Om te beginnen is een dekens zoals de Pagony een mooie instapper vind ik altijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pink_Horizon schreef:Mijn boett deken (uhm, volgensmij is dit een everline) zit ook heel losjes en imo goed adembare stof, maar toch lijken ze uit te vallen....
saskiamax schreef:bestaat er ook een antibijt middel ofzo dat ik op mijn paard zijn deken kan smeren zodat ze niet gaan krabben? ik heb nu nog bestwel goede manen over maar 1 stuk is helemaal uitgedunt (denk door krabben)
ellepel schreef:wat ik me afvraag he..ik hoor zo veel mensen over dat de manen uitvallen onder de dekens?
smeren jullie dan ook ngo ergens mee?
is het dan misschien combi smeersel en deken?
Naaltje schreef:@abgar; ik denk dat je ver moet zoeken naar de paardenhouder die die burka ook mooi vindt hoor.. ?
Pink_Horizon schreef:Boett is inderdaad de meest bekende exceemdeken en ik denk ook de eerste. Daarna zijn er een hoop dekens gekomen die goedkoper waren maar met hetzelfde idee. Ik heb voor mijn vorige pony Pinky zowel een boett gehad als een everline en ik kon niet direct zeggen dat de boett beter was, dus ben ik overgegaan op Everline, die ik nu ook heb voor mijn Welsh Cob (zie foto hierboven).
Tot hoe groot de maten lopen, durf ik niet te zeggen...
Over AVG kan ik ook niet vinden. Vreemd. Ik heb het via de dierenarts gekregen en ken wel meer mensen die het gebruiken. Ik heb toch wel de goede naam, begin nu te twijfelen. Doorzichtige fles, witte label en roze met blauwe letters...
Myour schreef:Qua haaruitval heb ik nog geen problemen gehad (behalve dus toen ik 3 dagen achter elkaar MTG had gebruikt, nu niet meer). Enne, hier wel een paardeneigenaar die de Rambo SIH niet persé lelijk vindt! Ik vind het gewoon een zomerdeken met hals, dat orendingetje blijft nooit zitten (en toch zakt de hals niet af). Hij heeft het er nooit echt warm onder (niet anders dan zonder deken). Hij was wel wat in de aanschaf, maar ik ben er nog steeds erg blij mee. Ik vind de Boett deken daarentegen (en andere zwaardere eczeemdekens) wel lelijkvooral dat bruin.