[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:13

Ik koop de sweet itch hoody altijd van de paardendrogist als ie in de aanbieding is, paardenmaat voor €110,-

ellepel

Berichten: 47557
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 12:49


Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 17:58


ellepel

Berichten: 47557
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:39


Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:19

Jets, dan zou ik maar eens laten controleren op mijt.

shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:45

Vandaag de horseware evolution vliegendeken getest, ze waren zo goed als niet bezweet, terwijl ik ze dinsdag met de hoody ze helemaal nat van de wei af haalden.

Eerste test voor warme dag dus zeer geslaagd

Slmt9

Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:35

En is het helemaal fijnmazig of zijn we stukken ook helemaal dicht?

shadowstar

Berichten: 346
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:50

Er zijn ook stukken dicht maar het is een zeer lichte stof

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:26

Is hier toevallig iemand met interesse voor een nette Rambo Sweet Itch Hoody? Ik ga mijne weg doen. Als iemand hem wilt overnemen, moet je even een PB sturen.

Met Shenna gaat het echt top, hopelijk blijft dat de hele zomer zo!

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:54

Celine_Famke schreef:
Is hier toevallig iemand met interesse voor een nette Rambo Sweet Itch Hoody? Ik ga mijne weg doen. Als iemand hem wilt overnemen, moet je even een PB sturen.

Met Shenna gaat het echt top, hopelijk blijft dat de hele zomer zo!


Ik heb nu ook toch maar derfen gekocht. Komt maandag binnen.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:38

Celine, welke maat betreft de deken?

Die van mij heeft op dinsdag na, helemaal niet gezweet onder haar deken.
Laat haar dus voorlopig mooi met de RSIH staan en niet met een vliegendeken en dan de kans op schuren en/of een kapotte deken.

Celine_Famke

Berichten: 6742
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:31

Is maat 195

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:44

Isabel_k schreef:
Hebben jullie tips van het jeuken aan de benen (specifieker; de witte sokjes)? Vorig jaar deed hij dit niet, maar op dit moment ziet hij eruit alsof hij ruzie gemaakt heeft met een kat. :+

Ik heb gisteren als test oude sokken kapot geknipt om deze om het kootje te trekken zodat hij daar iig geen jeuk meer heeft. Het zat niet strak of iets, maar ik twijfel of dit niet te warm is en of er misschien een andere oplossing is.

Het kan ook zonnebrand zijn, dat heeft de mijne namelijk. Gaat om een haflinger met witte benen bij mij. Zij heeft een slecht werkende lever waardoor de gevoelig is voor zonnebrand.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:05

Hier is het helaas vd week flink misgegaan door het dag en nacht ritme om te gooien. Paard ligt overal op het lichaam open en vol schuurplekken en gooit zich op stal overal tegenaan. Dus helaas.. als het weer een hittegolf gaat worden gaat ze 24 uur per dag in een box zonder deken. Echt zo klote dit...

Afbeelding

En met rijden hebben we een status van een soort burka achtige praktijken, ik kan alleen zo nog dressuren. Als ik haar niet volledig inpak wordt ze finaal panisch van zelfs het kleinste insectje := iemand nog suggesties?

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47557
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:37

jij hebt geen optie om gewoon je dier buiten te laten?
en misschien niet meer omdraaien dan?

kijk ...bij ons was het ook bloedheet..
maar er zijn er 2 die in de schaduw gaan staan en de rest staat gewoon te eten of gaan daar staan waar het het hardste waait.
is er geen schaduw of valt er wat te maken.
ik vind het zo sneu als ze binnen moeten,maar nu zijn de stallen bij ons overdag ook flink warm.

tijdelijk ergens anders kan ook niet het zo warm word?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:19

Er is voldoende schaduw, we hebben gelukkig alle weides omheind met houtwallen, maar met 34 graden en een deken ben ik bang dat ze het niet gaat trekken. ( .. ik weet dat dit dit absoluut niet gaat trekken zelfs)
Ze gaat van zichzelf niet perse in de schaduw staan en als ze dat al doet vind ik het nog steeds te gevaarlijk qua hitte. Boven de 25 graden staat ze al kletsnat van het zweet in de weide als ze haar deken omheeft. Laat staan 30+ -O-

In de stallen is het ruim 10 graden koeler, maar zelfs daar moet haar deken af op zulke dagen omdat het zweet eraf drupt en ze staat te pompen vd hitte.
Dus tips en tricks sta ik meer dan open voor, ik ben zeer pro buiten, rest vd kudde staat 24 uur per dag buiten.

Maar ga een dier met een allergie die zich schijnbaar zo extreem uit na slechts 3 nachten buiten, niet juist voor altijd buiten laten staan. Dat vind ik helemaal sneu :o

Was erg benieuwd naar ervaringen van anderen hoe op te lossen en het toch paardvriendelijker te maken zonder dat ik haar allergie hiermee extra trigger. Ik dacht werkelijk waar dat een goede dichte deken en kap, en zo vroeg mogelijk binnenhalen en laat mogelijk naar buiten haar hierin toch nog een beetje zouden ondersteunen. Maar voor nu is het zodanig bende ellende en een soort zelf mutulatie... dat ik dan maar kies voor ‘ eenzame opsluiting in het gevang’ -O-

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:09

Bij mij is het dag nacht ritme ook omgedraaid en merk dat ook direct aan haar schuren. Hier niet de mogelijkheid om het op de normale manier te doen.

ellepel

Berichten: 47557
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:39

merk je al wat van die magneet die je hebt gehaald?

Caily

Berichten: 12529
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:44

Hoe laat doen jullie ze dan buiten? Mijne staat altijd buiten en ik merk echt dat het zwakke moment van de dag het gouden uurtje savonds is, zodra de zon onder is is het rustiger en als het donker is is het net zo goed als overdag. Snap wel als je net nu rond 22-23 ze buiten hebt terwijl ze normaal dan binnen staan/gaan dat het schuren toeneemt. Merk bij mijne wel als ik om de paar dagen derfen smeer op haar gevoelige plek en die dagen ook goede vliegenspray gebruik op de deken en haar benen/buik, ze ook rustiger is. En ‘s avonds strookbegrazing geven en rijden als afleiding werkt ook.

welmoed__

Berichten: 6573
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:48

Hier gingen ze dan om 21:00 naar buiten. Heb er helaas niet veel over te zeggen, daar ik op een pensionstal sta.

Van de magneet merk ik nog niet zo veel helaas.

KB01
Berichten: 289
Geregistreerd: 18-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:09

ellepel schreef:
Kan wel.
staat je dier in hoog gras?
Kan ook grasmijt zijn.
Die jeuken ook,even googlen voor info daar over.

Plekjes even insmeren met iets :j

Appie had ook wel wat gezweet.
in de liezen en tussen de voorbenen wat.
Afgespoeld.lekker laten rollen en deken weer op.

Blije poown! :D
[ [url=m/Dglz32.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mag ik vragen welk merk deken dit is?

ellepel

Berichten: 47557
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:37

QHP zebra :j

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:06

Caily schreef:
Hoe laat doen jullie ze dan buiten? Mijne staat altijd buiten en ik merk echt dat het zwakke moment van de dag het gouden uurtje savonds is, zodra de zon onder is is het rustiger en als het donker is is het net zo goed als overdag. Snap wel als je net nu rond 22-23 ze buiten hebt terwijl ze normaal dan binnen staan/gaan dat het schuren toeneemt. Merk bij mijne wel als ik om de paar dagen derfen smeer op haar gevoelige plek en die dagen ook goede vliegenspray gebruik op de deken en haar benen/buik, ze ook rustiger is. En ‘s avonds strookbegrazing geven en rijden als afleiding werkt ook.

Hier ging ze tegen 22:00 naar buiten

Slmt9

Berichten: 4937
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:40

Hier ook 24/7 buiten en sinds een week weer onder de amigo aussie. Ivm de hitte. En aangezien dit goed blijft gaan, blijft die op *\o/*
En dan hopelijk t naseizoen alleen een vliegendeken op! Ging vorig jaar ook goed.

Vind de rsih voor mezelf t makkelijkste en de beste bescherming voor t paard. Maar tis toch wel een grote, zware deken. Ben blij dat hef met iets lichters ook goed gaat.

Froukje
Forever young

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-19 22:53

Ze (Fjord, shet wel onder de deken) loopt hier ook bloot sinds een aantal dagen, deken alweer kapot :roll: , en het gaat verbazingwekkend goed. :oo

Gister weer Derfen gesmeerd en ik heb nog geen schuurplek kunnen ontdekken. Gelukkig werkt het weer mee en waait het best lekker door waardoor de knutten weinig kans hebben, zo lang dat zo is mag ze nog lekker even bloot blijven rond lopen.

Wel een vliegenmasker op en ik merk dat dat ook wel scheelt in de hoeveelheid jeuk. Ze krijgt volgens mij spontaan jeuk als er vliegen bij haar ogen zitten te wroeten, en waar de rest de maskers het liefst zo snel mogelijk weer af probeert te krijgen loopt mevrouw vrolijk rond met haar smurfen masker :D