Nandos schreef:Zou ik jullie mening mogen?
Mijn merrie is in september gediagnostiseerd met ppid. Gaf melk en licht hoefbevangen. Klachten waren na 4 maanden helemaal verdwenen.
Nu geeft ze echter sinds 3 weekjes weer melk. Hoe zouden jullie daar in staan? Zou de dosis te laag zijn dat ze weer terug melk geeft? Ze krijgt nu 0,5 pil. Of is dit gewoon een blijvend symptoom dat ff wat minder was.
Naath86
Ik wist dat er nog iemand was wie zijn merrie melk gaf, maar wist niet meer wie! Wat vervelend dat het weer is terug gekomen. Die van mij geeft namelijk ook nog steeds melk en heb nog niet het idee dat het minder wordt, maar bij jou duurde dat toch ook heel lang voordat het over was?
Ook is ze nog niet echt aan het verharen. Wil haar liever niet scheren omdat ik eerst wel eens wil kijken of de pillen effect hebben. Ze staat nu 6 weken op een halve pil, maar heb nog niet echt verschil kunnen ontdekken. Raden jullie aan om toch nog te verhogen? Vind het zo lastig, omdat ze verder niet veel symptomen lijkt te hebben..
Ik zit echt met dezelfde vraag. Had dit ook neergelegd op de FB van cushing paarden, daar zeggen vele opeens let op of je pony wel cushing heeft. Mijn merrie had maar een waarde van 58 in sept. en na 7 weken hertest 30.
Dus ik sta nu helemaal te kijken wat ik moet met de situatie...[/quote]
Ik wil dit even uppen. Ik gebruik nu sinds 2 weken monnikspeper en mijn merrie geeft bijna geen melk meer! Voor de rest niets veranderd in voer etc. Eerst kwamen er toch wel straaltjes uit nu echt nog maar druppeltjes!