Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Myour schreef:Ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die nog telkens van die smeersels uitproberen, allemaal weggegooid geld. En ja misschien wordt de jeuk wat minder, maar voor het paard is iedere graad van jeuk ongewenst. Bij mijn pony ligt het gewoon 100% aan die verrotte muggetjes, en de deken is het enige dat 100% werkt, dus waarom zou je dan smeersels gaan proberen? Ik merk aan mijn pony in ieder geval niet dat hij zijn deken vervelend vindt. Hij kan en doet er alles mee, heeft het niet warmer dan een ander paard bij felle zon en heeft gewoon geen jeuk! dat natuurlijk het belangrijkste is.
Myour schreef:Overigens heeft hij wel veel jeuk gekregen toen hij de eerste week op het weiland stond (hij stond alleen overdag op het land) en heeft op stal helaas wel z'n staart kunnen kortwieken (tenminste, alleen een centraal gelegen plekje, gelukkig geen wondjes en ook niet 'haarloos'). Je ziet op zich geen verschil maar de haren zijn wel korter (nu nog zo'n 2 à 3 cm).
Maar z'n manen vind ik persoonlijk een stuk belangrijkerDus toen ik hierachter kwam heb ik hem meteen de hele dag op het weiland gezet met z'n deken om.
Myour schreef:@ Sonja_vR: ik snap gewoon niet hoe een paard uberhaupt jeuk kan hebben met een deken om, die mugjes kunnen er dan toch niet bij? Of ik zie ik hier nu iets volledig over het hoofd?
Myour schreef:Ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die nog telkens van die smeersels uitproberen, allemaal weggegooid geld. En ja misschien wordt de jeuk wat minder, maar voor het paard is iedere graad van jeuk ongewenst. Bij mijn pony ligt het gewoon 100% aan die verrotte muggetjes, en de deken is het enige dat 100% werkt, dus waarom zou je dan smeersels gaan proberen? Ik merk aan mijn pony in ieder geval niet dat hij zijn deken vervelend vindt. Hij kan en doet er alles mee, heeft het niet warmer dan een ander paard bij felle zon en heeft gewoon geen jeuk! dat natuurlijk het belangrijkste is.
Myour schreef:@ Pink_Horizon: ik wist trouwens niet dat jouw paard ook eczeem had. Vervelend dat alleen een deken niet afdoende is. Waardoor vallen de manen eigenlijk dan uit? Ik hoor ook altijd dat dat door verstikking komt (Kaspar heeft het ook af en toe beetje).
De deken die je zoekt raad ik je in ieder geval van harte aan.