Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:
GerjanneHam schreef:hier komt een vraag.
227 blz is lang zoeken in dit Topic.
Heb 2 shetlanders en een tinker in de wei staan. lekker dik in het haar.
Allen nieuw sinds afgelopen december.
1 shet zou zomerexeem hebben, (een korte bos manen)
de andere shet ziet er wat slecht uit. volgens mij ooit al eens bevangen geweest, staat wat apart op de voorbeentjes..
deze laatste heeft sinds een week of 3 om haar neus alle haar weggeschuurd, en begint nu ook bij haar hals. hier lijkt de dikke vacht wat te vervilten..?
op haar rug ontdek ik plekjes met korsten onder de dikke laag haar. komt dit door de weersschommelingen, of moet ik denken aan een schimmel of schurft achtige plekken. luizen nog niet ontdekt, maar ik kan nog beter op onderzoek gaan. bij de korstjes, zitten ook hele plukjes haar los met een korstje er aan vast.
Paarden hebben niet veel verzorging gehad waar ze vandaan kwamen.
de vacht is echt heel dik, paarden staan 24/7 zonder beschutting buiten!
misschien staan dit soort onderwerpen hier al heel veel, dan spijt het mij maar kon het niet vinden.
hopelijk weet iemand wat het is en wat goed is om te doen.
[***] schreef:@ Jemawi : bij mijn weten niet .. Heeft wel een andere kleur als de Rambo die ik kende (bij een ander paard) maar denk dat dit gewoon de nieuwe kleur is? Heb er toch nergens wat van zien staan ofzo (of niet goed gekeken, kan ook).
Heb de foto naar de winkel gemaild en zij stelde voor om toch eerst een maat kleiner te proberen .. Maar er is zoveel ruimte aan de achterkant dat ik mij afvraag of een maat kleiner zoveel verschil gaat maken .. Ik las iets van naar boven trekken en dan op de schoft vastmaken, maar geeft dat geen last dan? Omdat het daar dan "dubbel" zit?
[***] schreef:Ik las iets van naar boven trekken en dan op de schoft vastmaken, maar geeft dat geen last dan? Omdat het daar dan "dubbel" zit?