[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:23

Met Amor gaat het nog goed, af en toe lichtjes schudden maar niet lang eigenlijk...Hij doet het gewoon ook als hij opgewonden is, bijvoorbeeld als hij weet dat we gaan wandelen, is die zo ongeduldig dat die begint te schudden,proesten,knikken,...Tot we op weg zijn, dan is dit gedaan..Gisteren deed hij het enkel de laatste 5 minuten naar huis...Maar ik denk dat als de pollen echt door breken hij constant ga schudden...Heb dus terug mijn netje bovengehaald en hij heeft gelukkig geen felle reactie gehad op die puur pollen, hij pakt dit nu 3 weken en ik hoop dat dit gaat werken (geduldig afwachten....)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:01

ik moet afkloppen dat er nog niks is met mijn pony! _/-\o_

zeker even oppassen omdat hij 1,5 week geleden verhuist is, dus nieuwe omgeving ed..maar gelukkig nog geen geschud of wat dan ook!
wel 3e seizoen met de puur pollen bezig...voor alle zekerheid...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:56

ik kon niet eerder naar stal,dus ik begin er morgen mee.
ik verwacht eigenlijk wel dat ap morgen meer last heeft omdat het stukken warmer is

tylando

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:09

probeer er volgend jaar half februari al mee te beginnen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:22

zal ik doen :D

vandaga ap de eerste dosis gegeven,hij schudde eigenlijk helemaal niet.
heb gereden en er waren 2 minimale schudjes,maar daar bleef het ook bij, ademhaling etc was verder gelukkig ook goed :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:47

gelukkig maar....het was ook iets lekkerder weer voor ze vandaag!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:47

Hier was er zon en 13 graden.......

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:01

Hoi,

Heb al een tijdje niet meer gepost hier, maar wel altijd mee gelezen :)
Kyra is deze week ook weer begonnen met schudden. Gister eigenlijk best behoorlijk.
Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met Naf Shake relief van de paardendrogist?

Kyra is vorig jaar getest door een homeopaat (heb haar opgestuud, niet naar Josefien trouwens) en heb haar vervolgens 'behandeld' met korrels. Helaas heeft dit niet echt gewerkt. Puur pollen werkt ook niet en de druppels van Josefien ook niet.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:13

Sjoyceje schreef:
Hoi,

Heb al een tijdje niet meer gepost hier, maar wel altijd mee gelezen :)
Kyra is deze week ook weer begonnen met schudden. Gister eigenlijk best behoorlijk.
Heeft 1 van jullie toevallig ervaring met Naf Shake relief van de paardendrogist?

Kyra is vorig jaar getest door een homeopaat (heb haar opgestuud, niet naar Josefien trouwens) en heb haar vervolgens 'behandeld' met korrels. Helaas heeft dit niet echt gewerkt. Puur pollen werkt ook niet en de druppels van Josefien ook niet.

En hoe lang heb je haar behandeld met korrels?
Wat was volgens die homeopaat de oorzaak van het schudden?

Hier was het gisteren ook erg warm Maris en ook 13 graden.
Vannacht heeft het veel geregend en is nu hardstikke mistig.
Zo meteen komt de tandarts, ben nu al zenuwachtig :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:48

nou,die puur pollen geeft wel reactie volgens mij,want vandaag was ap flink aan het schudden.

of het is gewoon toeval...wat ik eigenlijk ook denk. :j

het heeft geregent dus zweven er nu wat meer pollen in de lucht.
zal kijken of ik een filmpje van vanmiddag kan uploaden,dan zien julie wel dat hij weer schud

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:23

Als het heeft geregend dan zijn er toch juist minder pollen in de lucht omdat dan alles nat is?

Wel balen dat Ap weer schudt. Het was vanmiddag erg 'drukkend' weer vond ik.
Niek stond echt te zweten, veel te heet die winterjas!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:29

dat had ap dan weer niet,maar bij ons achter bij de bak is ook alles open dus wat frisser.
ik wete het niet,meende dat door de regen juist alle van de bomen kwam?

maakt ook niet uit, hij schud in elk geval weer, en ik had dat ook wel verwacht hoor.
filmpje van vanmiddag:
http://www.youtube.com/watch?v=TF0a-xaenR4

kwaliteit niet zo denderend hoor.
je ziet ook heel duidelijk dat hij na het schudden meteen met zijn hoofd over de grond gaat lopen he?
heel typisch is dat.

in elk geval heeft de zwarte kummelolie dus niet geholpen tegen zijn hooikoorts ;)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:35

Helaas is het ook hier weer begonnen, gisteren de eerste knikjes gezien, valt me wel mee dat het nu pas begint en het zijn enkel nog knikjes, twee jaar geleden rond deze tijd liep hij al flink te schudden.

Maar ik twijfel nu over de behandeling, vorig jaar de druppels van Josefien gehad en had het idee dat het wel is verminderd, aan de ene kant wil ik het ook dit seizoen op deze manier doen maar pony staat nu flink verder van stal en ik kan niet twee keer per dag erheen om de druppels te geven, op mijn vorige stal werd het vaak vergeten te geven als anderen het zouden doen en ik wil niet weer tegen dat probleem aanlopen. Daarbij ook nog eens dat het erg duur is en ponylief afgelopen maanden veel dates met de veearts heeft gehad en er vast nog vele zullen volgen (niet aan pollen gerelateerd, meneer is gewoon een gigakneus).

Zat te denken aan puur pollen, is goedkoper hoeft minder vaak gegeven te worden en werkt volgens mij ongeveer hetzelfde als ik het goed heb begrepen?
Qua wat erin zit zijn het wel de meeste dingen waar hij niet tegen kan, alleen veel van de grassen die uit de test kwamen staan er niet bij en er staan geen naaldbomen bij de puur pollen maar die hebben we ook niet in de directe omgeving en degene die we tegen zouden kunnen komen op buitenrit kunnen we wel ontwijken.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe jullie je paarden houden want ik heb ook het idee dat 24/7 buiten staan wel wat verschil maakt. Voorheen stond hij aan het begin en eind van het pollenseizoen 's nachts op stal, elke keer naar buiten is dan ineens een pollenbom zeg maar, nu staat hij heel de dag buiten en 'wend' hij misschien wel beter aan de pollen als ze opkomen. Maar hij staat nu ook op een meer open plek dichter bij de kust. We zijn hier aan het einde van vorig pollenseizoen heen verhuisd en had na een paar weken al het idee dat hij veel minder last van jeuk had hier dan op zijn oude plekje. Dus ik vroeg me af of er meer zijn die daar verschil in hebben gemerkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:39

ik niet,ap is afgelopen winter voor het eerst buiten gebleven en wat ik nu zie is hetzelfde als elk ander jaar

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:53

Dat is wel balen zeg, hij loopt idd ook al wel weer aardig te schudden :\ .

Dit was Lodewijk 7 maart 2009, schudden en knikken: http://www.youtube.com/watch?v=brxHBlq4txM (in april dat jaar op het ergst: http://www.youtube.com/watch?v=VqJap9O9vS0 & http://www.youtube.com/watch?v=Xw6P010gXLw&NR=1 )
En dit gisteren: http://www.youtube.com/watch?v=BOGmQ5RzAOM
ondanks dat hij flink tekeer gaat zie je hem eigenlijk maar 1 keer knikken, hiervoor een stukje gewandeld en met de zon erbij wel wat meer knikjes maar geen geschud gelukkig :) .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 07:49

ik zag het ja,wat een leuk filmpje zeg! :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 09:23

Het volledig buitenhouden van een headshaker, tenminste die van mij, vind ik geen optie. Niek is namelijk heel blij als hij binnen mag staan als hij schud omdat het dan
weg is of hij heeft veel minder last. Wel kan hij hier altijd zijn stal in en uit lopen.

IcePrincess, leuk filmpje van gisteren. Kan dat knikje niet ontdekken. En volgens mij heeft hij ook helemaal geen last van zijn voeten :D geweldig hoe hard hij sjeezd!

Bij Ap is het wel weer overduidelijk. Balen hoor!

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:13

Wat Lodewijk deed, dat doet Laurie ook.
Ze gooit ook met het hoofd.
Het is dit weekend weer begonnen met schudjes en briesjes.
Ze doet het niet veelvuldig in de wei, maar bij inspanning.
Ik ben gisteren begonnen met puur pollen.

De mijne had het erger bij de kust in de buurt.
Waar we nu staan, daar zijn minder bomen dus denk dat het daar aan ligt.

Zou dit erfelijk zijn het hoofdschudden? Ben er erg benieuwd naar aangezien ik haar een keer wil laten dekken..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:13

eridinges schreef:
Zou dit erfelijk zijn het hoofdschudden? Ben er erg benieuwd naar aangezien ik haar een keer wil laten dekken..

Ik denk dat het ligt aan de oorzaak van het schudden of het erfelijk is.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:08

Als het door de pollen komt?
ik neem aan van wel want in de winter doet ze het niet tot nauwelijks.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:37

eridinges schreef:
Als het door de pollen komt?
ik neem aan van wel want in de winter doet ze het niet tot nauwelijks.

Pollen zijn niet de oorzaak alleen de 'trigger'.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:23

Maar als de pollen de trigger zijn dan doet ze het toch om de pollen?
Als ze daar geen last van zou hebben doet ze toch niet schudden?
Of zie ik het verkeerd? Zo ja praat me aub even bij want heb hier niet bijster veel verstand van :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 06:59

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:20

eridinges schreef:
Maar als de pollen de trigger zijn dan doet ze het toch om de pollen?
Als ze daar geen last van zou hebben doet ze toch niet schudden?
Of zie ik het verkeerd? Zo ja praat me aub even bij want heb hier niet bijster veel verstand van :o

Wanneer je paard ieder jaar weer schudt en dan in de periode wanneer er pollen in de lucht zijn dan zit de aandoening er de rest van het jaar ook.
Maar je ziet het dan niet omdat er geen pollen in de lucht zitten. De pollen zijn dus de trigger.
Je kunt er vanuit gaan dat dit door een bacterie of schimmel wordt veroorzaakt. Haal je de oorzaak weg zal hij niet meer op de trigger reageren.
Haal je de oorzaak niet weg dan wordt de gevoeligheid voor de trigger ieder jaar erger. De symptomen zullen dan of eerder komen/langer duren in het jaar of heftiger worden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 09:23

ellepel schreef:
hier staat weel hoe het zit met hooikoorts:
http://hooikoorts.gezondheidshandboek.nl/
en dit stukje is voor mensne,maar hetzelfde geld voor paarden :j

Hooikoorts is wel degelijk te behandelen. Alleen in de reguliere geneeskunde doen ze daar blijkbaar niet aan, helaas!