Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Reneee schreef:Maar onbemest krijg je gestrest gras en dan is het suikergehalte sowieso hoger.
Nandos schreef:_Reneee schreef:Maar onbemest krijg je gestrest gras en dan is het suikergehalte sowieso hoger.
Dat ligt er echt aan wanneer je je paard het gras laat eten. Of het land gebruikt, weer etc. Bemest kan net zo gestrest zijn hoor..
Zijn hier mensen die rijstzemelen geven? Is dit ook geschikt voor hb-gevoelige paardjes? Ik zoek iets om de spieren te ondersteunen en dus ook een klein beetje aan te zetten.
Pandora2 schreef:Nandos ik geef Bodybuilder van Hippalgo ( via Mijten ) aan mijn cushie en ex-hb'er. Is op basis van rijstzemelen.
Werkt voor haar echt supergoed en is nog betaalbaar.
Dodson&Horrell heeft de CushCare Condition. Echt supervoer is dat, maar hier worden ze er te dik van
Ethelate schreef:Nandos, heb je al gekeken naar CoolStance Copra?
Voer ik zelf sinds een maand door een tip in dit topic en mijn paard is er flink van gegroeid en vind het heerlijk.
Ze krijgt een schep Grasbrok (Dengie), schep Vitalbix NutriMash en schep Coolstance gemixt.
In een emmer geweekt is dat een flink volume en ze eet haar bak in 1 keer leeg.
Echt uniek voor mijn slechte eter.
MiniMeLona schreef:Even over gras bemesten; Ik merkte met beide paarden grote problemen met gras bemest met kunstmest.
Lona werd om de haverklap spierbevangen en MiniMe hb.
Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat kunstmest slecht is, maar als je gevoelige paarden hebt op dat vlak, zou ik daar niet voor gaan eigenlijk.