Ik doe inmiddels standaard 250ml water over het voer (en dat is nu 2,3 kg) zodat het wat makkelijker met elkaar mengt en niet meer zo goed eruit is te puzzelen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:Lastig he, ik heb ook zo’n kieskeurige. De bodybuilder at die van mij dan weer niet
Ik doe inmiddels standaard 250ml water over het voer (en dat is nu 2,3 kg) zodat het wat makkelijker met elkaar mengt en niet meer zo goed eruit is te puzzelendat werkt hier goed.
lletam schreef:Jorex schreef:Misschien kun je dan indien het paard wel tekort begint te krijgen in eiwitten eiwitpoeder kopen? Ik heb de erwtenpoeder van bulk voor mijn oudste. Hij heeft nu eindelijk eens niet zijn ruggengraat erbovenop liggen qua bespiering. Echt al heel lang zo geweest. Maar hij is verbetert sinds ik Masters seniorenslobber geef in combi met erwteneiwit. Ook is hij nu niet meer te dun(was hij in september wel toen het verharen begon). Mijn verhouding is nu 4 handjes slobberbrok en 1 handje grasbrok en nog zijn muesli een handje voor vitamines enzo. Pony weegt nog geen 100kg op goed gewicht.
Ik heb net een proef zakje sojaschroot besteld maar ben ook wel benieuwd naar erwten eiwit. Waar haal jij dat?
Doef schreef:Wat doet sojaschroot? Is dat een beter alternatief voor Weightlift? Ik zat zelf namelijk te denken aan bodybuilder van mijten die is op basis van rijstzemelen
ellepel schreef:Ja klopt zit er ook in, ik bedoelde het ook meer te zeggen dat het als supplement is ofzo.
Ik weet niet de goede woorden er voor.
Slmt9 schreef:Ja, er zijn best veel paarden die op luzerne reageren in de vorm van bv schuren, heet of schrikachtig. Die van mij gaat er ook van schuren en ziet overal spoken en is niet te kalmeren.
Best lastig om voer zonder luzerne te vinden, zeker als je je paard dikker wil krijgen. Maar met heel goed zoeken, toch gevonden
Slmt9 schreef:Hij kreeg 3x1,6kg per voerbeurt, maar dat hebben we tijdelijk moeten aanpassen naar 2x 2,3kg.
Hij krijgt subli veulenbrok, subli omega 369, hartog grasbrok, mijten sojaschroot en rijstolie.
Ik hoop binnenkort te kunnen gaan afbouwen
De equifirst breeding cubes vindt hij ook erg lekker, maar die zijn duurder dan de subli veulenbrok. Dus voor nu even de veulenbrok.
ellepel schreef:Doef schreef:Wat doet sojaschroot? Is dat een beter alternatief voor Weightlift? Ik zat zelf namelijk te denken aan bodybuilder van mijten die is op basis van rijstzemelen
Is geen vergelijking hoor,soja is gewoon eiwit en weightlift is meer een voer.
Kijk even naar de ingrediënten van de weightlift,het is totaal wat anders.
Soja is puur een eiwit aanvulling,verder niks.
Lietam.veel paarden lusten geen grasbrok, gewoon een schep muesli er bij door doen en klaar.
lletam schreef:Zo dat is een heel menu inderdaad! Heeft het het gewenste effect?
lletam schreef:In theorie geloof ik ook niet in dat ze worden heet van luzerne verhaal; en toch wil ik het uitsluiten, meneer is momenteel wel erg vrolijk namelijk.
En dan valt inderdaad op dat het bijna overal in zit!
Gedoetje wel hoor dat voer inderdaad
mavantos schreef:lletam schreef:In theorie geloof ik ook niet in dat ze worden heet van luzerne verhaal; en toch wil ik het uitsluiten, meneer is momenteel wel erg vrolijk namelijk.
En dan valt inderdaad op dat het bijna overal in zit!
Gedoetje wel hoor dat voer inderdaad
Vergeet niet dat het ineens koud weer is. Zijn er diverse bij ons op stal die veel frisser zijn dan anders, maar waarbij het voer niet veranderd is.
SansaS schreef:Maar luzerne is dan wel weer een mooi product om ze mee op gewicht te houden
Het is denk ik best simpel. Je paard is aangesterkt dus fitter en sterker.
Je kunt natuurlijk weglaten maar als paard goed doet op iets zou ik daar zelf niet in de winter mee stoppen. Juist omdat het dan vaak moeilijker is ze mooi op gewicht te houden.
SansaS schreef:Maar luzerne is dan wel weer een mooi product om ze mee op gewicht te houden
Het is denk ik best simpel. Je paard is aangesterkt dus fitter en sterker.
Je kunt natuurlijk weglaten maar als paard goed doet op iets zou ik daar zelf niet in de winter mee stoppen. Juist omdat het dan vaak moeilijker is ze mooi op gewicht te houden.