Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Isabonny schreef:Laten jullie de deken af als het waait en/of er een regenperiode is?
Aangezien ze deze week op 1 avond zich geschuurd heeft, durfde ik gisteren niet goed de deken af te laten, hoewel het toch flink waaide. Was bang dat als de wind zou gaan liggen tegen de ochtend, ze toch weer last van muggen zou krijgen, dus mooi op gelaten.
Ze heeft er ook totaal geen probleem mee om haar hoofd door dat kleine gat van de deken te proppen. Volgens mij weten ze heel goed dat het helpt zo'n pyama aan.
Als we s'avonds de deken er even af halen om hem schoon te kloppen (ze haart nog steeds, dus dat is wel nodig), dan rolt ze zich ook altijd even. Dan gaan wij weer met een borstel over haar heen, smeren de inmiddels dichte wondjes weer in met zalf om het soepel te houden, dan wordt ze gelongeerd of bereden en dan gaat de deken er weer over.
Maar ik vraag me af, zo'n deken is niet waterdicht. Ze is dan wel erg dun, wat snel opdroogt, maar van de week toen we net weer thuis waren, begon het te hozen. ALs ze er dan voor kiest om buiten te staan ipv in de stal, dan wordt die deken door en door nat. Zou ze zich dan geen verkoudheid op kunnen lopen? M.a.w. als ik weet dat het gaat regenen, is het dan beter de deken af te laten, of kunnen tussen de buien door de knutten ook weer tevoorschijn komen?
Het zou nu met pinksteren ook weer wat kouder worden. Wat dan te doen? Deken op of af?
Isabonny schreef:Is dat de Bucas Buzz-Off rain full neck? Valt die (iets) open aan de onderkant van de hals? Ik heb geen idee hoe erg het is als de beestjes nog via de onderkant naar binnen kunnen komen, als ze dat al doen.
Het is dus geen deken waarbij je het hoofd door een eng gat moet wurmen, de hals is van de onderzijde gewon open zo te zien en sluit af met klittenband?