Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sandrohit schreef:Lovely begon jij ook niet over ruimen bij meldingsplicht? Kom nu eens met feiten want jij kan ook aardig paniek zaaien!
Bloodymary schreef:Haha, ik moet wel lachen om al die reacties hier. Als ik op de manege kom, waar ik mijn paard in pension heb is er helemaal niks aan de hand, geen paniek, niemand heeft het er over.
Sotto2403 schreef:ik denk dat we wel iets vergeten.
MKZ is in een sector geweest waar het ging om voedsel. Paarden is in zeer geringe mate een sector wat te maken heeft met voedsel. Ze gaan je pas echt dwingen niet meer naar je paarden te kunnen als het echt extreem gaat worden wat nu nog niet het geval is!!!
Sotto2403 schreef:Hopelijk komt die meldplicht er.... zou een hoop stress wegnemen bij paardeneigenaren.
Sandrohit schreef:Lovely schreef:
Tot dat die meldplicht ervoor zorgt dat de paardeneigenaren niet meer naar hun paard mogen gedurende de uitbraak.
Lovely begon jij ook niet over ruimen bij meldingsplicht? Kom nu eens met feiten want jij kan ook aardig paniek zaaien!
Sandrohit schreef:.
Teddy321 schreef:Sandrohit schreef:.
Lovely begon jij ook niet over ruimen bij meldingsplicht? Kom nu eens met feiten want jij kan ook aardig paniek zaaien!
Sotto2403 schreef:@ Sandrohit: sommige mensen zijn meer in paniek met dit soort dingen als anderen. Het ruimen gebeurt alleen maar in extreme gevallen en dat is nu nog niet het geval. PLUS het ruimen is alleen gebeurt bij dieren die nauw zijn betrokken bij de voedselketens.....
Joowtje schreef:Sandrohit schreef:Lovely begon jij ook niet over ruimen bij meldingsplicht? Kom nu eens met feiten want jij kan ook aardig paniek zaaien!
luister naar het stukje boven aan. iemand van het CDA over meldplicht en aangifte plicht
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieu ... nvirus.htm
Mis geeft dit wel een beetje duidelijkheid...
Lovely schreef:Daar begon ik over. En niet om paniek te zaaien. Heb alleen gezegd dat iedereen zich moet realiseren dat dit weleens een consequentie zou kunnen zijn!
Indien je inmenging vraagt van de overheid, zul je dat dus moeten overgeven. Niet voor niets dat de paardensector dit al jaren tegenhoudt!!
Precies, want je krijgt ook inmenging waar je het liever niet had gezien.
bicci schreef:Angeline1990 schreef:
in deze link staat o.a. dat buiten rijden wel kan,
indien geen enkel direct contact is met andere (besmette) dieren.
ik blijf ondanks er hier nog niet eens gerushten gaan dat er rhino zou zijn,
toch op eigen erf..
wat vind de rest van het toch buiten rijden?
Sotto2403 schreef:@ sandrohit: ik probeer alleen maar te zeggen dat er mensen zijn die meer in paniek zijn dan andere. Gezien er al iemand begint met roepen over een ruiming terwijl er nog niet eens paniek hoeft te zijn.
verder geen scheve woorden naar jou bedoelt hoor
daNiielle_ schreef:Kom op mensen, wat een waardeloos geroddel![]()
We doen hier netjes het bedrijf op slot uit voorzorg, en nog geen dag later stromen de telefoontjes binnen of het echt waar is dat de veulens hier doodgeboren zijn en de paarden verlamd?!
Vedorie hou je mond gewoon totdat de stal ZELF iets bevestigt heeft!
Bah wat kan ik hier kwaad om worden, histerische gedoe.
Sotto2403 schreef:@NienSCHaap ... helemaal mee eens!!!
ieder zijn eigen verantwoording. als je niemand of niets tegenkomt is er geen reden om het niet te doen en ook geen reden om in paniek te zijn of raken.
daNiielle_ schreef:Kom op mensen, wat een waardeloos geroddel![]()
We doen hier netjes het bedrijf op slot uit voorzorg, en nog geen dag later stromen de telefoontjes binnen of het echt waar is dat de veulens hier doodgeboren zijn en de paarden verlamd?!
Vedorie hou je mond gewoon totdat de stal ZELF iets bevestigt heeft!
Bah wat kan ik hier kwaad om worden, histerische gedoe.
Sandrohit schreef:Misschien dat ik jullie reactie niet goed begrijp/lees maar ik ben juist op de hoogte van het verschil van meldingsplicht en aangifteplicht,Lovely daar in tegen heeft eerder in dit topic de link tussen meldingsplicht en ruimen gelegd nu dit niet het geval is komt ze weer met wat anders.