Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardenmenz schreef:Mijn paard schuurt ook weerWat zijn jullie ervaringen met appelazijn voeren tegen eczeem? Wat zijn de nadelen? Ik begin liever niet aan een deken aangezien mijn paard niet zo'n erge jeuk krijgt. Maar ze schuurt toch wel stukken staart weg. Ik zou bijna een bandage om haar staart wikkelen XD Maar ik heb nog nooit iemand dat zien doen, dus is vast een slecht plan? Ik wilde ook beginnen aan verzachtende spulletjes smeren.
car0linee schreef:Trouwens, nog bedankt voor de tip om een T-shirt als uierbeschermer tussen de benen te knopen. Ik had zelf stof gehaald om een uierbeschermer te maken, maar zolang ik deze nog niet had heb ik een T-shirt tussen mijn merrie haar benen geknoopt en dit werkt fantastisch. De jeuk lijkt hier alweer te verdwijnen en ze staat zoveel rustiger op het land
pommetje1 schreef:Sorry, beetje late reactie, maar bedankt voor alle antwoorden op mijn tectonik vraag.
Het er op smeren met een kwast is misschien ook wel een goed idee![]()
Ik heb toch wel echt het idee dat het werkt, voordat ik het er op smeerde kon ik haast niet rijden want dan werd ze echt GEK van de beessies om haar heen, en met met Tectonik heb ik weer normaal kunnen rijden... of het moet toeval zijn![]()
En over de manen vlechten.. ik gebruik gewoon mensen elastieken, dat gaat hartstikke goed. Nu heeft mijn paardje wel lange manen en dan blijft het denk ik wel beter zitten dan bij korte dikke manen.
bruintje123 schreef:Ik heb vandaag tectonik over de paarden gedaan. Ik ben benieuwd.
1 jaarling heeft echt een snoet met muggebulten. Kijken of dat nu mindert.
Een 9 jarige schuurt heel licht. Staat nog zonder deken. Al zal dat met de voorspellingen over zijn dit weekend.
Of zou het nu toch zonder kunnen blijven?
Hoe snel merkte jullie resultaat?
MoniekV schreef:Ik vind wekelijks wassen ook wel heel veel, dat droogt de huid uit.
Wat voor verkoelende gel gebruik je?
Jets schreef:pommetje1 schreef:Sorry, beetje late reactie, maar bedankt voor alle antwoorden op mijn tectonik vraag.
Ik heb toch wel echt het idee dat het werkt, voordat ik het er op smeerde kon ik haast niet rijden want dan werd ze echt GEK van de beessies om haar heen, en met met Tectonik heb ik weer normaal kunnen rijden... of het moet toeval zijn![]()
En over de manen vlechten.. ik gebruik gewoon mensen elastieken, dat gaat hartstikke goed. Nu heeft mijn paardje wel lange manen en dan blijft het denk ik wel beter zitten dan bij korte dikke manen.
Vorig jaar kreeg ik dit van een vriendin die bij de dierenarts werkte omdat ze het over hadden. Het is eigenlijk bedoelt voor koeien begreep ik, maar hij was benieuwd of het ook voor paarden werkt en ik heb echt het idee dat het super werkt voor mijn fjord. Vorig jaar had ze echt heel veel jeuk en zag je dat ze echt staart en manen schuurde. Nu zie ik af en toe een onregelmatig schuur plekje. Daarnaast begint ze na het rijden oid ook niet direct te schuren, eerder zag ik haar echt vaak schuren, nu nog af en toe. Ik smeer haar een keer in de zeven weken helemaal in en dan op de gok ongeveer 60 ml. De staleigenaresse heeft ook een paard met zomereczeem en zou het ook gaan bestellen, ben erg benieuwd of het voor haar ook werkt. Ook al denk ik dat op tijd beginnen toch een beter effect heeft.
TinePine schreef:Jets schreef:
Sorry, beetje late reactie, maar bedankt voor alle antwoorden op mijn tectonik vraag.
Vorig jaar kreeg ik dit van een vriendin die bij de dierenarts werkte omdat ze het over hadden. Het is eigenlijk bedoelt voor koeien begreep ik, maar hij was benieuwd of het ook voor paarden werkt en ik heb echt het idee dat het super werkt voor mijn fjord. Vorig jaar had ze echt heel veel jeuk en zag je dat ze echt staart en manen schuurde. Nu zie ik af en toe een onregelmatig schuur plekje. Daarnaast begint ze na het rijden oid ook niet direct te schuren, eerder zag ik haar echt vaak schuren, nu nog af en toe. Ik smeer haar een keer in de zeven weken helemaal in en dan op de gok ongeveer 60 ml. De staleigenaresse heeft ook een paard met zomereczeem en zou het ook gaan bestellen, ben erg benieuwd of het voor haar ook werkt. Ook al denk ik dat op tijd beginnen toch een beter effect heeft.