[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carina

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:44

CarolShadow schreef:
Zier er super uit carina!!!.

Stiekem blijf ik toch ergens hoop houden dat het eczeem "pats boem" weg is.
Ben alleen bang dat het bij dromen zal blijven.

Ik weet wel, een eczemer is vaak ontzettend lastig dat een niet eczemer.
Vooral de evt. extra kosten, de energie die je erin steekt, alles eromheen is vaak erg frustrerend.

Ik zou niet snel weer een eczemer willen, maar komt er weer 1 op mijn pad, dan zou ik het zeker niet afslaan.

Wat vinden jullie? Ooit weer een eczemer of niet?

Bedankt Haha!

Daar blijf ik ook op hopen hoor... Dat ze gewoon lekker zonder deken rond kan lopen in de zomer...

Er moet wel een heel bijzondere eczemer op mn pad komen wil ik het nog eens aangaan... Écht een héél bijzondere... Ik heb nu een 1,5 jarige KWPNer in de opfok staan, zodra hij tekenen van zomereczeem gaat vertonen is ie heel snel weg... Bloos

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:28

Of ik weer een eczemer zou willen? Geen idee, in ieder geval niet in extreme mate. Als het met alleen een deken onder controle is te houden, dan wel. Kaspar doet ook niets met een deken om, al is het wel fijn om hem af en toe zonder deken in de wei te zien lopen, dan kan hij tenminste lekker knabbelen met andere paardjes. Hij staat nu al een tijd zonder deken en gaat ook zonder deken de winterperiode in.

Enne, zoveel extra kosten en energie ben ik met hem er niet aan kwijt. Oké, de deken was een flinke uitgave, maar dat was echt het enige. Deken op en af halen, net wat je energie noemt. Ik vind het niet erg.
Z'n staart staat volop in de bloei en z'n manen groeien ook weer (kortste pluk zo'n vier centimeter). Volgend jaar ga ik het in ieder geval heel anders aanpakken: heel rustig aan gras laten wennen, alleen op schaars land (ook ivm nearly hoefbevangenheid) en het liefst zo laat mogelijk (ivm fructaangehalte). Mocht hij weer gaan krabben, gooien we gewoon de deken er weer op, maar dat zien we volgend jaar wel.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:54

carina schreef:
Hier dan de beloofde foto's van Carina. Net gemaakt, vers uit de vlechten, dus nog wat in de krul Knipoog

Bovenkant staart

En zo heeft ze er de laatste weken bijgelopen... In de winterdeken en een horse sleepware sleezy. Is echt super bevallen!! En ze is echt niet zo zielig als ze zich doet voorkomen... Koe

Hey! Staat jouw paard bij Wageningen op de eng? Ik fiets daar altijd langs namelijk als ik naar mijn eigen knollie ga Lachen
Manen zien er goed uit trouwens!

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:15

Zo die manen zien er mooi uit. Dat ga ik niet meer redden met die van mij.

Mirjam

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:27

'k heb vanmorgen de boett maar weer uit de kast getrokken. De zon begon me iets te enthousiast door de mist te schijnen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:58

Ik heb hem juist sinds vanmiddag af gelaten. Ben heel benieuwd...
2 November, zou onderhand toch wel moeten kunnen...

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:49

Piera schreef:
Hey! Staat jouw paard bij Wageningen op de eng? Ik fiets daar altijd langs namelijk als ik naar mijn eigen knollie ga Lachen

Klopt! Ze staat officieel aan de Oude Diedenweg, maar ook vanaf de Hollandseweg is ze goed te zien!!
Waar staat die van jou?

Ik heb de eczeemhals vanaf gister af. Paar dagen flink koud geweest, en ook de komende week blijft het frisjes... Op hoop van zegen maar...

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:09

carina schreef:
Piera schreef:

Klopt! Ze staat officieel aan de Oude Diedenweg, maar ook vanaf de Hollandseweg is ze goed te zien!!
Waar staat die van jou?

Ik heb de eczeemhals vanaf gister af. Paar dagen flink koud geweest, en ook de komende week blijft het frisjes... Op hoop van zegen maar...

Ik kom van hoevestein en fiets naar Quadenoord (Renkum), fiets altijd over dat zandpad richting de hollandse weg en kijk dan altijd even naar die haf van jou en naar die tinker en fjord aan de andere kant Lachen Leuke haflinger heb je. Ik zat me al af te vragen of die sleezy tegen exceem was of een andere functie had..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:20

hier toch weer een schuurder hoor vandaag... deken toch maar weer opgedaan. hoe is het bij die van jullie?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:35

Ik weet niet of ik ooit nog een eczemer zou nemen..
Ik heb wel gezegd:
Liever een lief en braaf paard met eczeem, dan een niet leuk paard zonder eczeem Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:54

Gaat nog steeds goed en nu gaat de deken ook absoluut niet meer op want ze is net geschoren Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:56

paardjes zien er weer goeduit.

ik heb altijd gezegt van mn fries als die eczeem bleek te hebben ikhem weg zou doen. had al een pony die het had. maar ken het niet over m hart verkrijgen hem weg te doen. als ik mag kiezen dan wel 1 zonder eczeem.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:18

VLIEGJESALARM! Vandaag waren hier de hele dag vliegjes, ik werd er helemaal niet goed van, ze hebben mij ook flink geprikt. Ik heb mijn paard geschoren en ze staat met winterdeken+hals maar toch ging ze weer rondjes lopen!! Wanneer zijn ze nu eens weg?

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:39

CarolShadow schreef:
Zier er super uit carina!!!.

Stiekem blijf ik toch ergens hoop houden dat het eczeem "pats boem" weg is.
Ben alleen bang dat het bij dromen zal blijven.

Ik weet wel, een eczemer is vaak ontzettend lastig dat een niet eczemer.
Vooral de evt. extra kosten, de energie die je erin steekt, alles eromheen is vaak erg frustrerend.

Ik zou niet snel weer een eczemer willen, maar komt er weer 1 op mijn pad, dan zou ik het zeker niet afslaan.

Wat vinden jullie? Ooit weer een eczemer of niet?

Ik zou er nooit eentje kopen. Het is dat ik de eczemer die ik nu heb zelf gefokt heb (uit 2 niet schurende ouders trouwens) dat ik haar heb maar ik zal er nooit eentje kopen. Ik vind het echt zielig dat ze zo'n jeuk hebben en het is veel werk en kost ook nogal wat geld als je ze goed wil verzorgen.

De enige manier dus waarop ik in de toekomst nog een schuurder zal hebben is als een paard dat ik al heb zomereczeem ontwikkelt. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren en het is voor mij geen reden om ze weg te doen. Ik ben tenslotte de verantwoordelijkheid aangegaan toen ik ze kocht / fokte...

Ik heb trouwens vanmiddag de deken weer eventjes opgedaan. Ik vertrouw het nu echt niet en ze heeft haar manen zo mooi lang. Kan niet wachten om het aan jullie te laten zien. Tegen het eind van de week gaat het weer afkoelen en als het echt lekker herfstweer wordt, doe ik hem weer op.
Ze had trouwens nog niet geschuurd maar dat wilde ik ook graag even voor zijn.
Laatst bijgewerkt door Aline4 op 02-11-08 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:44

Kitty1 schreef:
VLIEGJESALARM! Vandaag waren hier de hele dag vliegjes, ik werd er helemaal niet goed van, ze hebben mij ook flink geprikt. Ik heb mijn paard geschoren en ze staat met winterdeken+hals maar toch ging ze weer rondjes lopen!! Wanneer zijn ze nu eens weg?

Hier in Twente was het ook dikke mik met de vliegjes.
De mist was amper opgetrokken of ik zag ze al vliegen.

Tegen 4 uur stonden de paarden aardig te stampen en met de staart te zwaaien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:56

bij ons ook veel vliegjes hoor,temperatuur was ook lekker dus dan vliegen ze wel

miek77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:23

hallo
ben hier voor het eerst
heb ook een pony met zomer eczeem ben al 5 jaar aan het proberen met allerlei produkten
Dit jaar hebben wij iets nieuws geprobeerd het heet sioskin en is geheel homeopathisch je moet het verdunnen met water en kan het naar hoe erg de zomereczeem is gebruiken en ook al hebben we het niet regelmatig gebruikt werkte het goed de haren begonnen weer te groeien en het schuren werd minder (volgend jaar ga ik het regelmatig gebruiken waarschijnlijk/ hopelijk hebben we dan nog beter resultaat) ze heeft ook geen deken op zomers en nu staat ze met een winter deken op
nou heb ik wel een vraagje wat gebruiken jullie (buiten een deken om ) ben er benieuwd naar omdat in de winkels bijna altijd dezelfde produkten staan
sioskin heb ik via een website en nu leveren ze dat bij onze vaste paardenwinkel maar is niet goedkoop
gr

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:25

Huh wat raar, ik lees dat er overal weer vliegjes waren..
Bij ons niet en Misty heeft géen tekenen laten zien van jeuk..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:34

Ik sta aan de bosrand maar heb niks gezien. De mijne staat al weken zonder deken. Gaat goed en ze is blij Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:20

nou, dan vraag ik me af wat jij daar bij je paard hebt dat ze daar niet waren. hier ist nie normaal. indi had ineens een pluk minder manen. baal echt dat ik hem er te vroeg af gedaan had. ze heeft hem nu dus mooi weer om...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:24

Ik heb de losse hals ook weer omgedaan onder de regendeken vanmorgen. Gistermiddag waren er weer veel vliegjes en hij zat zn manen ook weer te schuren zag ik wel. Dus vandaag maar mooi de hele handel weer om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:38

Hier geen of in iederen geen last van vliegjes Lachen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:12

Gister wel last gehad van vliegjes, maar paardlief heeft niet geschuurd. Ze kan er nu dus wel weer redelijk tegen.
Zou de zon en haar warmte het proces versterken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:38

ik denk dat de zon wel invloed heeft.
en de voedinswaarde van het gras..die word nu minder

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:57

Pink_Horizon schreef:
Ik heb hem juist sinds vanmiddag af gelaten. Ben heel benieuwd...
2 November, zou onderhand toch wel moeten kunnen...

die vliegjes weten niet dat het al 2 november is Knipoog Haha!
Kortom, geen datum aanhouden maar gewoon het weer in de smiezen houden.