Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mindim schreef:Bij ons op stal wordt ook geweid middels stripbegrazing. De tinkers en de hoefbevangen paarden krijgen minder snel een strip bij dan de 'gewone' paarden. Ik persoonlijk vind het een fijne manier van weiden. Alle dagen wordt de mest weggehaald, ook wel prettig ivm de vliegen.
Ik heb deze deken besteld, ik vrees dat de kleur niet lang blijft
Besteld bij Suusje1972 hier op Bokt
http://www.amazoneXL.nl
Die van mij reageert ook heel erg op voeding. Hij heeft op een andere stal gestaan vanwege inrijden en daar voeren ze kuil, tevens ben ik Marstall Force gaan geven. Hij had bij terugkomst allemaal korsten op zijn benen en hij heeft het tot bloedens open gebeten. Nu staat hij weer thuis, krijgt gewoon hooi en het verbetert met de dag. Straks maar weer eens force gaan bijvoeren, kijken of het dan nog rustig blijft. Al met al erg lastig, als je iets wilt gaan bijvoeren vanwege het rijden. Tink is geen paard dat snel dik wordt.
Zijn ZE en heftig reageren op voer een beetje een 'normale' combinatie?
suuszzzz schreef:Zammie schreef:Bij Zam kan geen bloed afgenomen worden. Is al een compleet drama bij inenten.
Ik geloof er niet in, dat een paard voldoende heeft aan alleen hooi. Is al het nodige bekend ondertussen over tekorten en ook te grote hoeveelheden van bepaalde waarden in de grond en dus hooi.
Waarom staat paardnatuurlijk dan vol met allemaal suplementen (alleen die van hun is natuurlijk de beste)? Omdat zij er ondertussen ook al achter zijn, dat een paard niet kan leven op hooi en een zoutsteen...
De reden, dat ik merk, dat Zam ergens een tekort aan heeft (denk vit. E + magnesium) is doordat hij te snel vermoeid raakt tijdens een training.
Juist onbemest land heeft veel meer fructaan in het gras als bemest land. Is ook al achterhaald...
Dus bodemonderzoek en daar je (kunst)mest op aanpassen, dat is mijn manier ondertussen...
Ik houdt dit middel in gedachten wuswa. Heb liever iets ondersteunends als een kuur Ventipulmin. Dat is ook een aanslag op zijn hele huishouding, maar als het niet anders kan, dan moet het wel gegeven worden...
onze paarden eten al 8 jaar alleen hooi, en hebben inderdaad ook een liksteen. Zijn nog nooit ziek geweest, en hebben altijd energie..
(trouwens op advies van de da)
Britt_Pit schreef:Daarom dus bloedonderzoek
Britt_Pit schreef:@ellepel: ik zie t niet als zeuren/ aanval hoor; ik bedoelde dat t wijzer is om eerst bloedonderzoek te laten doen voordat je extra middeltjes gaat geven die mogelijk helemaal niet nodig zijn of niet de juiste zijn. Ik voer de brandnetel en zeewier op advies van de da na bloedonderzoek; dit was naar het schijnt de beste toevoeging die de minste belasting opleverde.(voor mijn paard).
IndianaJones schreef:oke...kom ik met misschien een hele blondedomme vraag hoor.
Maar WAAR laten jullie het bloed precies op testen?!?! Is het een algeheel bloedonderzoek of?!?! Ben eigenlijk wel heel benieuwd. Heb het namelijk zelf ook nooit laten doen bij Shathu.
chipieke schreef:zondag gaan de paarden op de wei bij ons! Althans, mijn 2 merries en de ruin, zyta zou ik graag nog op de paddock houden met hooi. Maar ik vraag me af, gaat dat geen negatief effect hebben op haar?
wuswa schreef:
Britt_Pit schreef:En heb het al eerder gezegd: ik kan bij de mijne geen bloed laten afnemen. Dus als je daar ook nog een oplossing voor hebt....
suuszzzz schreef:Zammie schreef:Bij Zam kan geen bloed afgenomen worden. Is al een compleet drama bij inenten.
Ik geloof er niet in, dat een paard voldoende heeft aan alleen hooi. Is al het nodige bekend ondertussen over tekorten en ook te grote hoeveelheden van bepaalde waarden in de grond en dus hooi.
Waarom staat paardnatuurlijk dan vol met allemaal suplementen (alleen die van hun is natuurlijk de beste)? Omdat zij er ondertussen ook al achter zijn, dat een paard niet kan leven op hooi en een zoutsteen...
De reden, dat ik merk, dat Zam ergens een tekort aan heeft (denk vit. E + magnesium) is doordat hij te snel vermoeid raakt tijdens een training.
Juist onbemest land heeft veel meer fructaan in het gras als bemest land. Is ook al achterhaald...
Dus bodemonderzoek en daar je (kunst)mest op aanpassen, dat is mijn manier ondertussen...
Ik houdt dit middel in gedachten wuswa. Heb liever iets ondersteunends als een kuur Ventipulmin. Dat is ook een aanslag op zijn hele huishouding, maar als het niet anders kan, dan moet het wel gegeven worden...
onze paarden eten al 8 jaar alleen hooi, en hebben inderdaad ook een liksteen. Zijn nog nooit ziek geweest, en hebben altijd energie..
(trouwens op advies van de da)