Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:nee,want paard=prooidier, dus zal dat pas laten zien als het niet anders meer kan.
paarden zijn best wel bikkels.
singasong schreef:ellepel schreef:nee,want paard=prooidier, dus zal dat pas laten zien als het niet anders meer kan.
paarden zijn best wel bikkels.
Maar je kunt er vanuit gaan dat als je paard schudt hij pijn heeft en lijdt. Is precies wat de man in het filmpje ook zegt.
Ik heb begrepen dat er 85% van mensen zelfmoordneigingen heeft met pijn aan de aangezichtszenuw, kun je nagaan hoe pijnlijk het is.
edit; vergelijkbaar met een schok van 10.000 volt
mirgino schreef:maar....niet alle schud paarden hebben pijn aan de aangezichtszenuw.
deze was bij Gringo verdoofd maar had geen resultaat
en bleek dus ook iets anders te zijn.
maar ik geloof niet dat alle paarden echt pijn hebben.
ik ken er 1 die is 21jr en schud al jaren,maar aan niets merk je dat hij pijn heeft
wel irriteert iets maar dat is geen 10.000 volt [ mag ik hopen ]
simodi schreef:Als het schudden puur komt door bij allergie voor gras wat kriebels in de neus geeft, lijdt het paard ook geen pijn. Wel is het heel vervelend natuurlijk, maar het is wel totaal wat anders. je kunt het schudden dus echt niet generaliseren.
singasong schreef:simodi schreef:Als het schudden puur komt door bij allergie voor gras wat kriebels in de neus geeft, lijdt het paard ook geen pijn. Wel is het heel vervelend natuurlijk, maar het is wel totaal wat anders. je kunt het schudden dus echt niet generaliseren.
Heb je het filmpje gekeken wat deze arts zegt over triggers??
Pollen/gras/stof/zonlicht e.d. zijn triggers en zorgen voor de headshaking-symptomen.
Je hebt het over 'generaliseren', sorry maar ik vind jouw reaktie gewoon 'je kop in het zand steken'?
Wanneer je een paard met headshaking niet behandelt, zul je zien dat het ieder jaar heftiger terugkomt of ieder jaar eerder begint en/of langer duurt. Kwestie van 'opbouwen'.
Ik heb het bewijs hier thuis lopen. Is al 10 jaar een headshaker en we hebben het sinds vorig jaar hopelijk eindelijk onder de knie. Dan mag ik nog in mijn handjes knijpen want 10 jaar is echt heel lang!
Probeer dus de oorzaak te achterhalen en niet de triggers te onderdrukken (symptoombestrijding) daar schiet je niets mee op.
Maris schreef:Die katjes bedoelt Singasong niet als oorzaak. De pollenallergie is niet de oorzaak. Er is waarschijnlijk ergens in het lichaam ( darmen vaak.... ) een schimmel of bacterie aanwezig die zorgt dat er hooikoorts kan ontstaan.
xDonja schreef:Jongens, ik kom hier even binnenvallen.
Ik heb een merrie, Tinker x Tuiger, 8 jaar, gezond. Tijdens het rijden, zo vanaf begin maart ongeveer, schud ze met haar hoofd tijdens het rijden. Dit doet ze in draf en in galop. Ze houdt harar hoofd omhoog, fleemt daarbij ( niet hengstig, ze is drachtig en toen ze niet drachtig was deed ze het iedere keer dat ik reed). Als ik haar naar beneden vraag kost dat veel tijd voordat ze het ook doet. Pollennetje helpt niets tot weinig.
Als ze haar hoofd zo hoog houdt trekt ze hem soms in een keer naar haar borst (ik trek haar niet naar beneden) en lanceert ze mij als het ware omhoog.
Zo rond oktober trekt het weg.
Ze briest ook continu in de wei. Zo ongeveer om de twee minuten.
Aan de longeerlijn doet ze het ook, en in het weiland als ze aan het rennen is. Tijdens het rijden wil ze vaak met haar neusgat aan haar been krabben. Meestal laat ik haar gaan, het beestje kan er tenslotte niks aan doen
Aangezichtspijn is het niet, aangezien ze het ook in de wei doet, en als ik met neckrope rijdt. Ik rijdt bitloos trouwens, kaakgekruist.
Iemand een idee?
Maris schreef:pollinosan hielp bij mijn paard niet. Maar wie weet bij een ander paard wel hoor.
Puur pollen helpt wel bij heel veel paarden en is nog stukken goedkoper ook.
mebianca schreef:[Maar stel je voor je komt achter de oorzaak..wij denken namelijk dat het komt door de katjes die van de populier afvallen. Wij hebben namelijk veel populieren rond de bak en ook langs de weg. En toen Reine een half uur in de box moest staan bij de dierenkliniek begon hij ook hevig te schudden. En een meter verderop stond er ook een grote populier en die katjes lagen overal. Maar stel als dit de boosdoener is ik kan moeilijk alle populieren omzagen(hoe graag ik het ook zou willen voor hem) Wat moeten we nou doen? Een homeopaat kan het toch ook alleen maar onderdrukken??
mebianca schreef:[
Ja oké dat had ik al eens eerder gelezen maar wat doet de homeopaat eigenlijk voor je paard..? Ben zelf namelijk ook eens bij een homeopaat geweest en toen moest ik eerst gereinigd worden en toen kreeg ik middeltjes om de “ziekte” uit het lichaam te drijven.. gebeurt dit bij het paard ook dan? En waarom wordt er pollen gevoerd als dat niet de oorzaker is?
xDonja schreef:Jongens, ik kom hier even binnenvallen.
Ik heb een merrie, Tinker x Tuiger, 8 jaar, gezond. Tijdens het rijden, zo vanaf begin maart ongeveer, schud ze met haar hoofd tijdens het rijden. Dit doet ze in draf en in galop. Ze houdt harar hoofd omhoog, fleemt daarbij ( niet hengstig, ze is drachtig en toen ze niet drachtig was deed ze het iedere keer dat ik reed). Als ik haar naar beneden vraag kost dat veel tijd voordat ze het ook doet. Pollennetje helpt niets tot weinig.
Als ze haar hoofd zo hoog houdt trekt ze hem soms in een keer naar haar borst (ik trek haar niet naar beneden) en lanceert ze mij als het ware omhoog.
Aan de longeerlijn doet ze het ook, en in het weiland als ze aan het rennen is. Tijdens het rijden wil ze vaak met haar neusgat aan haar been krabben. Meestal laat ik haar gaan, het beestje kan er tenslotte niks aan doen
Aangezichtspijn is het niet, aangezien ze het ook in de wei doet, en als ik met neckrope rijdt. Ik rijdt bitloos trouwens, kaakgekruist.
Iemand een idee?
Annelies1 schreef:[Ik gebruik nostrilvet. Van de DA gekregen. Werkt goed hoor!
Ook heb ik bij Josefien van natuurlijk in balans een test laten doen.
Hier kwam inderdaad pollenallergie uit en allergie voor appels en wortels.
Mijn vermoedens werden dus bevestigt. Ben nu bezig met de druppels.
Groetjes
singasong schreef:xDonja schreef:Jongens, ik kom hier even binnenvallen.
Iemand een idee?
Als ze het 'altijd' doet dan lijkt het mij juist wel de aangezichtszenuw die getriggerd wordt door pollen, zon, wind enz.
Heb je het filmpje in de beginpost al bekeken? Staat helemaal onderaan in de beginpost.