[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:46

Anne. schreef:
Derfen maakt de manen echt súpersmerig. := (check mijn avatar, die manen horen spierwit te zijn..)
Ik heb nu AE-emulsion uit Duitsland, nog geen ervaring mee, ga het dit jaar proberen.. :j

Ik wou zeggen, daar heb ik nou totaaal geen last van. :') Maar ik heb natuurlijk een bruin paard met zwarte manen en staart. :')

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:38

Ook al was mijn paard spierwit, als je hem kan helpen door Derfen te smeren dan doe je dat toch?
Ik heb gelukkig een fries, dus de kleur maakt niet uit.
De deken gaat er morgen op, ik vond het vandaag wel lekker weer. Nog geen tekenen van jeuk hier, ook niet van vacht wisselen... Misschien is hij bang dat het nog eens gaat vriezen..

Zinzi_jewel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:41

En het gaat nog vriezen hoor ... dinsdag op woensdag nacht -3 .
En er wordt zelfs sneeuw geroepen ....
Ik weet niet hoor , maar ons land is danig in de war

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:44

Gelukkig zit ik een landje verder op.... _/-\o_
Maar idd het is vreemd weer verdorie!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:49

He bah, was net aan het wennen dat het weer mooi weer was. Soms zou ik wel willen verhuizen naar een lekker warm land, waar altijd de zon schijnt of het maar heel kort winter is. Maar ja dat gaat vaak gepaard met veel kansen op natuurrampen.
En dat zou Bella denk ik ook niet goed aankunnen, met die jeuk van der.
Nu gelukkig alleen lichte jeuk van het van vacht vewisselen. Ben benieuwd hoe ze dit jaar op de stekende vliegen reageerd. Afgelopen zomer kon je der zelfs horen piepen. Wanneerr ze gestoken werd.
Ik ga trouwens ook MTG kopen. Maar pas in april
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 18-03-13 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:50

Hier ligt de deken al een beste tijd klaar, maar nog niet op.
Beest is wel flink aan het verharen, maar nog geen last van kriebels enzo.
Na de laatste vorst ga ik hem erop gooien denk ik.

Weet eigenlijk miet wanneer ik hem vorig jaar heb opgedaan, begin of eind maart.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:57

M_hartje_M schreef:
Ik ben heel erg blij met mn Rambo sweet itch hoody. Hij past super goed !

Heb je er eentje voor een leuke prijs kunnen scoren? :D

Potverdrie, ik ben zo blij met de manen van mijn paard nu. Ik was vandaag aan het rijden en ze zijn zo lang en vol dat ik gewoon haar hoofd aan de rechterkant niet kan zien als ik stelling vraag :')

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:59

De sweetitch pas super hier, heeft een beetje pijn in mijn portemonne gedaan. Ik hoop dat hij het langer vol houdt dan 1 jaar, zoals de andere dekens.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:48

Epplejeck heeft weer aktie 25% korting op het hele assortiment .
Mij gaat weer een RSIH scoren :-)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:52

Anne. schreef:
M_hartje_M schreef:
Ik ben heel erg blij met mn Rambo sweet itch hoody. Hij past super goed !

Heb je er eentje voor een leuke prijs kunnen scoren? :D

Potverdrie, ik ben zo blij met de manen van mijn paard nu. Ik was vandaag aan het rijden en ze zijn zo lang en vol dat ik gewoon haar hoofd aan de rechterkant niet kan zien als ik stelling vraag :')

Helaas niet heb de volle bak moeten betalen :n 130 euro...

charissa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:56

hoihoi,
ik heb hier nog nooit gepraat maar ik had een vraag ;p
mijn pony heeft zomereczeem ik heb spul ( weet niet meer hoe het heet) en dan smeer ik in haar manen en staartwortel. dat werkt aardig goed. nou hoorde ik iemand over eczeem mulsi, heeft iemand daar ervaring mee ? werkt het goed en hoe werkt het ?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:57

charissa90 schreef:
hoihoi,
ik heb hier nog nooit gepraat maar ik had een vraag ;p
mijn pony heeft zomereczeem ik heb spul ( weet niet meer hoe het heet) en dan smeer ik in haar manen en staartwortel. dat werkt aardig goed. nou hoorde ik iemand over eczeem mulsi, heeft iemand daar ervaring mee ? werkt het goed en hoe werkt het ?

Je hebt muesli van Marstall maar ook de Pavo care4life werkt blijkbaar goed voor eczeem. Het laatste voer daar doet mijn haflinger het prima op !

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:58

__YSB__ schreef:
Ook al was mijn paard spierwit, als je hem kan helpen door Derfen te smeren dan doe je dat toch?
Ik heb gelukkig een fries, dus de kleur maakt niet uit.
De deken gaat er morgen op, ik vond het vandaag wel lekker weer. Nog geen tekenen van jeuk hier, ook niet van vacht wisselen... Misschien is hij bang dat het nog eens gaat vriezen..

Dat ben ik met je eens hoor! Maar als er ander spul is dat net zo effectief is gaat daar wel mijn voorkeur naar uit.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:00

Ik denk dat Derfen nu een van de beste middelen is. Ik heb 5 jaar lang geploeterd met mijn eczemer. Derfen is in combinatie met de dken eht best werkend!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:29

Ik moet ook nog een RSIH hebben. Hoop met Pasen eentje te kunnen scoren.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:07

Vandaag mn Boett deken binnen gekregen. *\o/*
Hoop zo dat hij past!

Vanavond het topic eens goed doorlezen wat voor tips en middeltjes er voorbij komen. :)

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:55

Heeft er ook iemand ervaring met de sweet itch van het merk shire? ziet er uit als de rambo maar zijn er mensen die hem al gebruikt hebben? pff nog even en de elende begint weer

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:17

Hebben jullie paarden ook weleens last van mijten? Mijn friese merrie heeft daar soms ineens weer last van.. Wat doen jullie er tegen?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:55

Mijten insprayen met verdunde sebacil . In plantenspuit oid en proberen zo kort mogelijk aan de huid te komen .
DA weet vast hoe je dat doet en hoe je eraan komt . Het is duur spul maar werkt als een treintje

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 10:13

Ja sebacil heb ik al, heb haar daarmee al behandeld. Maar ik vroeg mij af of er ook nog andere mogelijkheden zijn, aangezien sebacil eigenlijk niet legaal meer is in Nederland :p

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:27

Hoi mag ik een vraag in de groep gooien.

ik heb sinds 4 jaar mijn haflinger. toen ik hem kreeg had ie geen manen en staart meer door zijn zomereczeen. De afgelopen drie jaar stond ie overdag maar 2 uurtjes buiten en verder gewoon binnen. Nu wil ik hem dit jaar eigenlijk voor het eerst veel langer op de wei hebben. Uiteraard krijgd ie een eczeem deken om. Kan ik verder nog iets doen of heeft iemand tips?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:33

adatje, ik denk dat je met de deken al heel ver komt!
Wat nog extra helpt is kijken, als je de mogelijkheid hebt, om je paardje ruim na zonsopgang buiten te zetten en vooral voor de schemer binnen, dan zijn de mugjes het meest actief.
Verder is het zo verschillend per paard. De één zweert bij smeerseltjes en de ander juist niet.. Derfen schijnt ook goed te helpen, heb er zelf geen ervaring mee.
Ik gebruik een deken en ben overgestapt op ander voer en dat heeft naar mijn mening al goed geholpen. Ik voer nu Eczem-muesli van Marstall. Er zijn ook een hoop mensen die hun eczemers gras minderen en aan strookbegrazing doen, maar dat moet je ook zelf aankijken of dat voor jou paardje helpt ja of nee. Die van mij staat het gehele jaar door gewoon op een volle wei en dat gaat goed. Met omweiden in voor en najaar doe ik dat telkens wel echt opbouwen een paar weken, maar voor de rest staat hij gewoon vol in het gras. Het zijn een hoop pagina's maar je zou het topic eens door kunnen lezen, daar kom je veel tips en ervaringen tegen.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:40

ja ik was al aan het lezen geslagen maar wat staat e veel. vandaar mijn vraag. het lijkt me voor hem zo fijn om lekker buiten te zijn. normaal stond ie in zijn eentje binnen en ik ga per 1 april naar een nieuwe stal daar zitten we verder bij water vandaag dat scheelt hopelijk ook al met de mugjes

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:44

adatje schreef:
ja ik was al aan het lezen geslagen maar wat staat e veel. vandaar mijn vraag. het lijkt me voor hem zo fijn om lekker buiten te zijn. normaal stond ie in zijn eentje binnen en ik ga per 1 april naar een nieuwe stal daar zitten we verder bij water vandaag dat scheelt hopelijk ook al met de mugjes

Ja verandering van plek kan ook verbeteren of juist verslechteren natuurlijk..
Maar met de deken kom je al een heel eind. Wat krijgt je haflinger aan voer?
Voer zou voor mij het 2e zijn waar ik naar zou gaan kijken na de deken. En daarna kun je eventueel nog kijken om van buitenaf je paardje mee te helpen
met bijvoorbeeld Derfen ofzo.. Maar deken (heb je dan al) en voer zouden mijn eerste prioriteiten zijn in ieder geval :)
Als je met voer iets zou gaan doen, zul je waarschijnlijk dit seizoen wel nog geen verschil merken aangezien het eczeemseizoen echt voor de deur staat en
dat heeft meestal wel even nodig om in te werken op het lichaam als je iets verandert.

adatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:47

waar hij nu staat krijgt hij kuil(te weinig) en bix (te veel)
daar gaat hij 8-10 kilo hooi krijgen en 0,5 kilo bix of muslie.