Och hemel Esmeralda! Die foto's zeggen zo veel meer dan 1000 woorden, ze was klaar... Het was goed....
Je hebt de beste beslissingen gemaakt die je maken kon mop, toen zij wilde vechten vocht je mee en toen ze opgaf bood je rust.
Nu komt de tijd van verwerken, de eerste dagen leeft iedereen nog mee, maar ook volgende maand moet jij nog verder leven zonder je meisje. Ik wil dat je weet dat je ook dan altijd mag bellen om je verhaal kwijt te kunnen.
Heel langzaamaan worden je tranen weer een lach. Waar je nu meteen huilen moet als je aan haar denkt worden je herinneringen steeds dierbaarder en kun je weer lachen als je aan haar eigenaardigheden denkt. Het was een enorm karakterdier met haar eigen wil.
Meer dan sterkte kan ik je niet wensen, maar oh wat zou ik je je meisje graag teruggeven...
dorientjuh
Geplaatst: 29-06-09 13:23
Ik zie dit topic nu pas, en mijn paardenhart breekt bij het zien van de foto's. Als bij mij al de tranen stromen, dan kan ik me niet eens voorstellen hoe jij je moet voelen. Ik wil je alle sterkte van de wereld toe wensen, en onthoud inderdaad dat ze het nu beter heeft. Ik weet niet of je er voor open staat, maar toen mijn kat enkele jaren terug plotseling overleed, heb ik een reading laten bij bij Nancy van Stal Danae. http://www.staldanae.nl/ Die reading heeft mij heel erg geholpen bij de verwerking van het verlies en ik denk dat dit jou ook erg kan helpen.
De zoveelste die wel meelas maar eigenlijk niet wist wat te zeggen. Ik kon je niet vertellen wat het beste leek, je hebt het zelf aangvoeld... In als je overwegingen lees ik vooral de liefde die je voelde voor je merrie, het geloof dat je had in een betere tijd. Voor haar is die nu gekomen, al is het dan op een andere manier dan iedereen had gewenst. Maar ik heb diep respect voor je hoe je hierin hebt gestaan, hoe júllie hierin hebben gestaan.
De pijn is er, diep en zal moeten slijten maar je mag wel geloven dat Nuala trots is op jullie, op jou en je vriend. Heel veel sterkte.
Jeetje zeg.. ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen..
quintusgl
Geplaatst: 29-06-09 14:13
Meid, wat hebben julie gevochten. De foto's en je verslag hebben me doen huilen, wat een liefde en respect straalt het uit! Heel erg veel sterkte de komende tijd en wat zou het mooi zijn als je vandaag of morgen zo'n mooie vlinder tegenkomt.......
Jee - Dien vertelde van Nuala bij het zwangytopic en ik moet zeggen dat ik ferm zit te slikken nu ... Dit had niet mogen gebeuren ... Hier zijn geen woorden voor ...
wat heb je het mooi omschreven esmee, tranen biggelen hier over mijn wangen, fotos zeggen genoeg, je hebt een waardig besluit genomen, o zo moeilijk maar het beste voor nuale.
Er is al zoveel gezegd, en overal ben ik mee eens.. Maar na het lezen en zien van je verslag ben ik er stil van.. Wat een een verdriet, wat een verlies, wat een prachtige dame.. En wat ontzettend goed dat je haar hebt laten gaan, ze zal je eeuwig dankbaar zijn, en altijd bij je in de buurt zijn.
Heel veel sterkte!
HCRanch
Geplaatst: 29-06-09 14:54
jemig wat een intens stuk heb je geschreven. Ook hier vele tranen terwijl we jullie niet kennen, maar het voelt wel zo.
Jullie beide nogmaals ontzettendige moedige mensen, heel veel sterkte
We willen jullie allemaal vanuit het diepste van ons hart bedanken voor al het medeleven en de enorm lieve woorden. Het zorgt ervoor dat ik me niet alleen voel in mijn verdriet, maar ook ben ik trots en blij voor Nuala dat haar overlijden niet ongemerkt voorbij is gegaan en dat vele mensen even aan haar hebben gedacht of een traan hebben gelaten. Dat had ze verdiend, dit prachtige bijzondere paard.
Ik ga van de ene huilbui naar de andere momenteel. Sommige momenten gaat het even goed, totdat ik me realiseer dat Nuala weg is en dat ik niet naar haar toe kan. Nooit meer.
Soms even paniek... maar dan weer wat berusting. Ik ga straks even naar haar dochter en kleinzoon. Hen ook vertellen wat er gebeurd is en dat ze nooit meer terugkomt.
Mijn muze is voor altijd weg, maar in mijn hart en hoofd zal ze altijd aanwezig zijn.
Bedankt iedereen nogmaals. Misschien antwoord ik niet op alle PM's, maar ze worden allemaal gelezen en gewaardeerd.
Jee wat een verschrikkelijk verhaal. Wat is het een moeilijke beslissing geweest maar de foto´s zeggen dat ze ook niet meer kon.
Heel erg veel sterkte! Ik heb een paar weken geleden ook een schat verloren en weet hoe moeilijk het is. Sterkte!
Wietsje92
Geplaatst: 29-06-09 16:21
Heel veel sterkte toegewenst de komende tijd!
Lizz
Geplaatst: 29-06-09 16:53
Ik had het vanmorgen al gelezen, in de haast, moest op schoolreis met groep 1 en 2. Ook al kende ik Nuala niet in het echt, tranen stonden in mijn ogen. Zo vaak heb ik haar voorbij zien komen, ook haar baby's en dat is over...
Wat veel anderen al zeggen, de foto's zeggen genoeg. Ze was op en jullie hebben zeker de beste beslissing genomen. Heel veel sterkte met dit verlies en geniet van haar dochter en kleinzoon.
xlaurax
Geplaatst: 29-06-09 17:03
Ik moet ook steeds weer slikken en ik heb zo met je te doen. Ik heb Nuala nooit ontmoet, maar ze komt zo krachtig over. Heel veel sterkte!
Lees net pas je verslag van gisterenavond met de bijbehorende, alleszeggende foto's, en zowaar, hier diggelen er ook wat tranen. Wat een heftige avond moet het voor jullie zijn geweest, houd je taai. Er wordt aan jullie gedacht.
_miepie_
Geplaatst: 29-06-09 17:50
Wat zal Nuala trots zijn op haar baasje,wat zou Nuala dankbaar zijn, jij hebt voor haar de juiste beslissing genomen. De pijn, het verdriet dat blijft, maar de mooie herinneringen ook, hou je daar aan vast!! Heel veel sterkte
Hier nog een stille meelezer... Wat mag jij trots zijn op jezelf en op Nuala. De foto's zeggen inderdaad meer dan 1000 woorden, het was klaar. Heel veel sterkte!!
Ik weet ook echt niet wat ik moet zeggen.. Maar een grote brok in me keel en een traan die is gevallen wat is dit allemaal heftig.. Heel veel sterkte.. R.I.P. mooie meid.
xLenax
Geplaatst: 30-06-09 06:49
Ik ben er stil van. Ik ken jou en Nuala niet persoonlijk, maar heb jullie altijd gevolgd, via bokt, maar ook regelmatig je site bekeken. Jullie waren een geweldig team, Nuala was een prachtige merrie die er stond. Niemand kon met haar sollen. Zo zag ze eruit op de foto's die ik zag. Wat verschrikkelijk dat ze er nu niet meer is. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Ze leeft voort in je gedachten en in haar prachtige kinderen en kleinkind.