Nu zijn we gestart met de 28 hoge kuur en daarna nog een maand een lage dosis. Ik vind het lastig inschatten of ik het verschil echt zie of dat het wishfull thinking is, maar het lijkt al een positief effect te hebben. Ik hoop vooral dat ze iets beter in haar vel komt te zitten rond etenstijd, want ondanks bijna onbeperkt was er toch veel gekat wanneer de netten net niet snel genoeg in de bakken kwamen. Ook singels, zowel van zadel en deken heeft ze altijd vervelend gevonden en de deken gaat nu (maar de paar weekjes ervoor eigenlijk ook al redelijk) zonder morren. Zadel niet geprobeerd want ze loopt niet helemaal lekker dus daar zal ik d'r niet mee pesten.
Als ze ook nog net weer even extra aankomt met de korrels zou dat helemaal fijn zijn

Nu vraag ik mij vooral af wat jullie als ondersteuning voeren (tijdens en na de kuur). Ik ken Gastro+, is dat echt aan te raden om bij te voeren als je paard in principe weinig stress ervaart in het leven (semi-pensioen in PP)? Verder voer ik 1x per dag een basis muesli en grasbrok voor de extra eiwitten (ouder paard en armer hooi) en hebben ze bijna onbeperkt toegang tot hooi.
Zijn er ook mensen die standaard een onderhoudsdosis Omeprazole voeren?