[INFO] paarden die te dun zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cupido1996

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 06:39

Hoeveel van de bodybuilder geeft jij Ellepel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 06:42

Ik geef ongeveer 350 gram. Heb het eens nagewogen :j

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 12:51

Bodybuilder heb ik inderdaad een tijdje gevoerd, deed wel iets maar niet ''genoeg'' voor mijn gevoel, hoopte dat bijvoorbeeld iets van Sojaschroot oid meer zou doen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:09

bij die van mij doet sjoaschroot meer dan bodybuilder, maar, zo zie je ook maar dat het altijd zo afhankelijk is per dier..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:21

Hier is de combi eiwitten van sojaschroot en grasbrok die het beste werkt.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 16:39

Welke sojaschroot voeren jullie ? :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-25 19:15

pallasvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:48

Ik heb even door het topic heen gelezen. Maar ik denk dat ik toch maar beter even hulp kan vragen. Ik heb een Spaanse e-pony nu 7 maanden. En ze is eigenlijk constant net te dun, net op gewicht en er komt ook niet echt spier bij. Ik geef haar op het moment. agrobs myo proteïne flakes, naast haar basisbrok en hooi. Zijn er mensen die nog tips hebben wat ik extra zou kunnen geven/doen. Ik zou graag willen zien dat ze er gewoon echt goed en gezond uit gaat zien.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:56

Heb je haar nu 7 maand of is ze 7 maand?

Lenteklokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:41

ik val even pardoes in de berichtenwisseling. Zelf heb ik het tegenovergestelde "probleem" paard eerder te rond dan te schraal. En mijn ervaring, ook met schrale paarden / ponies: zet ze in een goed gevulde wei met groen gras en zorgt dat ie ontspannen is. Dan gaat ie vanzelf meer eten en ronder worden. Tenzij er een ander onderliggend probleem is bv eenzaamheid of een ziekte.

pallasvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:11

Jokonootje schreef:
Heb je haar nu 7 maand of is ze 7 maand?

Sorry onduidelijk, ik heb haar nu 7 maanden, ze is 9 jaar oud

pallasvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:12

Lenteklokje schreef:
ik val even pardoes in de berichtenwisseling. Zelf heb ik het tegenovergestelde "probleem" paard eerder te rond dan te schraal. En mijn ervaring, ook met schrale paarden / ponies: zet ze in een goed gevulde wei met groen gras en zorgt dat ie ontspannen is. Dan gaat ie vanzelf meer eten en ronder worden. Tenzij er een ander onderliggend probleem is bv eenzaamheid of een ziekte.

Ik sta in een polder op stalling. Het weide seizoen is voor ons dus nu helaas afgelopen. Maar ze heeft de hele zomer met gras gestaan en bijgevoerd.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:23

Lenteklokje schreef:

Ik denk echt dat je hier te makkelijk over denkt.
Een paard op een gezonde manier laten aankomen en op gewicht houden is bijna een kunst op zichzelf.
En helemaal als ze heel snel weer afvallen.

Mijn merrie is gezond, staat 24/7 op het gras, 24/7 goede kwaliteit hooi erbij, staat in kudde verband waar ze zich harstikke goed voelt.
En toch is het een kunst om haar op gewicht te houden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 16:40

Ik zou zelf wel als een dier ondanks veel en goed gras aan de schrale kant blijft ..wel willen weten of er misschien een medische oorzaak kan zijn voor het niet aankomen?
Zou dan wel gebit, parasieten en misschien een bloedonderzoek willen laten doen puur om te kijken of alles wel oké werkt :j

pallasvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 19:25

ellepel schreef:
Ik zou zelf wel als een dier ondanks veel en goed gras aan de schrale kant blijft ..wel willen weten of er misschien een medische oorzaak kan zijn voor het niet aankomen?
Zou dan wel gebit, parasieten en misschien een bloedonderzoek willen laten doen puur om te kijken of alles wel oké werkt :j

bloedonderzoek zou nog een idee zijn, tanden zijn gecheckt en ook heeft ze een wormenkuur gehad van de zomer en laatst weer gecheckt en heeft ze niks.