[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myour

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:46

@ ellepel: ik kom er vanzelf achter, maar ik ga in ieder geval rustiger aan doen. Na drie dagen viel z'n halve staart er af qua vel......

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:33

ohw dat klinkt inderdaad wel erg dramatisch

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:39

Ik had een vraagje, zijn er hier ook mensen die gewoon elastische dekensingels gebruiken bij hun eczeemdeken ipv de buikflap?

De buikflap van mijn deken gaat langzaam kapot, en eigelijk heeft hij geen buikflap nodig omdat hij echt alleen jeuk heeft aan de staartwortel en manen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:41

Zal vast wel kunnen, kun je immers wel onder het lusje doordoen net als die van de buikflap. Weet alleen niet of jij een vaste uikflap hebt of met clipjes, dan moet je daar even wat op verzinnen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:50

Mijn buikflap zit ook tussen de voorbenen door met klipjes, maar die kunnen eventueel wel naar binnen toe vast met een elastiekje? Of anders weggeknipt/genaait.

Ik ga het maar eens gewoon proberen met die dekensingels door de lusjes van de deken. Ben benieuwd hoe de deken dan blijft liggen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:19

ja zo heb ik het ook gehad, want de buikflap was te lang.,
dat was bij de pagony.
deken verschoof wel een beetje, eigenlijk moet je aan de zijkant op de buik zeg maar ook lusjes maken waar de singel doorheen gaat,dan blijft het beter liggen

Afbeelding

zo dus :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 00:19

Oke super bedankt! Ik heb ook ene pagony deken ;) Denk dat ik er dan gewoon 2 dekensingels omdoe, op de plek waar de singels van de buikflap ook zitten..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:58

ik had de flap tussen de voorbenen met een touwtje er aan vastgemaakt zodat het beter bleef liggen

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:24

misschien proberen om de beensingels te kruizen tegen het verschuiven?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 08:28

Kun je trouwens niet gewoon je huidige buikflap goed proberen te repareren? Zolang hij dan dus maar goed genoeg blijft zitten maakt het voor jou niet uit als er wat kleine gaatjes inzitten toch?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:35

Mijn pony staat nu zonder buikband, omdat ze er last van kreeg.
Deken blijft redelijk goed liggen, alleen de singel ligt i.p.v. voor helemaal achteraan. Maja het wil even zo.

Ga van het weekend denk ik even een nieuwe deken bestellen, en dan houdt ik deze als reserve.

Die poepvlekken in de deken, dan is hij te groot hé?
De hals is namelijk precies goed.
Anders bestel ik een maatje kleiner en als ie toch niet past kan ik hem dan altijd nog omruilen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:30

Jaime_ schreef:
Ik had een vraagje, zijn er hier ook mensen die gewoon elastische dekensingels gebruiken bij hun eczeemdeken ipv de buikflap?

De buikflap van mijn deken gaat langzaam kapot, en eigelijk heeft hij geen buikflap nodig omdat hij echt alleen jeuk heeft aan de staartwortel en manen..

bij de boett word er standaard een losse elastische dekensingel bijgeleverd zodat je de keus kunt maken om de buikflap weg te laten ,
dus als de deken goed past(ongeacht merk, zolang het maar een beetje hetzelfde type is )
dan is de kans groot dat het wel kan

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:08

Mijn pony kan niet zonder buikvlap maar ik heb idd wel 2 deken singels van de boett dekens(heb namelijk 2 boett dekens hihi)

shamrock06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:36

Myour schreef:
Ik heb hem nu al twee dagen behandeld met klitwortel om van die overdadige schilfers af te komen.

Wat is klitwortel??

Ik gebruik vaker de TKC97. Maar daar krijgen ze voor mijn gevoel ook meer schilfers van.....

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:37

ellepel schreef:
ohw dat klinkt inderdaad wel erg dramatisch

Nou het is niet overdreven hoor :+ de onderkant van z'n staartwortel wat één grote 'vervel'partij, dat ik er met een beetje
flink wrijven af kreeg, maar meer tussen de zijkanten van z'n staartharen zag je het helemaal tussen z'n haren in gaan waar ik
minder goed kon wrijven, dus daar heb ik klitwortel voor gebruikt. Het is al stukken minder dan na die derde dag gelukkig.

@ abgar: haarlotion dat tegen roos en haaruitval werkt. Ik gebruik het dan voornamelijk voor 'roos' (schilfers dus). Je kunt het bij
de Kruidvat halen voor zo'n 3 euro...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:03

Het gaat hier nog steeds super :D
Wel zonder buikflap.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:11

Ik doe nog steeds alleen de deken. Ik gebruik helemaal geen middeltjes meer maar heb wel consequent de deken op!!

Ze ziet er echt super uit met mooi lange manen en doordat er ook zo'n kapje aan de deken zit (rambo sweetitch hoody) heeft ze ook nog steeds een mooie kuif!!

Hopen dat het zo blijft gaan want dan komt ze mooi de zomer door.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:41

Hoop dat ik morgen eindelijk tijd heb om eens een halsdeken te naaien, ben dr nog steeds niet aan toegekomen!
Hier gaat het geloof ik wel goed met de paardjes, zal ze morgen weer even in handen hebben en kan dan extra goed kijken.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:46

Voor mijn pony hetzelfde als bij aline4, hij heeft ook alleen de Rambo Hoody aan en ik smeer niks. Hij heeft wel iets jeuk aan zn staart, als ik daar kriebel vindt hij het wel lekker, maar hij schuurt vrijwel niet :) Zn manenkam is helemaal jeukvrij gelukkig!

Ik verbaas me wel over de achterkanten van de dekens die ik soms op de foto's zie, als bij mijn pony het te ruim zit aan de achterkant zit het gelijk altijd onder de poep.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:11

Dat had ik ook Djahil, mijn boet is wat aan de ruime kant en die zat vorig jaar condstand onder. Afgelopen winter heb ik een stuk ingenomen bovenop de billen en nu is het super!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:03

@ Djahil: met de rambo sweet itch heb ik daar ook geen last van, alleen dat bilkoordje zit wel onder :o maar daar heb ik weinig last van.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:21

Myour, ik heb dat koordje er vrijwel meteen afgehaald. Dat zat veel te laag voor mijn pony. Ook zonder dat koordje blijft de deken geweldig liggen, ook na rollen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:23

Bij mij is de deken een keer omhoog gewaaid, zodat de achterkant over z'n rug heen hing :Y) leek me niet echt bevorderlijk (dat koordje is kapot gegaan). Ik heb er nu een bitstukje aan vast gemaakt haha, ik wil niet dat dat waaien nog eens gebeurt.

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:35

Ik heb haar staart door dat stukje op de staartflap zitten, dat voorkomt het omhoog waaien ook prima eigenlijk. Goed idee, haha, een bitstukje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:29

Ik had vanmorgen even gereden en mevrouw gepoetst, opnieuw ingevlochten en tegen die tijd kwamen de kleine vliegbeesten ook tevoorschijn. Ik werd bijna aangerand door een ongeduldig paard die wilde dat ik opschoot met d'r soepjurk aantrekken :)