Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 00:53

Lauraa90 schreef:
Hoi! Ik val ook even binnen, mede door dit topic ben ik erg nieuwsgierig geworden naar BoT!
Ben me gaan verdiepen in de producten, en qua werking i.c.m. prijs, trekt de rugverwarmer van BoT mij momenteel het meest (liever niet meteen een flink bedrag neer leggen, eerst zien dan geloven). Mocht ik hier erg enthousiast over zijn dan schaf ik t.z.t. de staldeken/maasdeken erbij aan. Maar nu mijn twijfel, ik lees namelijk op meerdere sites dat de rugverwarmer erg slecht blijft liggen. Het is wel de bedoeling dat de rugverwarmer na het opbouwen, de hele dag en/of nacht op blijft zolang het koud is (onderdeken weer). Maar ik heb echt een hekel en trekkende en schuivende dekens.. Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld een borstriempje aangeschaft kan worden waarmee je hem ook vooraan het paard bevestigd, maar gaat dit dan niet op een vervelende manier trekken? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er al manieren gevonden om ervoor te zorgen dat de deken goed blijft liggen? Alvast bedankt voor de tips!

Als je hem lang en zonder toezicht op wilt laten zou ik niet gaan voor een rugwarmer. Werkt mooi maar ligt niet ideaal. Ik heb een fedimax en dus met bot geen ervaring maar ondanks dag ik hem vast maak aan een deken trekt hij toch naar achteren en neemt daarbij de deken mee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 08:24

VWestra schreef:
is inderdaad de L (Full). Fries is geen kasteel denk net 165m. De full van Eskadron past goed. BR qua lengte ook maar de air tech is dus wat te ruim om het moment. Ze hoeven inderdaad niet hoger....

Oké dank je!
Zou je de hoogte op willen meten misschien ?
Vergelijk ik even.
Die van ons is ook 1.65

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:07

Vandaag opgestaan zonder rug- en nekpijn *\o/*. Ik ben zo blij dat t zo snel al werkt :+:.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:21

_San87_ schreef:
Vandaag opgestaan zonder rug- en nekpijn *\o/*. Ik ben zo blij dat t zo snel al werkt :+:.

Fijn dat het bij jou zo goed werkt! Ik denk dat ik m ook ga kopen.. ik mocht nog wat uitzoeken voor kerst en heb, vooral bij mn vriend, snel last van mn rug. Fleecedeken leek me dan het handigst omdat je jezelf er in "op kan rollen" en ik m dan ook makkelijk mee kan nemen naar huis en terug, en naar andere plekken :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:36

Blacky94 schreef:
_San87_ schreef:

Fijn dat het bij jou zo goed werkt! Ik denk dat ik m ook ga kopen.. ik mocht nog wat uitzoeken voor kerst en heb, vooral bij mn vriend, snel last van mn rug. Fleecedeken leek me dan het handigst omdat je jezelf er in "op kan rollen" en ik m dan ook makkelijk mee kan nemen naar huis en terug, en naar andere plekken :)

Ik ben er echt heel tevreden over :j. Kost wat, maar dat is uitgeslapen opstaan met een ontspannen rug en schouders me absoluut waard O+.

Ik vind het absoluut een aanrader. Ik heb de grote versie, 1.40 x 2.00.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 10:50

Ik heb inmiddels al een hele waslijst:
2x coltrui bot (kan iemand vertellen hoe de maten vallen?)
2x fleecedeken bot voor op bed (voor zowel mn man als voor mij)
3x kleinste hondenkussen bot (voor de kat met artrose, maar de ander wil m dan vast ook :') )
2x dressuur zadeldek hkm of bot (iemand ervaring met hkm?)
1x uitrijddeken waterdicht fedimax

Nu weet ik dat paardendrogist wel eens 25% korting heeft op bot producten, ik vind het wel waard om daar nog even op te wachten :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:42

Ik ga van het nieuwe jaar de fedimax fleecedeken bestellen. Test ik hem eerst zelf en dan de hond en daarna het paard.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:43

Weet iemand hoe de fedimax fleece dekens vallen? Mijn paard heeft dekenmaat 190, soms 195 als ze klein vallen.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:26

Even een vraagje,
Ik heb de peesbeschermers achteraan aangekomcht ivm een peesblessure.
Mijn plan was om haar er snachts mee op de weide te zetten (paard staat 24/7 buiten.
Maar dit wordt mij her en der afgeraden, wat zouden jullie doen?

momenteel heeft ze ze ong 2 uurtjes per dag aan (wandelen en op de weide wanneer ik er ben).

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:47

Snachts zulke beschermers om lijkt mij ook niet goed... denk door de neopreen waardoor ze niet goed genoeg kunnen ademen. Als ik ze omdoe tijdens werk komen ze er vaak vochtig onder uit laat staan hele nacht op de wei. Ook door de grond kunnen ze nat worden, heeft ie hele nacht natte beschermers om.

Kan zijn dat ik totaal verkeerd denk maar ik denk ook dat t niet goed is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 19:50

PanamaD schreef:
Snachts zulke beschermers om lijkt mij ook niet goed... denk door de neopreen waardoor ze niet goed genoeg kunnen ademen. Als ik ze omdoe tijdens werk komen ze er vaak vochtig onder uit laat staan hele nacht op de wei. Ook door de grond kunnen ze nat worden, heeft ie hele nacht natte beschermers om.

Kan zijn dat ik totaal verkeerd denk maar ik denk ook dat t niet goed is.
Ik denk hetzelfde. Peesbeschermers, anders dan stalbeschermers, zijn niet gemaakt om nachten om te zitten. Ik zou het niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:01

zeker niet heel de nacht om laten. Staand is het al niets maar als ze gaan liggen dan komt het helemaal klem te zitten.

Waarom zou je ze in de nacht om doen en in overdag dan weer af? Daar zie ik ook niet helemaal het nut van.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 20:58

vonneke schreef:
Waarom zou je ze in de nacht om doen en in overdag dan weer af? Daar zie ik ook niet helemaal het nut van.

Hier ben ik het dan weer niet mee eens, de stalbeschermers heeft een paard toch ook alleen snachts om en niet overdag?

Maar deze beschermers om laten lijkt mij niet slim.

Daarnaast, Fauvetje, lopen paarden hun benen dun als ze buiten staan. Als je het alleen voor de werking doet dan zou ik met deze beschermers alleen werken en na het werk de benen goed insmeren met Arnica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:01

Ik heb de Fedimax fleecedeken binnen maar heb hem nog niet goed gepast, dus kan nog niet zeggen of hij groot of klein valt. Nu heeft [***] sowieso altijd een maat te groot van dekens ivm zijn dikke hengstenhals, maar ik vond de deken op de grond vrij lang ogen.

Ik had trouwens ook de Fedimax onderlappen besteld en tot mijn verbazing hebben die geen keramische halve bolletjes op de paardkant, maar stipjes; de rondjes staan dus in hetzelfde patroon over de lap verspreid, maar dan zijn ze plat. Best grappig. Wel vond ik het binnenstofje met de stippen erg dun; die gaat heel makkelijk per ongeluk dubbel zitten als je hem ergens omheen vouwt en dat zou ik wel een risico vinden als je hem om een paardenbeen wikkelt en bandageert. Hier is hij gelukkig gewoon voor nood (bijvoorbeeld reparaties enz) en tot die tijd doen ze lekker dienst als poezenmandverwarmers. ;)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:18

Ben benieuwd hoe je de deken vind vallen xyzutu2. Nog andere die ervaring hebben met de fedimax fleece? Hoe vallen de maten?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:42

Ik ben heel content van de Fedimax Fleece, de maat valt voor mij normaal. Ik heb de 135-185 besteld en die valt net iets ruimer dan mijn 6'0- 183 van Horseware. Ruim verstelbaar aan de borst, volledig afneembare buikriemen en een bilkoord (geen bilriemen).

Foto's heb ik een paar pagina's terug gedeeld.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:34

Zit eraan te denken om iets van Bot voor mijn hond te kopen. Ze is ondertussen al 12, onder de bulten en stijf, vermoed atrose. Maar wel nog fit, soms té voor der lijf...

Met jasjes doe ik der denk ik geen plezier. Zou een soort kleed fijn zijn?

Iemand ervaring ermee? Merkte die verschil en wat voor kleed is het beste? Hondje is niet zo groot, een klein gebleven engelse stafford.

(Mag ik dit trouwens hier vragen?)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:46

Er zijn meerdere kussens/matrassen in verschillende formaten voor honden. Ik ga er een voor mn kat met artrose aanschaffen. Wat ik aan ervaringen lees wordt het erg goed ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:54

Bij de Fedimax fleecedeken heb ik ook de twee onderlappen besteld om wat stof achter de hand te hebben voor reparaties en dergelijke (ze waren ook supergoedkoop in de aanbieding) en die mogen in tussentijd door de poes gebruikt worden. Die is behoorlijk oud, 17 inmiddels, en op haar oude dag ook steeds zenuwachtiger en onzekerder geworden; ze loopt continu voor je uit/met je mee door huis, wil niet meer alleen blijven in kamers en als ze ergens zit/ligt dan reageert op elk geluidje dat ze hoort (of het nu een schoen is van een zittend persoon die wat over de vloer beweegt of dat de tv iets harder klinkt) met heen en weer schietende oortjes of opschrikken. Ze is gewoon altijd alert tot licht gestresst en daarvoor zijn mijn ouders ook al naar de dierenarts gegaan, maar die wijt het gewoon aan de ouderdom.

Om 6 uur vanavond heb ik een van de twee onderlappen middenin de kamer gelegd (op het punt waar iedereen langs loopt dus daar zal ze sowieso nooit gaan zitten) en haar er even overheen laten lopen tot ze ging zitten. Binnen een kwartier lag ze erop en sindsdien is ze er niet meer vanaf gekomen. :wow:
Mijn ouders vroegen zich al af of er misschien poezenlijm in die stipjes zit... :D
In de tussenliggende 3 uur keken wij met z'n drieeen een heftige film met veel knallen (dat jaagt haar normaalgesproken meteen achter een bank) en we liepen continu heen en weer direct om/over het lapje waar ze op ligt (wc, iets eten halen, iets opruimen enz), maar nope, nul reactie. Poes is in the zone. :evaw:
Echt bizar. _O-

Als iemand een kleine maat hond heeft dan zouden de Fedimax onderlappen ook een goedkopere oplossing kunnen zijn. De onderlappen worden per 2 verkocht, dus je zou ze ook aan elkaar kunnen naaien.
Poes ligt trouwens nog steeds op het onderlapje naast me. :j

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:58

Jeetje Xyzutu, gooi er een kwartje in en daar komt weer een geweldige (bezuinigings)tip :D

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:01

Ik heb thuis voor mijn Franse bull van 9 met twee hernia's en echt wel stijve spieren ook dekentje en resultaat is verbluffend. Ze is helemaal gek van het dekentje. Jasjes doe ik haar ook geen plezier mee, dus ga voor de fleecedeken over d'r kussen heen, en in de winters ik ze wel graag onder deken slapen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:05

Hoe groot zijn die onderlappen van fedimax samen? Ze is geen jack russel formaat wel wat groter maar niet heel groot.

Deze oplossing is wel goedkoper!! Aan elkaar naaien is zo gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:05

Met dank aan de poes - en de tip hier van een medebokker die erop wees dat de Fedimax onderlappen in de aanbieding waren! _/-\o_
Als ik dat hier niet had gelezen had ik ze nooit meebesteld want ik kijk nooit bij beenbeschermers. :o
Poes ligt nog steeds; ik heb net de twee stoelen die tegen haar lapje aanstaan op de houten vloer een een kwartslag gedraaid. Normaalgesproken is dat iets waardoor ze toch een minuut of tien wat schrikkeriger door is (plus dat ze natuurlijk gewoon meteen achter de bank schiet van het geluid zelf), nu draaide het kopje wel met mijn bewegingen mee maar het lijf bleef gewoon liggen. Poezenlijm. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:07

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:10

Ik ben ook al een tijd aan het twijfelen om een BoT deken/kussen voor mijn hond te kopen, maar dan als ondersteuning van de spieren voor/na het trainen. Mijn hond gaat alleen niet op een onderlap passen :+