[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:38

Nou zo kom je nog eens ergens achter als je naar de dierenkliniek gaat.. Degene die ons hielp dacht dat het geen allergie is omdat hij geen loopneus heeft, niet veel proest en geen traanogen. Maar het hoofdschudden kan misschien komen omdat hij aan 1 oog minder ziet :(:) . Een week geleden had hij een dik oog wij dachten dat hij zijn oog had gestoten. Maar we konden al geen beschadiging vinden bij zijn oog dus dat was al vreemd. Maar het zakte al weg dus verder niet druk om gemaakt. Gisteren hebben ze zijn oog bekeken en normaal gesproken veranderd de grote van je iris met donker of licht. En aan 1 oog veranderde dat niet. Misschien zit er dus een ontsteking achter zijn oog waardoor hij zijn hoofd schud. Al is hij in februari al begonnen met schudden terwijl hij een week geleden een dik oog had.. Dus of hij zag al minder dat hij daarom zijn oog had gestoten of hij heeft er een ontsteking achter zitten.. En hij liep in draf linksom niet zuiver, hier gaan we vrijdag verder naar kijken. Maar dat kan ook de oorzaak zijn van zijn hoofdschudden.. We zijn er dus nog niet uit maar vrijdag weten we meer.. :j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:46

ellepel schreef:
ben ook wel benieuwd,maak anders een foto er van als je hem hebt?

Hij pastte niet op de ogen. Nog te smal en dit was al een XL -O-

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:47

mebianca schreef:
Nou zo kom je nog eens ergens achter als je naar de dierenkliniek gaat.. Degene die ons hielp dacht dat het geen allergie is omdat hij geen loopneus heeft, niet veel proest en geen traanogen. Maar het hoofdschudden kan misschien komen omdat hij aan 1 oog minder ziet :(:) . Een week geleden had hij een dik oog wij dachten dat hij zijn oog had gestoten. Maar we konden al geen beschadiging vinden bij zijn oog dus dat was al vreemd. Maar het zakte al weg dus verder niet druk om gemaakt. Gisteren hebben ze zijn oog bekeken en normaal gesproken veranderd de grote van je iris met donker of licht. En aan 1 oog veranderde dat niet. Misschien zit er dus een ontsteking achter zijn oog waardoor hij zijn hoofd schud. Al is hij in februari al begonnen met schudden terwijl hij een week geleden een dik oog had.. Dus of hij zag al minder dat hij daarom zijn oog had gestoten of hij heeft er een ontsteking achter zitten.. En hij liep in draf linksom niet zuiver, hier gaan we vrijdag verder naar kijken. Maar dat kan ook de oorzaak zijn van zijn hoofdschudden.. We zijn er dus nog niet uit maar vrijdag weten we meer.. :j

Ben benieuwd wat er uit komt vrijdag!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:07

Ik heb een crusader vliegenmasker. Die is uv werend en heeft stiksels ter hoogte van de ogen zodat daar een soort bolling zit in het masker. Ze zijn er met en zonder neusnetje.

Ugara

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:26

Ik heb het niet meer op dat schudden met het hoofd, dat dachten ze eerst dat Ugara had, maar nu, naderhand gaat mijn lampje branden !
lees maar es bij memoires , Ugara, rust nu maar ...

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:02

Ugara schreef:
Ik heb het niet meer op dat schudden met het hoofd, dat dachten ze eerst dat Ugara had, maar nu, naderhand gaat mijn lampje branden !

Ik kan me voorstellen dat het vreselijk is om je paard zo te verliezen en dat je ons erop wilt wijzen dat dit ook kan gebeuren.. maar je maakt mij wel een klein beetje bang daarmee.. En wat bedoel je met “maar nu, naderhand gaat mijn lampje branden!” ? Had je het kunnen voorkomen dan als je het hoofdschudden verder had laten onderzoeken??

De dierenarts zei ook al tegen mij een paard is een heel complex dier het zou een stuk makelijker worden als hij gewoon kon praten.. Er zit hem iets niet lekker en daarom is het heel goed dat je hier bent, je doet iets met de aanwijzingen die hij jou geeft. Deze aanwijzingen is ook de enige manier hoe hij kan communiceren naar jou. En een paard wil zoveel voor jou doen dat hij zijn eigen pijn vergeet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:20

Ugara schreef:

Wat een droevig verhaal :(:)

Ik ben ook benieuwd wat je met dat 'lampje branden' bedoeld.

Is er nadien nog gekeken of het ook echt een hersentumor was of een tia is geweest?
En wat is er voorheen aan de oorontsteking gedaan?
Kan het mss zijn dat dit niet over ging en de ontsteking het het hersenvlies heeft aangestoken (hersenvliesontsteking?).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:13

mebianca schreef:
Ik kan me voorstellen dat het vreselijk is om je paard zo te verliezen en dat je ons erop wilt wijzen dat dit ook kan gebeuren.. maar je maakt mij wel een klein beetje bang daarmee..

Er zijn altijd uitzonderingen Bianca, zoals het paard Ugara. Mijn paard heeft jaren geschud en is daar nu van af of i.i.g. zo goed als. Vorig jaar ging het al een stuk beter na de behandelingen en dit voorjaar nog niet geschud. Het ligt helemaal aan de oorzaak of het een dramatische afloop zou kunnen hebben.
Dus maak je er niet al te veel zorgen over. Je schied daar ook niets mee op. Zorgen breng je over op je paard en daar zit hij nu niet op te wachten. Positief blijven dus! ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:31

nou,appie schud dus nu wel weer...
hij had er vandaag redelijk last van...had ik dus toch weer te vroeg gejuigd

ik heb het verhaal van ugara nog niet gelezen,ga ik zo eerst doen

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:44

Hey het was niet de bedoeling om iemand ongerust te maken hé, sorry als dit bij iemand toch het geval was ...
ik bedoel met dat lampje, gewoon dat dat schudden , dat de laatste 3 weken weer erger aanwezig was en haar averechts reageren op bevelen van de ruiter (dochter) dat dit dus kwam door ofwel kleine attackjes die ze maakte in haar hoofd, of door een eventuele tumor die tegen de hersenen en aders drukte ...
Nee, ik wil je niet bangmaken, trouwens dat wat met Ugara gebeurde is héééél zeldzaam en gebeurt echt bij 1 op de X-duizenden paarden ....
trouwens, zelfs al hadden we een scan laten maken alvorens alles gebeurt was, dan had nog niemand het kunnen weten ....
ik wilde ook maar zeggen dat voor mij persoonlijk hoofdschudden een nare weerslag heeft ! ;)

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:46

kvoel me nu wel beetje schuldig ... wilde jullie echt niet ongerustheid bijbrengen ...
sorry

:(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:48

Ugara schreef:
kvoel me nu wel beetje schuldig ... wilde jullie echt niet ongerustheid bijbrengen ...
sorry

Dat begrijpen wij best hoor ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 05:11

ik heb net het verhaal gelezen van ugara,maar hebben jullie achteraf wel onderzoek laten doen naar wat er nou mis was?
wel sneu zoiets,zo zie je maar weer dat headshaking een heleboel verschillende oorzaken kan hebben.
ik wens jullie in elk geval nog veel sterkte met het verlies

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 05:48

hersenbloeding, deze kan veroorzaakt zijn geweest door een tumor (die al een tijdje had zitten woekeren en duwen tegen de hersenen en hersenaders) of een trombose die een hersenbloeding heeft veroorzaakt.
Neen, hebben erna niet geen onderzoek laten doen , de dierenarts zei zelf, dat dat een heel kostelijke zaak zou zijn, en waarbij we Ugara niet zouden terug gekregen hebben. de Enigste die daar baat zouden bij hebben zou de dierenarts zelf zijn geweest . Anders hadden we wel een scan willen laten maken op maandag ...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:09

Ugara schreef:
hersenbloeding, deze kan veroorzaakt zijn geweest door een tumor (die al een tijdje had zitten woekeren en duwen tegen de hersenen en hersenaders) of een trombose die een hersenbloeding heeft veroorzaakt.
Neen, hebben erna niet geen onderzoek laten doen , de dierenarts zei zelf, dat dat een heel kostelijke zaak zou zijn, en waarbij we Ugara niet zouden terug gekregen hebben. de Enigste die daar baat zouden bij hebben zou de dierenarts zelf zijn geweest . Anders hadden we wel een scan willen laten maken op maandag ...

Ik moet toch steeds aan die oorontsteking denken...... hoe hebben jullie dat opgelost toen? Aangezien je niet aan haar oren mocht zitten?

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:19

We hadden haar toen net bij ons op de manege, dus ze had deze oorontsteking toen we haar gehaald hebben hé ...Eerst moesten we haar beetje in toom houden met de praam, omdat ze echt niet wilde dat we eraan kwamen, en zo de oren handmatig zuiver gemaakt, want daar zat nogal wat in ocharme maar zelfs dat liet ze niet toe! ze is dan beetje verdooft geweest, haar oren kunnen zuiver maken en behandelen, en meteen medicatie toegediend. druppels in de oren(zo goed het lukte ;) en inenting en ontstekingsremmer ( ik geloof een week ) ..De oorontsteking is volledig genezen, maar aankomen wilde ze nooit! Een mutsje opzetten moesten we met veel geduld doen , maar anders had ze last van de wind in haar oren tijdens het rijden...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:33

Ugara schreef:
We hadden haar toen net bij ons op de manege, dus ze had deze oorontsteking toen we haar gehaald hebben hé ...Eerst moesten we haar beetje in toom houden met de praam, omdat ze echt niet wilde dat we eraan kwamen, en zo de oren handmatig zuiver gemaakt, want daar zat nogal wat in ocharme maar zelfs dat liet ze niet toe! ze is dan beetje verdooft geweest, haar oren kunnen zuiver maken en behandelen, en meteen medicatie toegediend. druppels in de oren(zo goed het lukte ;) en inenting en ontstekingsremmer ( ik geloof een week ) ..De oorontsteking is volledig genezen, maar aankomen wilde ze nooit! Een mutsje opzetten moesten we met veel geduld doen , maar anders had ze last van de wind in haar oren tijdens het rijden...

Je hebt toch kans dat dit ook nog heeft meegespeeld aangezien je niet aan haar oren mocht zitten en deze gevoelig bleven. Oorontstekingen zijn vaak heel hardnekkig. Zeker als het bijv. door oormijten wordt veroorzaakt.

Het blijft een droevig verhaal van jullie paard :(:)

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:43

oormijten had ze niet, en de oorontsteking was volledig weg na de bahandeling, ze blaakte van gezondheid... regelmatig toch bloedonderzoek gedaan ...
kan natuurlijk zijn, indien het een tumor was deze ook daarmee te maken had ...

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:47

Ugara schreef:
sorry

Oh dat geeft niet hoor.. ik zit alleen een beetje in spanning wat er vrijdag nou uitkomt bij het kreupelheids onderzoek. We zijn nu druk bezig met zijn oog aan het druppelen. Dit spul maakt zijn iris groter (wordt als het ware uitgerekt) en dat doet het prima.. Maar of dat nou een goed teken is of niet dat horen we ook vrijdag. En de dierenarts zei ook er kan een ontsteking achter zijn oog zitten maar ze konden m’n paardje nog geen ontstekingsremmers geven aangezien ze dan vrijdag geen kreupelheids onderzoek kunnen doen. Zal eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen van me paardje tijdens het rijden.

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:55

ik kijk uit naar je filmpje ;)
Ons nieuwe paardje Hitse, komt zaterdag, ze hebben gisteren haar wolfstanden getrokken en haken bijgewerkt ... dus ze mag komen !
Wens je veel succes voor vrijdag ! kzal duimen voor je!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:03

Ugara schreef:
oormijten had ze niet, en de oorontsteking was volledig weg na de bahandeling, ze blaakte van gezondheid... regelmatig toch bloedonderzoek gedaan ...

Oke..... ik kan eigenwijs zijn maar dat jullie niet aan haar orgen mochten komen toen de ontsteking weg was is niet normaal.
Maar het heeft geen zin om hier achteraf over te gaan speculeren. Het is al verdrietig genoeg wat er is gebeurd!

Nogmaals sterkte :(:)

Mirgino: lees jij nog mee??
Verhaal van Bianca over haar paard en de symptomen; schudden en kreupel, lijkt wat op die van Gringo toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:08

mebianca schreef:
[
Oh dat geeft niet hoor.. ik zit alleen een beetje in spanning wat er vrijdag nou uitkomt bij het kreupelheids onderzoek. We zijn nu druk bezig met zijn oog aan het druppelen. Dit spul maakt zijn iris groter (wordt als het ware uitgerekt) en dat doet het prima.. Maar of dat nou een goed teken is of niet dat horen we ook vrijdag. En de dierenarts zei ook er kan een ontsteking achter zijn oog zitten maar ze konden m’n paardje nog geen ontstekingsremmers geven aangezien ze dan vrijdag geen kreupelheids onderzoek kunnen doen. Zal eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen van me paardje tijdens het rijden.

Doet jouw paard het nu ook als hij niet bereden wordt?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:08

Effe kijken of het lukt hoor Het was ook best moeilijk filmen voor m'n mams en zul je altijd zien dat hij het dan niet zo erg doet. Maar op 00:12 doet ie het een beetje, 00:16 en 00:21 en net op 00:25 doet het ook maar toen was de camera vol :+ Maar tussen door is hij ook wat onrustig met zijn hoofd waardoor je moeilijk continue contact kan houden. Je ziet het ook wel aan zijn oortjes als hij zo'n tik heeft dan gaan ze opzij. Maar dit valt dus nog heeel erg mee vergeleken met vorige week zondag.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:09

singasong schreef:
mebianca schreef:
[

Doet jouw paard het nu ook als hij niet bereden wordt?

Jeps longeren en los in de wei doet ie het ook

Ugara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:11

singasong schreef:
Ugara schreef:

Oke..... ik kan eigenwijs zijn maar dat jullie niet aan haar orgen mochten komen toen de ontsteking weg was is niet normaal.
Maar het heeft geen zin om hier achteraf over te gaan speculeren. Het is al verdrietig genoeg wat er is gebeurd!

Nogmaals sterkte :(:)

Mirgino: lees jij nog mee??
Verhaal van Bianca over haar paard en de symptomen; schudden en kreupel, lijkt wat op die van Gringo toch?

@singasong
ja dat zou een teken geweest kunnen zijn van haar probleem, dat denken we nu ook ... maar omdat ik al zei, ze regelmatig volledig onderzocht werd en nooit iets mankeerde kon het zijn zoals bij de mens hé, sommige kunnen ook niet verdragen dat je aan hun oren of neus of zo komt ...
konden ze maar praten hé ;)