Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AmFe schreef:Pff dat is ook een flinke poos. Het is niet op 1 hand te tellen hoeveel spuiten mijn paard de afgelopen dagen gehad heeft.
De kies heb ik en de puntjes lijken wat zwart/week. Verder zie je er niet extreem veel aan. Maar het was ook een minimale afwijking volgens Utrecht.
Er komt nu wel donker geel water uit zn neus. Totaal anders dan ervoor dus dat bevestigt denk ik wel dat het de goede plek is.
Ik hoop inderdaad dat hij straks minder pijn heeft, al merkte ik het inderdaad niet echt aan hem. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt!
Ze hebben gespoeld gisteren en daarna een plug erin. Ik geloof vandaag of morgen nog een keer spoelen. Ga zo weer bij hem kijken
nicky_rilana schreef:AmFe schreef:Pff dat is ook een flinke poos. Het is niet op 1 hand te tellen hoeveel spuiten mijn paard de afgelopen dagen gehad heeft.
De kies heb ik en de puntjes lijken wat zwart/week. Verder zie je er niet extreem veel aan. Maar het was ook een minimale afwijking volgens Utrecht.
Er komt nu wel donker geel water uit zn neus. Totaal anders dan ervoor dus dat bevestigt denk ik wel dat het de goede plek is.
Ik hoop inderdaad dat hij straks minder pijn heeft, al merkte ik het inderdaad niet echt aan hem. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt!
Ze hebben gespoeld gisteren en daarna een plug erin. Ik geloof vandaag of morgen nog een keer spoelen. Ga zo weer bij hem kijken
Maar zat er nog veel vlees aan de kies? Hier aan kun je namelijk zien hoe vast het nog zat. Ik was eigelijk benieuwd na of de tand open pulpas heeft. Als dit is dan heb je zeker de juiste keuze gemaakt, daar hoef je dan niet over te twijfelen.
Vala schreef:Bij mijn paard zat de kies ook nog muurvast maar was dus wel flink ontstoken/aan het rotten. Maar hij zat daardoor dus niet losser.
Goed dat ze spoelen! Hadden ze dat destijds bij de mijne ook maar gedaan, had veel ellende gescheeld.
nicky_rilana schreef:Als er geen vlees aan zit is dit een teken dat de tand op dat deel al los zat in de tandkas. Hij kan dan nog wel vast zitten tussen de andere kiezen maar niet in de tandkas.
Op het kauwvlak van de kies zie je allemaal zwarte streepjes als er in een van die streepjes een klein gaatje zit heb je een open pulpa. In die pulpa holten zit het bloedvat en deze zenuw van de tand.