Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
oji schreef:BigBen schreef:Ik begrijp dat het voor jou moeilijk is, maar voor je reageert moet je eerst eens proberen na te denken.
Pardon??? Het moge duidelijk zijn, jij begrijpt en weet helemaal niets van mij, ja hoor ik denk na voor ik reageer.
Ik vind het idd heel raar om de uitslag en de adviezen van een gerenomeerde kliniek maar te bagatelliseren op basis waarvan??? Jouw interpretatie van wat TS hier neerschrijft wat de kliniek tegen haar gezegd heeft. TS zit met een paard dat iets mankeert, gaat daarmee naar een goed bekend staande kliniek en jij vind datgene wat ze vinden en adviseren kennelijk maar onzin. Mag jij vinden maar wat wil je ermee bereiken? Dat TS maar doormoddert met een paard dat overduidelijk niet lekker in zijn vel zit, overduidelijk niet lekker kan bewegen. Een jong paard hoort een losse bal elastiek te zijn en niet een stramme strakke als een bejaarde bewegende ponie. Alleen maar verstandig dat een onervaren iemand als TS hiermee hulp zoekt en naar een kliniek gaat. Laat TS nou gewoon naar haar DA luisteren en die adviezen opvolgen. Misschien/hopelijk komt het dan nog goed. Met jouw opmerking dat het allemaal niets voorstelt komt TS zeker niet vooruit. Voegt niets toe!
BigBen schreef:Mijn insteek is precies wat ik zeg, namelijk dat een zeer lichte bemerking voor de volledigheid werd opgenomen in het verslag. Met andere woorden, de kans is groot dat de klinische betekenis minimaal of nul is. Onder voorbehoud dat inderdaad die termen gebruikt zijn, 'een zeer lichte beginnende artrose'.
bobje26 schreef:Zouden deze problemen zijn reacties kunnen veroorzaken, misschien ook een goede?
Quir schreef:Ja inderdaad, valt dan best mee! Heb je foto's van kogel lateraal/mediaal en oblique?
Veranderingen of afwijkingen in de facet gewrichten geeft bij mensen vaak veel pijn en ook vaak zenuwpijn, vlak daarbij komen ook de zenuwen uit het wervel kanaal. Of dat bij paarden ook zo is, durf ik zo niet te zeggen. Kan de dierenarts waarschijnlijk wel zeggen. Al weten ze echt nog heel weinig van de rug, helaas.
Art_Ificious schreef:Heb zelf even grondig gekeken.
En ik dénk dat het misschien dit is? Je ziet dat het daar ietsje anders gevormd is dan de voorliggende wervels.
[ [url=m/QkY30m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3vc923.jpg]Afbeelding[/url] ]