Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)tantesam schreef:Ik heb inmiddels de Pergolide gehaald.
Door een breuklijntje is het geen probleem een halve te geven, maar dan blijft er zo'n inieminie stukkie over, die krijg ik nooit nog een x door de helft... Zou ik kunnen beginnen met 0,5? Paard is wel een kasteel.
mara1 schreef:Fargo hoe komt het toch dat je zo ontzettend veel hier vanaf weet?
ik zit iedere keer met verbazing je berichten te lezen, met alles waarmee je op de proppen komt en je heldere uitleg erachter.
Heb toch al met veel mensen gesproken die ervaring hebben met cushing en aanpakmethodes, ook veel gelezen maar die reacies van jou..?? Amazing!
. Ik heb eigenlijk altijd de insteek als mijn/ons paard iets heeft dan wil ik er zoveel mogelijk van af weten zodat je er verantwoord mee om kunt gaan en weet wat je doet. Willy heeft het nu zo'n ruim 5 jaar inmiddels en er waren daarna ook nog andere paarden op stal met cushings verschijnselen. Je gaat dat herkennen als je ze eenmaal om je heen hebt gehad
Ik heb indertijd heeeel erg veel zitten lezen (op sites en onderzoeken) en zoeken ook omdat mijn vriend helemaal nog niet overtuigd was dat willy cushing kon hebben èn omdat er in NL toen formeel nog niets of bijna niets kon worden gedaan, dus zag mijn vriend het nut van een diagnose ook niet
Bovendien had ik op een Amerikaanse site een half NL vriendin gekregen die een paard had die al paar jaar cushing had en succesvol behandeld werd. In VS zijn veel oude paarden dus ook veel paarden met cushings. Daar ook veel gelezen toen en ervaringen voorgelegd, ook willy zijn problemen voorgelegd omdat hij ook epileptische aanvallen kreeg en daar las je maar heel weinig over op internet. Gelukkig kregen we via vriendin van schoonzus (die beiden uit medische wereld komen) toen hands on ervaring over het gebruik van pergolide, merrie van die vriendin was weer zo goed als nieuw en zij verklaarden de noodzaak voor pergolide ook heel goed zodat mijn vriend ook om was. Toen goede DA erbij gehaald die zei het is idd cushings en zo ging het balletje rollen.
(en heb ik een goed geheugen gelukkig).