Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Omdat dan meestal de gratis test worden gegeven door de BI en jij het zo expliciet over oktober had, dacht ik eigenlijk ook dat je dan wilde hertesten hoor.
Niet vervelend bedoeld, maar monnikspeper is geen vervanging van prascend, hoogstens een aanvulling op, dus ik denk dat het dan heel moeilijk word om na een paar maanden significant verschil te kunnen opmerken.
Is je paard toevallig ook I.R. of daarop getest Tamary?
Als je nu wat meer informatie hier wilt, is het wel zo handig om wat meer over je paard en zijn/haar symptomen te vertellen, of wilde je alleen deze mededeling doen?
tamary schreef:Zit hier te puzzelen met pony van 18 :
Nu al 2e zomer seme en darmklachten (wel niet diaree en hoewel inmiddels redelijk stevig toch net niet). Cushing zou het ivm de jeuk juist niet kunnen zijn zei DA, maar hier lees ik wat anders.
Symptomen :
Afvallen, weinig rugspieren
Seme jeuk manen en staart, wondjes kont en haarwervel lies.
Hoefkwaliteit slecht (brokkelen tot de waterlijn)
Pigmentverschil (donkere vlekken in de vacht).
Mest is zo zo, wel ballen (meestal), maar niet echt stevig, soms diaree (maar niet elke keer) vorig jaar zat er ook veel mestvocht bij. Gek genoeg trekken de kauwen ook enkel zijn mest uit elkaar, terwijl alles een handje haver krijgt.
Geen pijnlijke voeten, verharen als altijd, eetlust voor 10, wel voorwaarts, maar duidelijk geen energie om het vol te houden.
Moet ik hier toch aan PPID/cushing gaan denken?