Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
elsenfox schreef:Hoi ik kom even binnevallen
Mijn pony heeft misschien zomereczeem. Ik heb hem sinds juli vorig jaar, toen was hij 3,5. Ze garandeerden mij dat hij geen ZE zou hebben, maar bij ons in het weiland begon hij met schuren aan zijn staart, manen én schoft. Niet ernstig, geen open plekken maar wel afgebroken haartjes en kale plekken. Hij heeft de hele zomer zonder deken gelopen.
De DA dacht dat hetZE zou zijn, maar wist het niet 100% zeker. Het zou ook kunnen komen door stress, hij was immers ineens in een andere kudde geplaatst, nieuwe eigenaar, vreemde dingen...
Als het nou wel ZE eczeem is wil ik graag voorkomen dat hij dit jaar weer zijn net aangegroeide manen en staart af gaat schuren... Ik weet dat er heel veel verschillende middeltjes zijn, maar ik heb van een kennis gehoord dat een beetje azijn in de manen/staart ook al erg goed kan helpen. heeft een van jullie hier ervaring mee? Of wat is jullie mening/advies over het gebruik van azijn? En wat is nou het verschil tussen een fijnmazige vliegendeken en een eczeemdeken?
Hij is nu overigens nog helemaal niet aan het schuren. Wanneer beginnen de meeste paarden met schuren?
Alvast bedankt!
_Mel schreef:Worden de manen heel erg vies en vet van Derfen? En is het kleurloos?
Hoelang doen jullie gemiddeld met 1 fles en hoe is het spul in gebruik?