Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lenteklokje schreef:ik val even pardoes in de berichtenwisseling. Zelf heb ik het tegenovergestelde "probleem" paard eerder te rond dan te schraal. En mijn ervaring, ook met schrale paarden / ponies: zet ze in een goed gevulde wei met groen gras en zorgt dat ie ontspannen is. Dan gaat ie vanzelf meer eten en ronder worden. Tenzij er een ander onderliggend probleem is bv eenzaamheid of een ziekte.
Lenteklokje schreef:ik val even pardoes in de berichtenwisseling. Zelf heb ik het tegenovergestelde "probleem" paard eerder te rond dan te schraal. En mijn ervaring, ook met schrale paarden / ponies: zet ze in een goed gevulde wei met groen gras en zorgt dat ie ontspannen is. Dan gaat ie vanzelf meer eten en ronder worden. Tenzij er een ander onderliggend probleem is bv eenzaamheid of een ziekte.
ellepel schreef:Ik zou zelf wel als een dier ondanks veel en goed gras aan de schrale kant blijft ..wel willen weten of er misschien een medische oorzaak kan zijn voor het niet aankomen?
Zou dan wel gebit, parasieten en misschien een bloedonderzoek willen laten doen puur om te kijken of alles wel oké werkt