Bedankt voor jullie berichten
terpentijn schreef:Je dacht toch niet ECHT erover om Muis te laten inslapen! Hoop ik toch!
Heb de filmpjes bekeken, en meid wat is hij vooruit gegaan! Je ziet natuurlijk wel dat er wat aan de hand is, want zodra het wat moeilijker wordt probeert hij in zijn oude wijdlopige gedrag terug te vallen, en dat hij niet doorkomt met de achterbenen is natuurlijk ook duidelijk.
Om eerlijk te zijn wel, ik had de rendac en de dierenarts al gebeld. Ik had met mezelf afgesproken dat ik hem zou houden mits hij geen neurologische schade zou hebben, dan is het gekkenwerk om zo'n dier te willen houden. Toch? Om daar achter te komen ben ik naar Utrecht geweest voor een EMG; hij had wel degelijk neurologische schade en kreeg de diagnose "equine degenerative myeloencephalopathy". Ze vonden hem héél atactisch en héél erg slecht. Ik had oude filmpjes laten zien en ze vonden hem in de tijd alleen maar verslechterd, dat zou passen bij een progressieve ziekte als EDM. Mijn omgeving vond het ook niet meer dan logisch, natúúrlijk laat je hem dan inslapen. Daar ga je toch geen geld en tijd meer in stoppen?
Ik had voor mezelf ook 100 redenen waarom afscheid nemen echt het beste zou zijn: geld, tijd, zorgen, energie.... Ik kon toch net zo goed gaan investeren in een paard waar ik tenminste wat mee zou kunnen. Maar het zwaarst wegende argument was ik tot op de dag zelf even vergeten; ik ben gek op dat dier én hij lijkt er zelf geen last van te hebben.
De rendac en de dierenarts dus maar afgebeld. Als ik dat wat eerder had bedacht had me dat een hoop drama gescheeld
Hevonen schreef:Ziet er toch echt veel beter uit. Zijn stap is zelfs ruimer dan van veel paarden die ik ken, het lijkt alleen niet zo door zijn manier van bewegen.
Je bent al heel ver gekomen met hem, complimenten! Hoe is hij als je hem zonder longe 'longeert'?
Ja, van de zijkant lijkt hij heel ruim te stappen! Pas vanaf de achterkant zie je echt wat er mis is. Ik heb geen filmpje van vrij longeren maar wel hoe hij in de paddock loopt, zitten een paar stukjes draf tussen: https://www.youtube.com/watch?v=XxjcqQ- ... e=youtu.be
Ik vind hem zelf te schraal nu maar ik krijg hem maar niet dikker...Onbeperkt hooi, speedi-beet, seniores priores, luzerne; ik gooi er echt van alles in maar je blijft zijn ribben zien.
betadine schreef:Knap dat je hem nog steeds hebt TS.
Geef hem nog maar eens 2 jaar en als hij 4 is ga je pas echt kunnen zeggen van het komt goed of het is genoeg geweest. Ik zou natuurlijk wel perfect begrijpen dat je geen 2 jaar meer wilt geld investeren in hem, maar je hebt al zo veel voor hem gedaan en ik merk echt wel verbetering. PPffff wat ben jij een doorzetter. Het was wel makkelijker geweest voor jou moest het en merrie of ruin geweest zijn, want kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is om hem in afwachting ergens neer te zetten.
Hij is zijn klokkenspel alweer een jaartje kwijt! Hij is vorig jaar gecastreerd omdat hij inderdaad als hengst bijna nergens welkom was... En ik er niet meer overweg kon
Ik durf hem niet in afwachting ergens weg te zetten, bang dat hij zonder beweging gaat verslechteren.