[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:24

Afbeelding
Isabonny schreef:
Is dat de Bucas Buzz-Off rain full neck? Valt die (iets) open aan de onderkant van de hals? Ik heb geen idee hoe erg het is als de beestjes nog via de onderkant naar binnen kunnen komen, als ze dat al doen.

Het is dus geen deken waarbij je het hoofd door een eng gat moet wurmen, de hals is van de onderzijde gewon open zo te zien en sluit af met klittenband?

Afbeelding

Hij zit boven ook wat open maar dat komt omdat het draadje voor zijn hoofd niet vast zit dus wat naar achteren schuift.

En de buikflap

Afbeelding

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:38

happytime schreef:
saskiaojan: hoe is de binnenkant van de deken? ik doel op de rand aan de binnenkant van de schoft en bovenin de staartflap aan de binnenkant,bij de RSIH is het een dikke bies die mijn pony kaal maakt,hoe is het met deze deken?

Zal er straks even foto's van maken voor je.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:13

idylle schreef:
Niemand die een exceemdeken met vaste oren heeft?

Volgens mij zijn er geen dekens met oren! Wel die over de oren heen gaan, zoals SIH.
Omdat ik ook altijd nog een vliegenmuts op heb, blijft die prima zitten, ik doe eerst de deken over de oren en daaroverheen de vliegenmuts. :D

Mloes

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:25

Pff, nu heeft ze haar hoofdje echt kapot geschuurd.. Het lijkt wel of ze elk jaar op een andere plek de ergste jeuk heeft. Hebben jullie nog tips wel vliegenmasker het best blijft zitten..? Heb al heel veel geprobeerd, Rambo, Pagony die bij die bruine eczeemdeken hoort, etc. etc. Ze sloopt ze of ze raakt ze gewoon kwijt.
Welke wordt hier het meest gebruikt?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:19

Ik ben gestopt met vliegenmaskers.
Ze gaat er eigenlijk alleen maar meer mee schuren. Daarbij lagen die dingen binnen no time af :roll:

Ik smeer gewoon veel met derfen, spray me rot met sprays en hoop dat ze haar voorplukje laat staan zodat ze wat bescherming heeft..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:37

Ja die van mij kan er ook wat van. Soms lukt het gewon binnen een half uur die dingen af te doen, met klittenband nog dicht zelfs. Andere jaren ging het qua hoofd altijd wel ok met inderdaad veel smeren, spuiten etc. Maar dit jaar gaat de rest wel redelijk tot nu toe, alleen hoofd is echt helemaal mis :( Ik heb m'n enkelbanden gescheurd gehad paar weken terug, dus kon ook niet elke dag er heen om in te smeren (afhankelijk van vriendje / vriendinnen / stalbaas). Denk dat het daar ook wel mee te maken heeft dat het nu zo mis is :( Morgen weer zelf erheen, en dan goed bijhouden met alle middeltjes. Voor nu een Bucas Buzz Off masker met zebraprint gehaald. Ben benieuwd. Staat in ieder geval wel fancy :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:39

Bij mij krijgen ze de Bucas maskers heel makkelijk af :+

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:49

Oh nee :D Dat belooft wat. Dit model heb ik nog nooit geprobeerd. Wel dus die mega Rambo maskers, en ook die van wat dunner gaas met neusflapjes. En die bij de eczeemdeken van Pagony hoort. Maar dit model nog niet dus ben heel benieuwd. Zal er bij vertellen dat baasje honderden euro's per maand uitgeeft aan mevrouw, en of ze deze ene keer alsjeblieft iets voorzichtiger wil zijn met alle spullen die ik voor haar koop enzo :D

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:50

Hier ook een schuurder aan haar hoofd, tot bloedens toe. Ze krijgt altijd vliegenkappen kapot, en zo verschillende kappen te kopen op 1 seizoen word me toch wel beu.
Zijn er nog dingen aan te doen?

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:51

Die van mij krijgt een masker met oren ook makkelijk af. Nu heeft ze een masker zonder oren en die laat ze wel zitten.
Als ze plekken heeft op haar hoofd smeer ik het in met mesitran en dan is het zo dicht.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:53

@SammyFloor: Ik kwam altijd weg met lekker soepel houden met levertraanzalf en bijvoorbeeld Derfen. Helaas dit jaar dus niet :(
@Ootie: Met of zonder oren maakt hier helaas niks uit.

pommetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:31

Hallo allemaal.
Hier ook een eczemer.
Ik heb een vraagje aan de tektonik gebruikers: hoeveel gebruiken jullie en hoe smeren jullie het op je paard en hoe vaak?
Ik gebruik nu 25 ml en doe het in een spuit en trek een streep van maantop tot en met staart, en sla de plek waar het zadel ligt over. Was even benieuwd hoe jullie het gebruiken, kon het niet zo snel vinden. Alvast bedankt.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:31

idylle schreef:
Wat kost dat omgerekend?

Heb t toevallig vandaag omgerekend .
Full hood plus body rug
€259
Best geld dus .

Heb n full hood . Heb ik over kunnen nemen van lief vriendinnetje .
Moet even sparen voor n complete nieuwe set .
En mijn RSIH zien te verkopen nog

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:34

Precies zo pommetje .
Maar helaas ondervonden dat t voor mijn dame dus toch niet werkt !
Moet wel zeggen dat de muggen druk echt heel hoog is bij ons ...
Lijken wel hele nesten op sommige plaatsen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:06

pommetje1 schreef:
Hallo allemaal.
Hier ook een eczemer.
Ik heb een vraagje aan de tektonik gebruikers: hoeveel gebruiken jullie en hoe smeren jullie het op je paard en hoe vaak?
Ik gebruik nu 25 ml en doe het in een spuit en trek een streep van maantop tot en met staart, en sla de plek waar het zadel ligt over. Was even benieuwd hoe jullie het gebruiken, kon het niet zo snel vinden. Alvast bedankt.

Nog geen tektonik.
Volgend jaar pas.

Maar wel een permetrin variant.
Voor het poetsen aan spray ik haar in met vee rust.
Tot ver na de training geen last van de knutjes.

Dit doe ik elke keer voor het poetsen aan.

Spray vind ze spannend.. thats all.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 22:45

pommetje1 schreef:
Hallo allemaal.
Hier ook een eczemer.

Zelfde hier maar ik doe het met kwast. Beide kante manen en nog een streep onder de buik en over de kont. En beetje op de staartaanzet. 20 ml per keer, 1 keer per 3 tot 4 weken.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:08

Ik smeer nu ook de duo protection (puur paardenvet) op de wonden die jeuken. Heb het idee dat de haren alweer beginnen te groeien (gebruik het vnl voor haar droge hoeven sinds een week).
Werkt eigenlijk hetzelfde als levertraan. Ben bij de makers van product geweest na goede resultaten bij honden in de praktijk die het door hun eten krijgen.

Mijn vriendin smeert het ook op haar eczeem plekken en dat werkt ook wel! Dus eens kijken.. Zou goedkoopste oplossing zijn. Het blijft iig lekker vet op die plekken, dus huid wordt niet droog!!
Hoe doen jullie dat met hele lange manen onder een eczeem deken? Als ik ze in vlechten leg, zijn die een dag later altijd alweer eruit.. Nu dus maar los, maar dat is ook niet ideaal...
Ze zijn eigenlijk te lang, waardoor de onderkant de hele tijd langs de onderzijde van de deken gaat denk ik....

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:37

Ik kom hier ook even meelezen :) Een van mijn verzorgpaarden is een eczemer en de eigenaresse heeft al zoveel geprobeerd maar hij blijft jeuk hebben, het is zo sneu om hem te zien zo. Ik heb al een beetje geneusd in het topic en Puur Allergie en Culico besteld en dat ga ik straks afgeven als een cadeautje want het paard is maandag jarig :) Hopelijk geeft dat verlichting!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:18

Kom hier ook even mee lezen. Mijn paardje schuurt dit jaar voor het eerst zijn staart :( staat nu met de SIH van Epplejeck. Verder gebruik ik MTG van shapleys tegen de jeuk en bescherming van de huid.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:33

Onze merrie staat met deken en kap, maar heeft nog geen jeuk gelukkig! Wel is ze nog druk aan het verharen en ziet haar vacht er echt niet uit op het moment.

Een andere eczemer die bij ons in de buurt staat zonder deken heeft zijn staart alweer kaal dus de mugjes zitten er wel bij ons.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:28

vingers crossed ..paard heeft nog steeds geen last .staat onder deken natuurlijk maar we merken wel groot verschil als meneer ff deken afheeft

MarvyxNoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:51

ellepel schreef:
MarvyxNoa schreef:
Mijn pony schuurt helaas zijn hele staart eraf :( Iemand tips?

Kan van alles zijn.
Misschien wormen.
Teveel gras
Verveling bij op stal staan :j
Keertje wassen kan helpen en kijk hoed of je goed voert en niet teveel gras geeft.

Emma, er zijn veel soorten huidproblemen met verschillende oorzaken.
Verkeerde voeding kan
Mijt, luis.
Verveling

Thanks! hij is laast ontwormd en staat niet op het gras. als het mooi weer is zal ik hem eens wassen en verveling kan ook jha
Teveel gras
Te weinig of juist een teveel,aan vitamies of mineralen.
Beste is toch een veearts vragen .

Appie staat nog steeds zonder deken 8-)
Maaaaar ik zet hem wel elke dag in de azijn.
Gewoon op sponsje doen en hem er mee insmeren.
Deden we vroeger ook wel bij de paarden, vliegen houden niet van de geur van azijn.

Maar hij staat vast niet lang meer zonder deken , al roep ik dat al 2 weken haha :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:01

Afbeelding

En nog steeds zonder deken.
Maar hij heeft 3 wondjes in zijn manenkam.
Ik denk dat die komen door schuren,nou zou het vandaag slecht weer zijn dus dan morgen dedeken maar op denk ik.
Ap zit nog wel wat in net winterhaar,nee geen cushing,
heeft hij altijd al gehad dat het wat lang duurt :j

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:04

@ellepel heb je lijnzaad geprobeerd? Die van mij was dit jaar in no time uit haar winter vacht :) normaal duurt het ook heel lang

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:46

Ik heb net gister weer een zak vol gekocht.
Bij de welkoop heb je goedkoop lijnzaad
Appie krijgt regelmatig gekookt lijnzaad, ook tegen zand in de darmen.
Dus ik was er alweer mee begonnen :j