Kruidenpotje schreef:Er zijn twee issues die spelen: het krijgen van het virus (als ze het al niet hebben) en het actief worden van het virus. Voor het eerste doe je "alles" en voor het tweede wil je niets extra's doen, het virus wordt namelijk pas actief op het moment dat het lichaam onvoldoende weerstand en anti stoffen heeft. Waarom zou je niet extra voedingsstoffen geven die er voor zouden kunnen zorgen dat het lichaam een betere weerstand krijgt...
Ik draai het even om: ik geef onze pony's wel extra voedingsmiddelen zodat ze niet ziek worden maar ga wel gewoon op wedstrijd, wat zou jij dan zeggen?
Als je er alles aan wil doen om te voorkomen dat je paard ziek wordt zou IK (en dat is mijn mening) beide doen.
Waar is het bewezen dat Lysine echt helpt?
Zoals hierboven al wordt aangegeven; er zijn ook middelen die koliek helpen te voorkomen, geef jij je paard die poeders ook?!
En ja, natuurlijk doe ik er alles aan om het krijgen van het virus tegen te gaan. Het actief worden van het virus?
Als mijn paard het niet krijgt (door de maatregelen die we nemen) dan kan het dus ook niet actief worden.
Mijn paard krijgt goed voer, en heeft een prima basis weerstand, waarom vanalles erbij gooien wanneer ik niet eens zeker weet of het wel gaat helpen?
Ik ga bij een griepvirus ook niet opeens van A tot Zink vitamines slikken als ik dat normaal ook niet doe, maar zorg er wel voor dat ik niet uit de beker drink van iemand die wel griep heeft.
Extra voedingsmiddelen en toch op wedstrijd gaan, sorry die vergelijking snap ik niet helemaal.
Bedoel je nu met rhino?
Als je nu op pad gaat ben je niet helemaal goed bij je hoofd geloof ik.