[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:05

Ik heb een probleempje ...

Afbeelding

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:07

[***] schreef:

[ Afbeelding ]

Dat ziet idd uit als een probleempje... bij de hals zit hij netjes maar van achteren hangt hij wel enorm

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:10

[***] schreef:

[ Afbeelding ]

Ooh dat is inderdaad een probleempje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:11

Ken je niet iemand die een beetje handig is, dat je hem wat strakker laat maken. Probleem is natuurlijk als je hem in een kleinere maat pakt, dat hij bij de hals niet meer netjes zit en dalijk langs de manen gaat schuren.

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:17

Fijn dat het probleem meteen duidelijk is :Y)

Een maat kleiner gaat niet helpen want die hals zit echt goed zo, denk dat een maat kleiner te vast gaat zitten .. Maarja, de rest is wel beetje ruim :+ Ik ga het eens doorsturen naar de winkel waar ik hem van heb (zij zijn nu ook mijn andere dekens aan het herstellen), misschien dat zij er iets aan kunnen doen ..

Is het eigenlijk alleen vanachter dat het probleem is? Bij de voorbenen, hoort dat zo? Het het idee dat het daar ook wat lang is, maar ik ken de deken verder niet..

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:30

Inderdaad een probleempje :D
Vind de deken aan de voorkant wel oke hoor.
Achter wel veel te lang, misschien inderdaad even iemand die handig is met de naaimachine vragen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:44

Ik vind hem rond de buik eigenlijk ook veels te 'los' zitten, of kun je hem daar nog strakker maken? Aan de voorkant valt wel mee, dat is wel te doen. Vooral achter een probleem ja en de buik is naar mijn idee ook nog wat los

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:53

De buik kan volgens mij nog wel vaster :j Heb dat gewoon vastgemaakt zoals het is, was gewoon even om te passen dus wilde hem er zo snel mogelijk weer af .. Denk wel dat je die singels nog vaster kan zetten ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:57

Dekensingeltje erom en de achterste flappen omzomen? :)

Hier vandaag wat kriebels, maar ik kan me niet voorstellen dat dat vliegenkriebels zijn. Ze verhaart ook als een gek. Meer paarden met wat kriebels vandaag? Ik heb de deken afgelaten, want het gaat hier nog vriezen en ze staan in de volle wind.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:13

[***] schreef:

Je kunt als je niemand kent die handig is ook van dat strijkspul nemen, koop je bij de hema dan maak je hem op maat en met strijkijzer maak je er dan zo een zoom in. Zo loopt mijn paard al jaren met een deken werkt super goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:26

Dank jullie voor de tips.
Dat van die dekensingel is ook een leuke moest het toch niet korter kunnen (maar denk het dus wel), ga ik zeker onthouden :j Heb verder een mail gedaan naar de winkel, eens zien wat zij erover zeggen en eventueel van kunnen maken :) (ben zelf verre van handig in zo'n dingen en zij hebben toch het materiaal om het goed te doen).

Hier verder niet echt kriebels, wel volop aan het verharen dus veel los spul, maar zelfs daarvan leek hij niet veel jeuk te hebben (wel een beetje). Hoop dat er zoveel mogelijk haar af geraakt voordat de deken op moet, want losse haren onder de deken zijn we niet zo'n fan van :+

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:53

Hier ook veel los haar, maar daar geen last van. Verder nog -3 hier, dus ook geen gekriebel van vliegen :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:47

De manen van mijn paard worden dikker en dikker en langer en langer :oo Hopelijk kan ik het zover krijgen dat ze ook zo mooi lang blijven :D

Bij de Divoza is er trouwens €15 korting bij een bestelling vanaf €70. Dat is dus een RSIH voor €120 :)
Én er is 21 procent lentekorting. Dat is misschien nog wel voordeliger.. €107 :j
(helaas zijn niet beide acties tegelijk geldig :P )

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:30

ShadyCeline schreef:
Ja sebacil heb ik al, heb haar daarmee al behandeld. Maar ik vroeg mij af of er ook nog andere mogelijkheden zijn, aangezien sebacil eigenlijk niet legaal meer is in Nederland :p

tectonik

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:10

[***] schreef:

[ Afbeelding ]

probeer hem eens bij de schoft een stuk dubbel te doen, zodat de rug wat korter wordt en kijk dan eens hoe hij zit. Zo loopt Bobo al een jaar of drie, werkt hier prima, extra ruimte bij de boeg. Ik heb een stuk naar buiten toe dubbel geslagen en dan net achter de schoft over zo'n 30 cm vastgezet.

JemawiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:30

@[***]; ik had dat probleempje ook 2 jaar geleden. Heb de hele deken in laten nemen. Bij die 'vouw' die je er nu bij de achterbenen in ziet vallen, een heel stuk dubbel laten stikken.
Ik ga nu voor een maat kleiner, vind die van jou nu ook aan de grote kant.
Is het de Vamoose trouwens?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:44

eczeemmuesli binnen .

samen met de zei horsefeed moet het een ideale combinatie wezen voor de zomermaanden.

ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 21:18

@ Jemawi : bij mijn weten niet .. Heeft wel een andere kleur als de Rambo die ik kende (bij een ander paard) maar denk dat dit gewoon de nieuwe kleur is? Heb er toch nergens wat van zien staan ofzo (of niet goed gekeken, kan ook :+ ).

Heb de foto naar de winkel gemaild en zij stelde voor om toch eerst een maat kleiner te proberen .. Maar er is zoveel ruimte aan de achterkant dat ik mij afvraag of een maat kleiner zoveel verschil gaat maken .. Ik las iets van naar boven trekken en dan op de schoft vastmaken, maar geeft dat geen last dan? Omdat het daar dan "dubbel" zit?

GerjanneHam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:19

hier komt een vraag.
227 blz is lang zoeken in dit Topic.

Heb 2 shetlanders en een tinker in de wei staan. lekker dik in het haar.
Allen nieuw sinds afgelopen december.
1 shet zou zomerexeem hebben, (een korte bos manen)
de andere shet ziet er wat slecht uit. volgens mij ooit al eens bevangen geweest, staat wat apart op de voorbeentjes..
deze laatste heeft sinds een week of 3 om haar neus alle haar weggeschuurd, en begint nu ook bij haar hals. hier lijkt de dikke vacht wat te vervilten..?
op haar rug ontdek ik plekjes met korsten onder de dikke laag haar. komt dit door de weersschommelingen, of moet ik denken aan een schimmel of schurft achtige plekken. luizen nog niet ontdekt, maar ik kan nog beter op onderzoek gaan. bij de korstjes, zitten ook hele plukjes haar los met een korstje er aan vast.
Paarden hebben niet veel verzorging gehad waar ze vandaan kwamen.

de vacht is echt heel dik, paarden staan 24/7 zonder beschutting buiten!
misschien staan dit soort onderwerpen hier al heel veel, dan spijt het mij maar kon het niet vinden.

hopelijk weet iemand wat het is en wat goed is om te doen.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 23:08

GerjanneHam schreef:
hier komt een vraag.
227 blz is lang zoeken in dit Topic.

Heb 2 shetlanders en een tinker in de wei staan. lekker dik in het haar.
Allen nieuw sinds afgelopen december.
1 shet zou zomerexeem hebben, (een korte bos manen)
de andere shet ziet er wat slecht uit. volgens mij ooit al eens bevangen geweest, staat wat apart op de voorbeentjes..
deze laatste heeft sinds een week of 3 om haar neus alle haar weggeschuurd, en begint nu ook bij haar hals. hier lijkt de dikke vacht wat te vervilten..?
op haar rug ontdek ik plekjes met korsten onder de dikke laag haar. komt dit door de weersschommelingen, of moet ik denken aan een schimmel of schurft achtige plekken. luizen nog niet ontdekt, maar ik kan nog beter op onderzoek gaan. bij de korstjes, zitten ook hele plukjes haar los met een korstje er aan vast.
Paarden hebben niet veel verzorging gehad waar ze vandaan kwamen.

de vacht is echt heel dik, paarden staan 24/7 zonder beschutting buiten!
misschien staan dit soort onderwerpen hier al heel veel, dan spijt het mij maar kon het niet vinden.

hopelijk weet iemand wat het is en wat goed is om te doen.

sorry beetje inkopper maar ik zou de dierenarts laten komen

GerjanneHam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 01:26

Cyclo86, bedankt voor je reactie. Daar kan ik wat mee! Ik dacht met mijn paarden
kennis ook al aan een inkopper!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:50

Paar bladzijden terug verteld dat er wat schilfers in de manen zaten. Geen jeuk. Schilfers zijn vanzelf verdwenen, pony doet het nog steeds super, geen jeuk, manen groeien als kool..... Ik heb toch al 2 maanden gewonnen. Vorig jeukte hij al in januari, waardoor ik me blijf afvragen of het wel zomereczeem is. De tijd zal het leren, zodra het warmer wordt!

JemawiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:37

[***] schreef:
@ Jemawi : bij mijn weten niet .. Heeft wel een andere kleur als de Rambo die ik kende (bij een ander paard) maar denk dat dit gewoon de nieuwe kleur is? Heb er toch nergens wat van zien staan ofzo (of niet goed gekeken, kan ook :+ ).

Heb de foto naar de winkel gemaild en zij stelde voor om toch eerst een maat kleiner te proberen .. Maar er is zoveel ruimte aan de achterkant dat ik mij afvraag of een maat kleiner zoveel verschil gaat maken .. Ik las iets van naar boven trekken en dan op de schoft vastmaken, maar geeft dat geen last dan? Omdat het daar dan "dubbel" zit?

Ik zou absoluut voor een maat kleiner gaan. Ik heb nu voor mijn pony ook een maat kleiner gekocht en die zit vele malen beter, aan de achterzijde scheelt het zeker 10 cm. Ik kreeg trouwens ook steeds problemen met het afzakken van de hoody door de ruimte. De deken loopt ook nog wat uit.

Maar ik denk wel dat het de Vamoose is, deze is speciaal behandeld met anti vliegenmiddel, is de deken wat groeniger dan de andere RSIH?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:26

Ik vrees een beetje voor de hals bij een maat kleiner ... en als dat niet veel verschil maakt vraag ik me dus af of de achterkant dat wel doet :+ Maar kan het maar proberen, zo snel mogelijk maar naar de winkel dan (balen dat ik nu juist zo'n drukke werkweek heb, en de winkel ligt ook niet om de hoek := ).

Deken is inderdaad groenig :j Niet het beide-achtige wat ik "vroeger" gezien heb, meer naar het groene toe :j Zal nog eens kijken of ik ergens wat vind, zou dan toch ergens op de verpakking moeten staan lijkt mij .. Vandaag vergeten te kijken (deken ligt in de auto) :+

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 00:09

[***] schreef:
Ik las iets van naar boven trekken en dan op de schoft vastmaken, maar geeft dat geen last dan? Omdat het daar dan "dubbel" zit?

Als je de "plooi" aan de buitenkant houdt niet dan zit er alleen maar een extra naadje en als je die zo dicht mogelijk tegen het groene band aan houd geeft dat geen problemen.

Afbeelding
hij zit hier wat rommelig omdat zijn regendeken er onder zit