Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hartje schreef:Hebben jullie ervaringen met de cushing paarden dat ze soms paniek momenten hebben ? Ik heb een 23 jarige KWPN merrie waarvan in soms twijfel of ze een vorm van cushing heeft (enige klacht is veel plassen en flinke wintervacht, geen andere klachten als vieze oren/ogen, oranje gloed op vacht, bolling boven ogen e.d.). Ze is gevoelig voor veranderingen waaronder zoals nu de overgang naar 24/7 land. Vanmorgen vroeg heeft ze als een malle langs het hek heen en weer gerent (van oren tot staart helemaal bezweet). Ze geeft duidelijk aan dat ze het er dan niet met de situatie eens is. Kan het zijn dat deze 'paniek' toch te maken heeft met ouderdom / cushing ? Ze heeft dit gedrag niet eerder gehad maar dit is echt van de laatste 1 a 2 jaar.....
Guinevere schreef:Wow, dat luipaardvachtje is eigenlijk bijzonder mooi! Heeft ze dat altijd een beetje gehad of was ze voordat ze Cushings kreeg egaal gekleurd?
Pablo ziet er ook heel goed uit!![]()
Ik heb vandaag de resultaten ontvangen van de ACTH na 4 weken pergolide gehad en het is nu weer een normale waarde!In overleg met de DA ga ik nu de dosering halveren en dan over 4 weken opnieuw testen om te kijken of een lagere dose voldoende is.