Balada schreef:Lovely, ik persoonlijk ga niet uit van die gedachte want ik heb kennis , kunde en begrip van de situatie.....
Daar heb ik ook jaren voor gestudeerd.
Dit geldt uiteraard niet voor iedereen die voor alternatief kiest.
Maar andere leken aangaande paarden of mensen gezondheid hebben ook geen kunde en geloven soms zomaar een DA die overgaat op zware medicatie, terwijl dit niet *altijd* hoeft.
Sorry dat ik nog even persoonlijk wordt, maar jij zegt dat je dus kennis van zaken hebt, je hebt er jaren voor gestudeerd.
Maar het enge is, je snapt de essentie van het verschil in de wezens al niet, weet je hoe eng het is dat jij dan wel zo heilig overtuigd bent van dat je het goed doet? Je weet het allemaal zo goed, maar je bent niet op de hoogte van de verschillen van mens en paardenlijf? Lees de post van Zwerte eens. Daar kunnen we nog zo veel meer aan toe voegen, paard heeft geen sleutelbenen, paard loopt op 4 benen, heeft geen aparte spaakbeen en ellepijp, enz, enz, enz.
Ik snap wat je zegt hoor, er worden ook door het reguliere circuit best fouten gemaakt (3 maanden op stal zonder beweging voor een peesblessure

) en daarom moet je zelf blijven nadenken, maar het feit is en blijft. Niet iedereen kan dat dus voldoende. Jij bent daar zelfs een uitstekend voorbeeld van. Jij denkt er veel verstand van te hebben, maar de basics mis je volledig.
Daarom moet er ook wat gedaan worden aan kwakzalverij, omdat niet iedereen voor zichzelf kan bepalen wat oplichting is en wat niet...