[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:17

Derfen is t enige dat hier helpt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:30

Tegen de jeuk.
Sweet itch van sectolin :j

En ik heb ap toch nog steeds zonder deken lopen.
Ze staan nog niet in het gras, er zitten een paar vage plekjes in zijn manenkam.
Maar het valt met wat smeren nu nog zo bij te houden.

Nou ja, dan laat ik het nog maar even zo.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:35

Groot gelijk Ellepel, lekker toch dat dat nu nog kan :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:39

Nou,ik vind het wel maf hoor,maar de andere eczemer loopt ook nog zo rond.
Al zie ik die wel veel buikschuiven :P

Ja ik gun het hem echt, gewoon lekker rollen en vies worden, niet die stomme deken om!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 01:47

@jets

Hier inderdaad dezelfde tectonik.
Maar als je de achterkant leest staat er 10 ml per 100 kilo met een max van 25ml.
Meer heb ik dan ook niet durven gebruiken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 07:23

Op internet beschrijving staat 40 ml. 7 weken.
Mijn da zegt. Maak er maar vijf van ivm zweten en regen.

Permetrhin valt best mee dat middel. Gezien defendog zelfs op chuhuahuas gebruikt word...

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 11:14

Mijn arme kerel was nu ook op zijn hoofd geterroriseerd, ene kant net onder oog schuurplekken, andere kant allemaal kleine bultjes ook op zijn wang. Dus nu naast de sweet itch hoodie van EJ ook maar sliertenmasker om in de hoop dat dat helpt. En anders zal hij toch de nachten weer binnen moeten (uitloopboxje). Daar stond hij rustig, en terug op land meteen weer schudden, onrustig en naar zijn benen happen ivm jeuk... Arme paard. Vorig jaar zomer waren het vooral dazen waar hij op reageerde. Dit is nieuw.
Tegen de jeuk gebruik ik verder MTG van shapleys. Goede ervaringen mee en ook toepasbaar voor andere dingen :) stinkt wel ;)
Ingognito
Afbeelding

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:01

Hallo!

Ik heb een vraagje, mijn verzorg Shetlander heeft een deken op en ik merk echt wel dat het helpt, maar hij heeft nog heel veel last van schilfers (heeft hij altijd al gehad ). Maar in de ruiterzaak zeiden ze dat ik niks meer hoefde te smeren met een eczeem deken op.
Ik smeerde altijd leovet manen liquid en dat hielp super. Maar nu ik dat niet meer smeer heeft hij toch jeuk door de schilfers.
Smeren jullie ook nog middeltjes ondanks de deken?
Hoor het graag

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:06

SindyKaya schreef:
Hallo!

Ik heb een vraagje, mijn verzorg Shetlander heeft een deken op en ik merk echt wel dat het helpt, maar hij heeft nog heel veel last van schilfers (heeft hij altijd al gehad ). Maar in de ruiterzaak zeiden ze dat ik niks meer hoefde te smeren met een eczeem deken op.
Ik smeerde altijd leovet manen liquid en dat hielp super. Maar nu ik dat niet meer smeer heeft hij toch jeuk door de schilfers.
Smeren jullie ook nog middeltjes ondanks de deken?
Hoor het graag

Als het helpt gewoon lekker weer gaan smeren, de mensen van de ruitersportzaak kennen jouw pony niet dus kunnen daar niet echt over oordelen.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 13:37

Jets ik heb dezelfde ja en idd de dosis op de achterkant zeft iets anders, maar idd voor koeien.
Ik vind het wel interessant om te weten aan de hand waarvan de DA dan tot het voorschrift komt. Het lijkt ook weer niet op het voorschrift/ dosis van Z-itch. Niet om te katten, maar omdat ik zelf ook met deze puzzel zit.
Hoe groot/ zwaar ik jouw paard, dan heb ik een idee.....

paardenzo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 15:19

Ik heb goede ervaringen met de producten van Natusol. Deze zijn allemaal gemaakt op basis van natuurlijk ingrediënten. Mijn paard had veel last maar de Invisible B Clean van Natusol houdt de vliegen goed op afstand.

Ik haalde het in duitsland maar het is nu ook gewoon in Nederland te bestellen:

http://www.natusol-webshop.nl/Invisible ... ray-750-ml

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:36

Nou, ik heb ook wat aangehaald zeg.... Nu heeft ze naast heftige zomereczeem, ook nog dampigheid -O-
Arme pony....

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:38

Ohh nog een vraag....
Ik heb een exceem hoofd/nekstuk gekocht, maar dat is veeeeel te groot en niet kleiner leverbaar. Nu heb ik een poging gedaan om hem wat op maat te maken, maar dat wordt hem ook niet.

Helpen vliegenmaskers voldoende tegen exceem?

Sjorsie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:54

Vliegendekens helpen alleen als het dichte stof is...met wat grotere gaatjes in de stof gaan de muggen daar nog doorheen...met zonsopgang/ondergang binnen houden,mijn paard wil dan niet uit zijn inloopstal...zegt genoeg...succes

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:56

Exceemdeken heeft ze en dat bevalt goed. Ze schuurt alleen haar voorpluk en oren

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:01

Ik heb een kap van eskadron, die helpt goed! Is dacht ik ook een vliegenkap

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:33

idylle schreef:
Nou, ik heb ook wat aangehaald zeg.... Nu heeft ze naast heftige zomereczeem, ook nog dampigheid -O-
Arme pony....

Tegrnwoordig heet het copd he.
Maar appie heeft het ook,
Zomereczeem,
Pollenallergie.
Copd.
Artrose.
Beetje een kwaaltjes poownie :D

Sindykaya.
Pony gaan wassen, dt helpt voor de schilfers.
En om dan op het bericht over de equiprotecta te komen, die shampo van hen is echt heel erg goed!!

Idylle, ik heb voor appie ook vliegenfrontriem ,maar een masker helpt ook goed hoor :j

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:34

Een ding is zeker, jullie paardjes boffen allemaal met zo'n eigenaren!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:43

Nou,wat een zorgen soms zeg!
Maar doe het met liefde <3

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:06

ellepel schreef:
idylle schreef:
Arme pony....

Tegrnwoordig heet het copd he.
Maar appie heeft het ook,
Zomereczeem,
Pollenallergie.
Copd.
Artrose.
Beetje een kwaaltjes poownie :D

Sindykaya.
Pony gaan wassen, dt helpt voor de schilfers.
En om dan op het bericht over de equiprotecta te komen, die shampo van hen is echt heel erg goed!!

Idylle, ik heb voor appie ook vliegenfrontriem ,maar een masker helpt ook goed hoor :j

Pony wassen kan alleen als het echt warm is, beschik alleen over grond water ( geen warm water dus )
Maar wassen was ook helemaal niet nodig, die leovet help genoeg. Alle schilfers waren helemaal weg

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:19

Nou.morgen word het 22 graden. Dus wassen kan. Appie had ook veel schilfers. Die waren daarna ook weg, en bij mij ook alleen koud water aanwezig :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:23

Ik heb , ondanks dat ik ook alleen grondwater heb. Vandaag toch met emmers de top Vd manenkam en voorpluk gewassen met tea tree shampo. Pony in t zonnetje gezet en alleen koppie en stukje hals nat. Ging prima, pony heeft het niet koud gehad. Terwijl toen ik haar de vorige x haar bibs ging wassen (had de waterkoker mee zodat ik warm water had) stond ze te trillen als een rietje.

Ik verlang wel naar echt warm weer hoor, dan kan ik haar eens lekker helemaal wassen met de tuinslang.
Of wat ik ook kan doen, is haar een dagje mee naar huis nemen, dan heb ik wel warm water... Maarja, dan moet ik er 2 meenemen, want in haar eentje krijg ik haar niet mee haha

@ ellepel; wat doe jij tegen copd? Is die van jou ook de afgelopen week begonnen met heftiger hoesten, of gaat dat niet per seizoen?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:33

ellepel schreef:
Nou.morgen word het 22 graden. Dus wassen kan. Appie had ook veel schilfers. Die waren daarna ook weg, en bij mij ook alleen koud water aanwezig :j

Nou. Ik vind dat persoonlijk te koud en omdat het mijn eigen pony niet is wil ik niet het risico lopen dat hij verkouden word aangezien hij al hoest ;)
Wassen doe ik wel bij echt lekker weer.
Maar nogmaals, wassen is bij hem niet nodig geweest, leovet werkt prima. Mijn vraag was ook of het overbodig was om te smeren met de deken om, als dat nog niet duidelijk was :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:39

Als smeren werkt, werkt het. Als het nodig is, is het nodig. Vind het een beetje raar advies van de ruitersportzaak.

Onze pony smeer ik nu nog niks, de deken werkt nog genoeg. Later in het seizoen ga ik wel smeren want dan heeft ze zelfs met deken om nog jeuk. Dan was ik haar eens in de twee weken ongeveer en smeer uiercrème of hyppoallergene bodylotion. De smeerseltjes die er speciaal voor zijn werken niet bij ons of ze is er allergisch voor... Dit wordt wel de eerste zomer zonder gras, hoop dat dat bijdraagt aan minder jeuk. Omdat ponylief ook al te dik werd van alleen hooi krijgt ze nu hooi gemengd met stro. En verder de vitamine/mineralen brok van Lexa. Voor nu gaat het nog goed, dus fingers crossed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:47

Idylle, eigenlijk moet je even in het centrale topic voor hoesten kijken.
Maar appie blijft buiten, dus geen stal stof meer.
Krijgt voordroog kuil te eten, hij kan echt niet tegen hooi.
Paard maand geleden at hij het een week en werd meteen weer ziek,kreeg er zelfs koliek van, heel sneu.
En ik geef hem een vitaminesupplement( kompleet plus van naf)
.
Maar hetbuiten leven werkt voor hem het beste.
En nu weer ontopic :D

Enne 22 graden koud?
De ideale temperatuur van een paard ligt tussen de 5 en de 15 graden.
22 is voor een paard dus al heel warm he.
En verkouden word je van een virus, niet van een keer nat worden,dan zouden ze na elke dag regen ziek zijn }>

Maar maakt niet uit, gewoon wassen als je daar zelf zin in hebt.
Ik moest bij appie wel,dus die is laatst gewassen en die moet nog een keer