Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 19:06

Daarom dat ze bij tom gevraagd hebben hem nog tot zeker vrijdag te geven om te zien of zijn lichaam nog ergens anders problemen gaat vertonen. Maar zo niet om hem dan mee naar huis te nemen en thuis de behandeling verder te zetten, in contact blijvend met hun.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:10

Is het verband de reden dat hij daar nog staat? Dat moet een paar dagen blijven zitten? Oftewel; kan hij niet nu al naar huis met een nieuw verbandje… of nu…ik bedoel niet à la minute maar mss morgen?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 19:22

Zijn hoeven zijn nu de reden, anders was hij vandaag al naar huis gegaan.
Zondag ochtend was hij enorm wankel, struikelend, tot punt van haast vallen.
Daarom direct arts erbij die er rond liep, ontlast duidelijk zijn hoeven, wou niet kort draaien, wou eigenlijk niets. Dus die speciale kussens eronder met pijnstillers
Gisteren pulseerde de hoeven nog, maar was hij terug allert fysiek (uitstraling en ogen is wat anders), maar doods in omgang, afgesloten.
Dus direct bloed genomen. Waardes zijn zo goed als perfect.

Vandaag pulseerde de hoeven nog steeds, maar minder. Alleen been achter weer iets dik sinds zondag, maar niet ontploft dik
Een verband wat ik ondertussen ook al 6 weken zie. Been achter zwelt, vanvoor onregelmatig, wilt dan links achter niet opnemen. Links voor is de zwaarste onregelmatigheid. Dus normaal dat hij dan achter niet opneemt. Is de zwelling volledig weg, loopt hij vanvoor weer zuiver.
Alleen hebben zijn hoeven nooit gepulseerd tot zondag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 19:49

Er komt natuurlijk ook heel veel druk op de voorkant door ontlasten van achterhand, afwachten maar. Hopen dat het goed gaat.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:13

BigOne, dat is inderdaad 1 van de problemen. Alle benen zijn gevoelig pijnlijk, na zo,n periode boxrust. Door het ontlasten, worden de andere benen pijnlijker. Het is en blijft heel erg moeilijk, ik zou het ook niet meer weten. Gelukkig dat ik geen da. ben.

In ijskoud water bad, zoals ik in gebruik heb gezien in Ierland bij de rehabilitatie van Engels volbloeden. Alleen ik zou niet weten, of het hart van dit paard dat zou volhouden. Ik heb er wel erg gunstige resultaten mee gezien, weliswaar voor andere kwetsuren.

Sterkte TS en paard.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:29

Kan zijn hidez pak hem niet wat "mentale" rust / onstanning geven?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:05

GUSTIxBILL schreef:
Daarom dat ze bij tom gevraagd hebben hem nog tot zeker vrijdag te geven om te zien of zijn lichaam nog ergens anders problemen gaat vertonen. Maar zo niet om hem dan mee naar huis te nemen en thuis de behandeling verder te zetten, in contact blijvend met hun.

Hmm waarom zou je daarop wachten…mocht dat gebeuren als hij thuis is ben je toch zo ook weer terug?
Snap dat het moeilijke afwegingen zijn hoor. Maar als hij zich mentaal zo slecht voelt zal het zijn fysiek ook niet helpen?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 03:15

Zijn Hidez pak mag hij daar (jammer genoeg) niet aan wegens meerdere negatieve ervaringen kwa wondes aan benen.

Naar huis halen heb ik Idd overwogen, maar hoe pijn mijn hart ook doet. Vrijdag toen ze belde dat hij di naar huis mocht zijn mijn gevoel ook dat hij nog niet naar huis kwam. Net zoals mijn gevoel nu zegt dat we nog niet op het einde van de ellende zijn. En eerlijk? Nu de kosten er toch al zijn liever daar als thuis.
Zij kunnen veel sneller schakelen, meer controle op de grotere dingen die nu belangrijk zijn (en niet de kleine dingen zoals ik ze zie) voor de wondgenezing.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 06:15

Het zit niet mee :(:) mijn duimen draaien nog steeds met iedere update.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 07:55

Ach wat enorm sneu dat hij zich zo afsluit. Ik hoop dat hij dan straks thuis weer opknapt. Misschien mist hij ook zijn maatje wel enorm.
Zo’n dier begrijpt er natuurlijk ook weinig van. Hij heeft pijn, staat ineens ergens anders en alleen maar binnen. Veel paarden die ik op boxrust heb gezien worden zo apathisch maar knappen erna wel weer op. Laten we hopen dat dat bij jullie ook zo is.

We duimen maar weer door!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:47

Snap wel dat hij zich niet goed voelt.

Toen limo een week op equitom gestaan heeft was hij de eerste dag terug op de manege ook nog afzijdig en lag veel neer. Het doet toch wel iets met een dier hoor.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:47

Sommige paarden worden compleet apatisch van het verblijf elders. Noem het maar een ernstige vorm van heimwee.

Ik gaf al eerder aan: andere stalplek waar het paard nu verblijft. waarbij een vorm van interactie met andere paarden mogelijk is. Misschien biedt dat een deeloplossing.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 18-10-23 10:07, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:52

nikkel schreef:
Sommige paarden worden compleet apatisch van het verblijf elders. Noem het maar een ernstige vorm van heimwee.

:j

dat down zijn zou ik voor nu niet te veel aantrekken.
Natuurlijk is dat niet leuk, maar als de wonde verder beter gaat, geen gekanteld hoefbeen oid heeft zou ik dat down wat beslissing echt op de achtergrond zetten.
Als hij weer thuis is, en als de wond mooi blijft ook weer een beetje buiten kan scharrelen is dat zo weg.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:56

Kan mij ook goed voorstellen dat hij nu door de hele situatie down is en naar binnen keert

Als hij klinisch goed is en alles goed geneest zou ik op basis daarvan geen drastische beslissingen nemen.
Grote kans dat hij straks thuis weer snel te oude is!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:28

Ik zou het ook afwachten en hem daar nog even laten zolang zij nodig achten. Het lijkt me fijner voor jou om hem thuis te krijgen wanneer hij niet meer die intensieve zorg nodig heeft. Als hij dan thuis komt dan komt het mentale deel ook wel weer goed.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 10:36

en zeker niet vergeten alles behalve het stro is 100% anders dan thuis, geluiden, geur, ritme etc. dat kan bij een paard dat zich niet lekker voelt aardig inhakken.

zelfde bij mensen, bij volwassenen merk je dat niet gouw maar bij kinderen wel, zelfs bij de hele kleintjes

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 11:18

De facturen van de 2 artsen uit 1 praktijk (1e en 4e arts die met hem bezig zijn geweest.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
9 september nog contact gehad over zwelling en koorts, advies duivelsklauw en kurkuma
18 september ivm wildvlees en verdikking: moest zelf het wildvlees wegsnijden, verdikking en manken geen reactie meer op
22 september akkoord gekregen voor zilver-honing groene leem mengeling, compliment voor terug vlakker krijgen wonde
1/10 gecontacteerd ivm ontplofte been, advies bloedzuigers.

Facturen eerste kliniek
Afbeelding

Alle aankopen (suplementen om kalm te houden, duivelsklauw, … verbanden, verzorgingsmateriaal) waarvan ik zo direct aan kan komen, zijn alle aankopen bij de apotheek of in de winkel (zoals alle leovet zilverzalf, Absorbine honing-zilver zalf, verbanden van 10cm in Duitsland, vetwraps bij emmers,…), niet mee gerekend:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rest van facturen komen later. Maar dan hebben jullie een idee wat het grapje tot nu toe gekost heeft…
En waarom ik nu ook zo iets heb van: laat hem nu maar bij tom staan tot ik zeker ben van.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 11:24

Er kwam maar 1 woord bij mij op: Hallelujah... :oo

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 11:33

Rocamor schreef:
Er kwam maar 1 woord bij mij op: Hallelujah... :oo

Hier is de factuur van de eerste kliniek voor transport niet bij
Die is hier:
Afbeelding
De 100€ (zonder diesel) voor het vrachtwagentje voor naar Tom te gaan (rustiger daarop dan op trailer) niet bij.
Alles wat via apotheek gehaald is niet bij.
Dit is puur enkel en alleen wat ik nu binnen de 10min bij elkaar heb. Zonder te zoeken…

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:13

Pff, wat gaat het dan ook snel he qua kosten... Ik hoop zo dat het allemaal waard was en dat hij er toch bovenop komt. Ik blijf duimen!!

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 12:27

Dus voor deze met zelfde probleem
Bezin eer je begint en denk heel goed na over welke artsen je vertrouwt :')

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 12:49

Ik ben ooit 2500,00 euro armer geworden door een fout van een paardenarts, maar daarbij het paard verloren. Dus ik weet maar al ste goed, dat je compleet leeg kan lopen op veterinaire onkosten.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 20:03

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Hij staat nu in een andere stal, lijkt alerter, is alerter en is meer zichzelf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:05

Goed om te lezen, hopelijk een stijgende lijn nu. De wond ziet er goed uit wat de juiste medicatie al kan opleveren. Gewoon stom van de eerdere da.

Hoe is het met zijn hoeven nu?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:36

Ik begrijp je afwegingen. Trouwens dank dat je ons hier zo meeneemt in je overwegingen en wat je gedachten zijn en die van Equitom. Hoop dat Harley zich op zijn nieuwe plekje mss wat beter voelt. Wond gaat goed zeg, fijn!!