'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:53

Ze is wel populair, ik zie geen haartje van het diertje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 15:54

Stille meelezer.... maar wil toch even kwijt dwt ik het TOP vind wat jullie voor haar doen. Ze is een knokkertje en heeft de goede mensen getroffen die meeknokken ;)

Ennuh mijn stem heeft ze ook bij deze :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:13

Waar ik nu eigenlijk nieuwsgierig naar ben......hebben ze voor de operatie haar zuurstofgehalte in het bloed nog gemeten ?

smurffie

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 16:41

Er is een volledig bloedbeeld opgezet dus ik neem aan van wel? Dat beeld staat tussen de posts van de ts.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:10

Wat fijn dat het goed is gegaan! Ze ziet er inderdaad gewoon vrolijk en alert uit op de foto. Zal wel al een last van je schouders af zijn gevallen! Wat ik me nu afvraag, waarom doen ze het in meerdere keren? Heeft dat een bepaalde reden, is dat beter? Zou het zelf namelijk liever allemaal in 1 keer gehad willen hebben.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:20

Fijn dat ze al zoveel meer lucht kan krijgen, wat zal ze vrolijk zijn als ze weer in de wei kan lopen.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 17:32

Zuurstofgehalte in het bloed weet ik niet eigenlijk.

De reden waarom ze vandaag gestopt zijn is omdat het flink bloedde (niks ernstigs) maar ze zagen niks meer op de endoscopie daardoor.
Ook doen ze de operatie staande, maar veulentjes hebben de neiging om te gaan liggen na de sedatie dus kreeg ze buikbanden om om haar omhoog te houden.
Halverwege zakte ze door haar beentjes en kregen ze haar niet omhoog gehouden, dus rust haar lijf op die banden, dit is niet goed als dat te lang is.

Ook zal de binnenkant van de neus hierna wat kunnen zwellen, en de afweging moet na een dag even gemaakt worden hoe dit neusgat eruit ziet en of dus het linker ook al gedaan moet worden.
Anders kan ze misschien weer niet goed ademen als beide neusgaten zwellen erna.
Maar dit bekijken ze morgen verder.
We willen dat Fay zo min mogelijk hinder ervan heeft in haar herstel.
Fay is overigens een erg makkelijk veulentje, ze liep ook zo de OK in van ah ja gezellig hier, voor de operatie moesten we even wachten en 1 van de studenten( denk ik ;) ) heeft de hele tijd rondjes met haar gelopen, Fay vond stilstaan saai :+

Ben tot nu toe zeker te spreken over Merelbeke, natuurlijk is het wel groot en moet je soms meerdere keren even iets uitleggen omdat je zoveel mensen ziet maar ze zijn allemaal erg begaan en zeker Dr Vlaminck is erg duidelijk en goed in zijn werk.
Laatst bijgewerkt door _Inge op 21-10-13 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:34

Hier ook een stille meelezer, ik denk iedere dag aan jullie mooie Fay. Heel veel respect voor jullie, wat geweldig wat jullie allemaal voor haar doen!! Ze ziet er goed uit voor de operatie, fijn dat het goed gegaan is..

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:35

Die 'tijdens' foto is wel een zoekplaatje zeg, ik moest echt drie keer kijken voordat ik er een veulen tussen zag staan :')

Wat heerlijk dat het zo goed verlopen is vandaag! Ook hier wordt geduimd voor volledig herstel. En wat top dat je Fay deze kans wilde geven +:)+

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:20

Wat een update !!!!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:38

fijn om te lezen dat het top op heden zo goed gaat . +:)+
ik blijf lekker mee lezen en duimen draaien (wat er van de duimen over is ;) )

het lijkt mij een heel leuk veulen en het word vast een super paard :o

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:46

Ik lees veel mee maar nu toch maar even iets plaatsen..........
Wat super dat het zo goed is gegaan vandaag en wat een vechtertje (zo baas zo veulen!).
Hopelijk kunnen ze morgen verder. Weer een stapje dichterbij naar een normaal leven. Petje af voor jullie! En een knuffel aan de smurf

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:32

Wauw, diep respect voor jullie hoor. Mijn stem voor boktveulen heeft ze alvast! En als ik op bokker van het jaar mocht stemmen zou jij dat worden, zonder twijfel.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:48

Heerlijk dat de operatie al zo goed gegaan is.
Petje af voor jou ts.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:58

Wauw, wat een wonderverhaal wordt dit!!! Duizend maal petje af voor jullie zeg!! En wat een sterk veulen!! Hoop dat dit het begin van een prachtige toekomst is voor haar samen met jullie!!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:40

Wow, de eerste levensreddende stap is gezet, en wat een fijn bericht. Ik blijf hard voor jullie duimen!!!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:41

Super ts!
Heel veel respect voor jou en fay, die zeker weten mijn stemook krijgt!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:04

Wat ben ik (en half Bokt denk ik :j ) trots op jou dat je dit allemaal doorzet voor haar!!
Heel veel succes en sterkte nog toegewenst de komende tijd, maar volgens mij komt het helemaal goed!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:08

Wat een fijne update :j hopelijk blijft het zo voorspoedig verlopen voor jullie, en nogmaals: wat een topactie van je dat je Fay een kans geeft!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:35

helemaal top!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:32

Klinkt allemaal erg positief! Goed van je dat je dit doet. Ben benieuwd hoe het morgen is!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:52

Vanavond nog even bij Fay langs geweest.
Ze had weeral veel hongertjes , ook nog een klein stukje gewandeld door de gangen, vond ze wel even fijn.
Maar tijdens het eten erna merkte je toch dat ze moe begon te worden, en misschien dat de pijnstilling ver uitgewerkt was, stond wat te trillen op haar beentjes.
Maar het is niet niks ook, heel veel indrukken, en dan de operatie nog, we zullen blij zijn als ze naar huis mag, en zij ook denk ik ;) .

De andere paarden daarna nog voorzien van natje en droogje en dan zo eens op bed, morgen weer richting Gent, we rijden wat km af nu, maar ze is het zeker waard.

http://m.youtube.com/watch?v=4B4d1OAV0C4

http://m.youtube.com/watch?v=SCBHrLoNCBo

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:54

Wat een geweldig update, en wat hééft dit veulen een mazzel dat jullie haar leerden kennen! Echt tóp.

Heel veel sterkte nog mbt het traject wat jullie nog te gaan hebben. Ik duim heel erg voor jullie dat dit allemaal goed gaat verder!!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 22:56

Die moet maar efkes een nachtje heeeeeel goed bijslapen van alle toestanden, zodat ze er morgen weer volop tegenaan kan. Op de filmpjes oogt ze trouwens wel alert en vitaal. :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 23:01

Wat fijn om haar zo te zien na de operatie !
We gaan morgen gewoon weer verder met duimen +:)+