EstherHegt schreef:Shadow0 schreef:Met riooljournalistiek heeft dat natuurlijk weinig te maken. Maar verder zie ik eigenlijk niet in waarom je je er druk over zou maken... als je het niet wilt, niet gelooft, niet juist vindt, dan doe je het toch vooral niet? Die vrijheid is er. Maar als mensen hun geld willen uitgeven aan water met geheugen lijkt me dat net zo prima als mensen die hun geld willen uitgeven aan mode of kaartjes voor concerten: eigen keuze.
Natuurlijk mogen mensen hun geld uitgeven aan water met geheugen, maar de discussie is, waarom. Volwassen mensen die zelf over eigen gezondheid bepalen, prima, op het moment dat er over een dier of kind bepaalt wordt dan heb ik grotere twijfels omdat mensen vaak in de schoenan gaan staan van een arts en diagnose menen te mogen stellen. Het gaat best vaak fout. http://whatstheharm.net/
Naast magisch water zijn er natuurlijk ook een boel dingen op de markt die wel gewoon slecht voor je zijn. Er zijn bijvoorbeeld hele bedrijven rond ontgiften en darmspoeling en dat is gewoon aangetoond niet werkzaam en zelfs ongezond, maar de gemiddelde aanbieder vind het niet zo'n probleem om daar gewoon over te liegen

Alternatieve genezers beweren vrijwel altijd een hele hoge percentage genezen patienten te hebben, als iets zo effectief is is het toch appeltje eitje om dat te bewijzen. En dan wijzen naar de Farmaceuten die het vast de hele wetenschappelijke wereld om gekocht hebben zodat er niet uit komt dat homeopatie werkt, alsof die farmaceuten niet graag geld zouden verdienen aan een werkend middel waar je bijna geen grondstoffen voor nodig hebt