Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ziezo55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:15

jeetje ... egt zo zielig! sterkte!

Fenrir

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:21

:wow: wat een wonden zeg! Dat ziet er niet fijn uit. Die zijn werkelijkwaar gigantisch, dat een hengst zoiets kan aanrichten. Waarom zou hij zoiets doen.. :?
Arme merrie, heel veel sterkte ermee en hopen dat ze er snel weer bovenop komt! :(:)
Succes ermee, en wat fijn dat je nu gesponsord wordt! :)

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:13

ahhhwww sielig man hoop dat het gauw beter gaat.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:15

Hoe gaat het vandaag met je dametje :) ?!

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:24

Hoe gaat het nu met je merrie?
Helaas heb ik zoiets ook meegemaakt met mijn merrie maar niet met een hengst.
Ze stond in een pensionstal in Alverna en moest in een groep staan waar het helemaal niet goed ging.
Er stond daar een ruin tussen die hetzelfde heeft gedaan met mijn Friese merrie. Vreselijke wonden in haar nek, hals en schoft.
Ze werd door de hele wei heen gejaagd.
Mijn pensionhoudster(ik zal maar geen namen noemen al zou ik het graag doen) vond dit normaal gedrag in de groep.
Ik hoop in ieder geval dat het beter gaat met je merrie en dat ze er verder niks aan over houdt.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:19

Hallo medelevende bokkers,

Een nieuwe update...morgenvroeg komt de arts weer....het gaat echt beter met dr....ik ben zoo blij!! :D
Ik ga ook nieuwe fotos toevoegen...en ja het is echt nog niet ten einde maar het ziet er zoveel beter uit.
De wondranden zijn fris en beginnen op sommige plekken vast te gaan zitten...ooww mensen ik zit dit gewoon jankend te schrijven ;(
De vetrand is helemaal aan het afsterven dat wel...dus ik zal morgen overleg hebben maar ik denk dat dit er toch ter zijner tijd(misschien morgen) afgesneden moet worden.
Eronder is de huid wel mooi roze.
Het zal dus een pony worden met een diepe put in de nek...en zonder manen op die plek....maar das voor mij niet belangrijk, dit dier heeft de afgelopen dagen ZOVEEL doorzettingsvermogen laten zien dat ze voor mij niet meer stuk kan (al kon ze dat al niet haha)
Ondanks dat het er zoveel beter uitziet doen we de foto's toch maar in een linkje.
Mensen is het gezichtsbedrog of gaan we cht de goede kant op??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JT67S8CL-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HSXLEPXR-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3SMJRV4T-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMP8MZLQ-D.jpg

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:21

nou het ziet er in elk geval al een stuk rustiger uit. Onvoorstelbaar wat een huid kan veranderen op een paar dagen tijd.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:23

Dat ziet er zeker rustiger uit!! Wat fijn om te zien. Ben bneieuwd naar de reactie vd DA morgen.
Super hoor!

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:30

Zo, dat gaat snel. Fijn om te zien dat ze aan de beterende hand is, ik snap die traantjes van jou volkomen. Ik ben benieuwd naar het oordeel van de veearts. Ik heb nog steeds 2 vragen die een beetje branden: Heb je nu al iets van de hengstenhouder gehoord? Is hij of ben jij verzekerd? Of moet je dit helemaal alleen opknappen?

En verder vroeg ik me af of het niet mogelijk is dat je pony toch al drachtig is. Dit in verband met het gebruik van medicijnen en de vraag of je het veulen zou willen houden of niet.

Succes verder, dit gaat je lukken!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:34

Dat gaat langzaam maar zeker de goede kant op. De wond ziet er veel schoner uit!

GeorgetteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:38

Hmz, op dit moment ben ik lichtelijk misselijk, dus open de links niet van de wondfoto's, maar ben erg blij om te horen dat ze weer een stapje verder is. En dat allemaal dankzij jou! Wees trots op jezelf.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:39

Deze vragen zijn al een paar keer gesteld en ik zal nog eens vertellen hoe het er nu voor staat.
Ik heb NIETS meer vernomen van de hengstenhouder.
Hij zou afgelopen maandag contact hebben gehad met de verzekering maar ik heb niets meer vernomen.
Ik heb vanaf dag 1 ook nog nooit een telefoontje gehad om te vragen hoe het met de ponie gaat.
Geen enkel medeleven.
Ik denk NIET dat ze gedekt is...het was gewoon nog niet de tijd en de arts heeft haar nadat we haar uit t land gehaald hebben bekeken op wonden ed bij de kling maar niets van dit al dus ik denk dat er geen dekking heeft plaatsegevonden.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:41

ik had al een poosje niet gekeken en kwam net voorbij pagina 20, jeetje wat heftig!!! Maar goed om te lezen dat het beter gaat. De nieuwe foto's zien er gelukkig al beter uit.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:44

Ik ben geen expert en op foto´s is het toch altijd moeilijker te beoordelen dan irl, maar .... zelfs ik zie hier toch wel héél duidelijk verbetering *\o/* !!!
Hardstikke fijn meid :(:) ! Jouw TLC (icm met de medicijnen ;) ) werkt super zou ik zo zeggen +:)+ !
(En de hengstouder mag zich in een hoekje diep gaan schamen dat ´ie nog niks van zich heeft laten horen :x !)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:49

Ik vind de wonden er ook al netter uit zien. Steeds meer mooie roze huid. Het dode moet gewoon weg en voor de pusserige plekjes is de zalf weer geschikt om aan te pakken.

Dat doe je goed!!!! Ik kan me je tranen goed voorstellen, is ook wel erg heftig wat je voor je kiezen krijgt. Maar gelukkig doe je het niet voor niks +:)+ en gaat het de goede kant op.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:49

jeeh.. zie die foto's zie nu pas hoe ernstig het daadwerkelijk is.. Het kan er hard aan toen gaan, maar zo!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:51

Het ziet er echt beter uit :j Alleen die manenkam wordt idd riskant vrees ik, maar wat een vechtertje jouw pony!!!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:56

Dat ziet er echt een stuk beter uit!! Hopelijk blijft het genezingsproces in deze lijnt voortzetten!!

Wat betreft de hengstenhouder, schandalig!!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:58

wow, echt verbetering, ga zo door, dan komt het vast goed! Hou moed, je beessie is sterk, dat heeft ze de afgelopen dagen wel bewezen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:03

Geweldig waterlelie! *\o/*
Wat ziet de wond er goed uit!
Wonderlijk dat die huid zich zo snel hersteld he?
Je bent er nog lang niet, maar het ziet er mooi roze uit op de vetrand na.
Nu is het een kwestie van het vet weg en duimen dat er verder geen rottigheid bij komt.
Gisteren:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4KDUETNZ-D.jpg
En dan vandaag:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JT67S8CL-D.jpg
Kijk ik nou zo verkeerd of zit er nu zoveel verschil met vandaag en gisteren?
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 25-06-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:08

Zit vol verbazing je topic te lezen, wat naar zeg..
Vind aan de foto's te zien dat de wond er echt al rustiger uitziet! Geen gezichtsbedrog hoor!

Heelveel sterkte!

Utopiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:24

Ik heb het hele topic gevolgd maar had nog niet gereageerd. Wat een verhaal zeg, maar wat geweldig dat het nu dan toch de goede kant op gaat!!
Je ziet op de foto's duidelijk dat de wond rustiger wordt dan een tijdje terug, en dat het hier en daar wat rode randjes heeft, wat betekent dat het goed doorbloed is en wat natuurlijk weer positief is voor de wondgenezing!
Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat het zo doorgaat!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:27

Tjonge, wat een verbetering in één dag! Onvoorstelbaar.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:34

Goh, een paar dagen geleden las ik je verhaal en de foto's zagen er niet zo ernstig uit zoals ik ze nu zie, ben gewoon echt geschokt! Wat verschrikkelijk .. maar de foto's van een paar pagina's terug en nu, ziet het er veel en veel beter uit! Hopen dat ze snel opknapt .. en natuurlijk zo door blijft gaan met helen !

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 23:42

Heb alles even bekeken,... Wat vreselijk zeg! Echt een ontzettend naar ongeluk :(:)

De wonden gaan inderdaad wel beter al, ziet er schoner uit!

Ik vind het zo ongelofelijk hoe dat kan veranderen, op de eerste foto's kan je eigenlijk niet zien hoe erg het nog gaat worden, en wat er van binnen eigenlijk allemaal kapot is...

Ik vind het echt top hoe positief je er mee omgaat, en dat je natuurlijk nu zo goed voor dr zorgt. Ik hoop dat het heel goed geneest, en dat het zonder verdere problemen gaat.

Heeeel erg veel succes, en sterkte!!!