Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:56

Amaryllis schreef:
Jan Nas is op de hoogte, hij is ook de arts die de rhino bij ten Bosch heeft vastgesteld. Ik zou liever willen zeggen dat hij discreet heeft gehandeld en dit nu via de "pers" naar buiten wilt laten komen in plaats van paniekzaaiierij zoals hier gebeurd. Jan is een vakman, en die zal nu ook wel plat gebeld worden met vragen. Het verspreiden van de gevallen via Bokt/Horses.nl is daarom een verstandige keuze in mijn ogen.

Jan is zeker een vakman, heb alleen maar goede ervaringen met hem.
Daarom leek het me al raar, maar waarschijnlijk is hij inderdaad discreet geweest. Al had ik het misschien toch wel wijs gevonden om het op die andere stal in Driel te melden aan de stalhouder.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:57

Daar ben ik het helemaal mee eens Yvonne, je hoeft geen namen te noemen, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:57

Chaos schreef:
Wij hebben ook met trailer gereden. Hebben een paard laten inslapen en cremeren. Die was ziek (pezen afgescheurd, geen Rhino!) die kan geen weken wachten. Dat is het enige paard dat van het erf af mocht.

Dit is natuurlijk inderdaad een heel ander verhaal.
En je weet niet wat er in de trailer staat als je mensen ziet rijden natuurlijk.

Ilonka1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:59

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:01

even ter info vanuit de Bokt nieuwsredactie

alle officieel bevestigde updates plaatsen we in het VN topic dat op slot zit. Vanochtend heeft stal ten Bosch bevestigd dat er bij rhino heerst (abortusvariant) en dat heb ik zojuist ook geplaatst.
Meldingen zijn zeer welkom, het kan even duren voordat ze op VN komen, omdat we het eerst verifieren bij de stal in kwestie.

Amaryllis

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:05

Heel goed Lielle :) we hebben niks aan speculaties!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:07

Ik ga zo ook even overleggen met stalhouder, we zitten nog wel uit de buurt maar het kruipt toch naar boven. Normaal nagenoeg geen paardenverplaatsingen op stal en geen dragende merries maar wel 3 jonkies en onze tinker heeft een lage weerstand. Maar er komen wat boxen vrij waardoor er geinteresseerden op stal komen. Geen idee wat wijsheid is daarin maar ik overleg wel graag even.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:08

lausan schreef:
Chaos schreef:
Wij hebben ook met trailer gereden. Hebben een paard laten inslapen en cremeren. Die was ziek (pezen afgescheurd, geen Rhino!) die kan geen weken wachten. Dat is het enige paard dat van het erf af mocht.

Dit is natuurlijk inderdaad een heel ander verhaal.
En je weet niet wat er in de trailer staat als je mensen ziet rijden natuurlijk.

Nee maar daarom. We rijden nu met een lege trailer naar huis.
Maar ivm de opmerking over trailers. Daar hoeft geen paard op te staan.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:08

Lielle schreef:

alle officieel bevestigde updates plaatsen we in het VN topic dat op slot zit. Vanochtend heeft stal ten Bosch bevestigd dat er bij rhino heerst (abortusvariant) en dat heb ik zojuist ook geplaatst.
Meldingen zijn zeer welkom, het kan even duren voordat ze op VN komen, omdat we het eerst verifieren bij de stal in kwestie.

+:)+

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:09

[quote="Chaos"]Telefoon blijft gaan en mailtjes blijven binnenkomen. Op Nijgraaf is 4 weken geleden bronchitis vastgesteld. Er zijn nu veel vermoedens door verhoging en dikke benen dat dit toch geen bronchitis is.

quote]

Is er al meer bekend over de Nijgraaf?

Chaos

Lielle schreef:

Ik ken een stal met paarden met symptomen. Klanten zeggen dat het er is maar eigenaar wil niks officieel bevestigen. Dan kun je toch niks?

xNicolx

Amaryllis schreef:
Heel goed Lielle :) we hebben niks aan speculaties!!!

Ik vind het wel goed als men hun vermoedens uitspreken. Beter 1x voor niets gewaarschuwd dan 1x te weinig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:11

Nope nog niet. Stal er naast heeft ook aantal paarden met dikke benen. DA is geweest maar nog niks gehoord verder.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:13

Chaos schreef:
Lielle schreef:

Ik ken een stal met paarden met symptomen. Klanten zeggen dat het er is maar eigenaar wil niks officieel bevestigen. Dan kun je toch niks?

Kun je ook niet. Alleen alle voorzorgsmaatregelen nemen en voorzichtig zijn. Rhino is uiteindelijk alleen vast te stellen door een dierenarts door middel van gedegen onderzoek, pas dan kun je zoiets op internet gooien met naam en alles. Tot die tijd: niet zomaar roepen.

deve1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:14

mijn jaarling merrie staat in tricht bij een boer op stal, maar ik kom er net achter dat hun de paarden nooit enten.
weet iemand of het verstandig is om nu nog te enten?

voor de mensen die het virus nu meemaken heel veel sterkte!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:15

Amaryllis, dat is exact de lijn die we hanteren.

En verder kun je als paardeneigenaar niets anders doen dan voorzichtig zijn. Niet op pad gaan, geen contact met vreemde paarden en zelf niet rechtstreeks van stal naar stal gaan. Ik rijd een paard dat in de buurt van Nijmegen staat, en hanteer dus ook dezelfde uitgangspunten.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:16

deve1986 schreef:
mijn jaarling merrie staat in tricht bij een boer op stal, maar ik kom er net achter dat hun de paarden nooit enten.
weet iemand of het verstandig is om nu nog te enten?

voor de mensen die het virus nu meemaken heel veel sterkte!

Nee heeft geen nut, paar posten terug staat een reactie op dezelfde vraag van mij :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:16

Ik hoop dat het hierbij gaat blijven... iemand enig idee of het niet ook over de grens is gegaan?? Groesbeek is zo'n beetje in Duitsland.. Ik kan geen meldingen vinden, dus hoop van niet?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:17

Nee niet meer enten!! Heeft al eerder in dit topic gestaan, paarden krijgen bij een enting een kleine hoeveelheid ziektekiemen ingespoten. Stel dat de Rhino ergens rondzwerft bij je paard, zal het alleen maar zieker worden!'

Willen jullie trouwens even meedenken met mij?
Ik moet vanavond lesgeven op een stal waar regelmatig de dieren vervoerd worden en de ruiters ook op andere stallen komen (ook in Driel). Uiteraard ga ik morgen naar mijn eigen merrie, maar zouden jullie wel of niet gaan lesgeven? Of zie ik nu echt spoken :o

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:18

Amaryllis schreef:
Chaos schreef:

Kun je ook niet. Alleen alle voorzorgsmaatregelen nemen en voorzichtig zijn. Rhino is uiteindelijk alleen vast te stellen door een dierenarts door middel van gedegen onderzoek, pas dan kun je zoiets op internet gooien met naam en alles. Tot die tijd: niet zomaar roepen.

Precies :j
De klanten kunnen het wel zeggen, maar is het officieel door een DA bevestigd? Waarschijnlijk wil de eigenaar daarom nog niks zeggen.

SuzanLarissa

Amaryllis schreef:
Nee niet meer enten!! Heeft al eerder in dit topic gestaan, paarden krijgen bij een enting een kleine hoeveelheid ziektekiemen ingespoten. Stel dat de Rhino ergens rondzwerft bij je paard, zal het alleen maar zieker worden!'

Willen jullie trouwens even meedenken met mij?
Ik moet vanavond lesgeven op een stal waar regelmatig de dieren vervoerd worden en de ruiters ook op andere stallen komen (ook in Driel). Uiteraard ga ik morgen naar mijn eigen merrie, maar zouden jullie wel of niet gaan lesgeven? Of zie ik nu echt spoken :o

ik zou het zelf niet doen, je zit wel in een ''besmet'' gebied namelijk

liempje

Ik zou zeer zeker geen les gaan geven!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:19

Angela schreef:
Ik hoop dat het hierbij gaat blijven... iemand enig idee of het niet ook over de grens is gegaan?? Groesbeek is zo'n beetje in Duitsland.. Ik kan geen meldingen vinden, dus hoop van niet?

Ik weet nog van niks. Ken wat mensen die aan de Duitse kant zitten.
Zij zijn op de hoogte, maar daar is nog niks aan de hand.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:19

Ik zou alleen lesgeven als je al je kleding en schoenen en auto kan ontsmetten voordat je weer in de buurt van een ander paard komt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:20

lausan schreef:
Angela schreef:

Ik weet nog van niks. Ken wat mensen die aan de Duitse kant zitten.
Zij zijn op de hoogte, maar daar is nog niks aan de hand.

Ik heb ook even wat mensen in DL op de hoogte gesteld, maar die wisten ook van niets (dus ook niet dat het in omgeving Nijmegen heerst)