Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 23:43

Iilssx schreef:
Hij heeft vandaag even los in de paddock gestaan! Was heel super relaxed en rustig. Morgen gaan ze wat langer proberen :D

Afbeelding

Ja! *\o/* Er stond ook een bak hooi, maar grasjes waren lekkerder natuurlijk. :') Wij zijn ook erg blij met de vooruitgang die hij laat zien!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 06:37

Vernon schreef:
Iilssx schreef:
Hij heeft vandaag even los in de paddock gestaan! Was heel super relaxed en rustig. Morgen gaan ze wat langer proberen :D

[ [url=m/6jPtNc.png]Afbeelding[/url] ]

Ja! *\o/* Er stond ook een bak hooi, maar grasjes waren lekkerder natuurlijk. :') Wij zijn ook erg blij met de vooruitgang die hij laat zien!

Hij heeft iig de rust in zn koppie om te gaan zoeken naar grasjes :D

tjakka123

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:37

Jeetje TS ik heb je topic helemaal doorgelezen, maar wat ontzettend fijn dat hij nu zo relaxed is alweer. Is er geen mogelijkheid om op deze stal te blijven? Terug naar de oude stal lijkt mij toch wel een hele grote trigger...

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:10

Vernon, is de pony nu altijd en overal een gewone, rustige pony? Of merk je dat er op bepaalde moment toch meer stress in de pony zit?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:21

Is er niks voorgevallen op de andere stal? Iets waar jij misschien geen weet van heb.., en waardoor hij bang geworden is.
Niet alle stal eigenaren zullen altijd alles vertellen.
Daarnaast kan er ook iets voorgevallen zijn waar zelfs hun geen weet van hebben.
Bedoel het is toch vreemd dat je het paard wegneemt van oude stal en nu ineens het gedrag een stuk anders is.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:13

_Inge schreef:
Is er niks voorgevallen op de andere stal? Iets waar jij misschien geen weet van heb.., en waardoor hij bang geworden is.
Daarnaast kan er ook iets voorgevallen zijn waar zelfs hun geen weet van hebben.
Bedoel het is toch vreemd dat je het paard wegneemt van oude stal en nu ineens het gedrag een stuk anders is.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou het heel goed in de gaten houden bij terugkomst en bij de eerste tekenen van stress toch zo snel mogelijk verhuizen naar een andere stal.

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 14:35

Cavaletto schreef:
_Inge schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik zou het heel goed in de gaten houden bij terugkomst en bij de eerste tekenen van stress toch zo snel mogelijk verhuizen naar een andere stal.

We houden dit ook heel goed in de gaten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:30

ik ga het toch vragen want ik heb jouw berichten nagelezen en daar vond ik een topic over dat je pony niet op de poetsplaats durfde
ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat op deze stal was en hoe je dat uiteindelijk opgelost hebt?
want misschien heeft het een wel met het ander te maken?

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:57

Gini schreef:
Vernon, is de pony nu altijd en overal een gewone, rustige pony? Of merk je dat er op bepaalde moment toch meer stress in de pony zit?

Na onze eerste ESDR behandeling op die donderdag nog op eigen stal zagen we de pony spanning afvloeien en durfde hij weer (voorzichtig) te eten. +:)+ In de dagen erna ging hij op eigen stal gelukkig ook al meer vooruit en ging hij meer eten en was hij niet meer zo hoog in de spanning als eerst. Die lijn heeft hij voort gezet bij ons op stal. Hij heeft bij ons ook wel een paar kleine momenten van spanning laten zien, maar zeker niet meer zo extreem als voor die donderdag. Bij die kleine momenten van spanning opbouwen, behandelen we hem met de ESDR en zien we hem weer ontspannen. En daarna blijft het weg in die situatie. Dit gaan we bij het naar huis brengen ook toepassen. We zullen daarbij zijn en hem behandelen als hij spanning opbouwt. Het zou mooi zijn als we dan ook de grote trigger ontdekken. (als hij algeheel niet meer zo gespannen is, gaat hij misschien laten zien in welke de situatie de spanning begint op te bouwen) Dan kunnen we dit ook gerichter gaan behandelen. In ieder geval gaat hij super goed vooruit en komt hij nu heerlijk tot rust! {:}

Op de vraag of hij toch niet stiekem bij ons kan blijven. O:) Wij bieden geen vaste pensionstalling, we bieden wel de mogelijkheid om paarden intern te stallen voor de duur van de ESDR behandelingen. Ook is de reistijd niet handig voor TS. Hij heeft naar tevredenheid daar al meer dan 1,5 jaar gestaan, dus daar gaan we weer voor.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:09

Wat een fijne oplossing!
Ik geef toe... had geen idee dat emdr bestond voor paarden en was erg sceptisch erover (niet hier geuit) maar wow! Mijn vooroordelen waren onterecht. Hopelijk blijft het goed gaan!

GiniJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:02

Dank je voor je toelichting, Vernon. Ik blijf dit een fascinerend verhaal vinden. :)

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 13:01

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:35

<3

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:38

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:42

Wat een fijne update :-)

Toppie zo TS en Vernon +:)+

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:08

Jeetje wat goed zeg! Knapt hij lichamelijk ook weer wat op, hij was flink afgevallen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:18

Wat fijn! Hopelijk is er nu iets van een patroon doorbroken en gaat het straks thuis ook weer goed. Super dat die behandelingen zo goed aanslaan!

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:24

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 14:25

Devic schreef:
Jeetje wat goed zeg! Knapt hij lichamelijk ook weer wat op, hij was flink afgevallen toch?

Ja hij eet wel weer veel beter dus zal ook wel weer wat groeien *D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:32

Wat fijn!

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:15

Wat heerlijk zo <3.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:53

Super fijn zo rustig!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:17

Ik wil je even mijn complimenten maken TS dat je je gevoel hebt durven volgen en buiten de gebaande paden bent durven gaan. Dit is doorgaans niet het eerste waar je aan denkt bij dit soort gedrag. Prachtig om te zien hoe je geliefde pony zo opknapt! Ook mijn complimenten voor Vernon en haar zus dat jullie zo klaar staan voor TS!
Hopelijk kan je pony straks op stal ook weer aarden! Voor nu vooral genieten van het feit dat hij opknapt! Was er nog bloed geprikt?

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 21:55

bowena_84 schreef:
Ik wil je even mijn complimenten maken TS dat je je gevoel hebt durven volgen en buiten de gebaande paden bent durven gaan. Dit is doorgaans niet het eerste waar je aan denkt bij dit soort gedrag. Prachtig om te zien hoe je geliefde pony zo opknapt! Ook mijn complimenten voor Vernon en haar zus dat jullie zo klaar staan voor TS!
Hopelijk kan je pony straks op stal ook weer aarden! Voor nu vooral genieten van het feit dat hij opknapt! Was er nog bloed geprikt?

Wordt later nog weer opnieuw gedaan.

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 21:57

bowena_84 schreef:

Dankjewel! :knuffel: