Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Als zijn hoesterigheid over is kun je beter met de fenelook stoppen. Het effect wordt sowiezo minder en dagelijks knoflook voor langere periode kan bloedarmoede veroorzaken.
Citaat:Overdosis: een inname van 3,5 tenen knoflook of meer per maaltijd kan maagklachten geven en ook schade opleveren aan de rode bloedcellen, de darmflora beschadigen, de opname van voedingsstoffen in de darmen remmen en de leverfunctie verminderen. Met name knoflook-olie is in zuivere vorm toxisch!
Knoflook dient niet te worden gebruikt tijdens de zwangerschap, lactatie, maagzweer en bij allergie voor knoflook.
Personen die snel bloedarmoede (anemie) ontwikkelen kunnen beter zeer matig of zelfs beter géén knoflook gebruiken. Knoflook remt de genezing van bloedarmoede! Knoflookextract kan het effect van antistollingsmiddelen en van antidiabetica versterken!
ellepel schreef:Citaat:Overdosis: een inname van 3,5 tenen knoflook of meer per maaltijd kan maagklachten geven en ook schade opleveren aan de rode bloedcellen, de darmflora beschadigen, de opname van voedingsstoffen in de darmen remmen en de leverfunctie verminderen. Met name knoflook-olie is in zuivere vorm toxisch!
Knoflook dient niet te worden gebruikt tijdens de zwangerschap, lactatie, maagzweer en bij allergie voor knoflook.
Personen die snel bloedarmoede (anemie) ontwikkelen kunnen beter zeer matig of zelfs beter géén knoflook gebruiken. Knoflook remt de genezing van bloedarmoede! Knoflookextract kan het effect van antistollingsmiddelen en van antidiabetica versterken!
XxSultanxX schreef:is dat waar ? dat knoflook bloedarmoede kan veroozaken ???
ik voer mijn paard namelijk ook knoflook , maar wist hiet niks van en het staat er ook niet op de gebruiksaanwijzing
Dendie schreef:HIndo2; gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst
shera schreef:Veel plezier met je paard hindo! Enneh... die soepjurk is minder ingewikkeld dan het lijkt
rosanja schreef:ik heb een Shetlander van nu 2,5 jaar oud, ze heeft tot voor enige tijd geleden nog nooit last gehad van jeuk ofzo. Maar de laatste weken staat ze heel vaak te schuren, met name een deel van de manenkam is helemaal dik en stug geworden en er zitten wat korstjes op. Met haar staart schuurt ze ook wel een beetje. Ik heb verder niks gewijzigd in haar voer of iets dergelijks. Verder is ze ook gewoon gezond. DE andere paarden waar ze mee loopt hebben nergens last van. Zou dit toch zomereczeem kunnen zijn want ik heb wel es gehoord dat dit pas op later leeftijd tot uiting komt, vanaf zo'n 2,5-3 jaar. gRaag jullie mening...
groetjes,
Rosanja