Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 12:41

Heb zoveel mogelijk gelezen maar toch even mijn vraag...
Fjord, 11. Type inteovert, onzeker en boos.
Met rijden boos, traag, bokt op been, moeite met buiging, geïrriteerd. Kijkerig, onzeker, veel spanning.
Knarst af en toe. Lijkt niet perse gevoelig op de “ maag punten”.
Wel regelmatig staart zwiepen en tong eruit gooien.
Eet goed.
24-7 buiten met bijna onbeperkt ruwvoer.
Verder marstall force en wat agrobs groenvoer, en magnesium.

Tandarts, osteo, cranio erbij gehad. Gebit is goed, rug is goed.
Wel is hij jaren nooit echt doorgereden en nu wordt hij dat wel dus dat kan ook wat verzet geven ( spieren? Moeilijk vinden?)

Twijfel of ik hem bv een tijdje maag support zal geven?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:36

Ik kwam dit in een ander topic tegen. Er is blijkbaar nog geen lijstje van de exacte samenstelling maar mogelijk interessant voor onze maagpatiëntjes of ex-maagpatiëntjes??

http://www.hartog-lucerne.com/ruwvoer/r ... mix-digest

Alhoewel de luzerne brok van Dengie me ook goed bevalt. Bewust brokjes gekocht zodat het niet kan prikken in zijn maag maar hij toch de goede werking van luzerne heeft.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:44

Met rijden boos, traag, bokt op been, moeite met buiging, geïrriteerd. Kijkerig, onzeker, veel spanning.
Knarst af en toe.”[/quote]

Dit zijn symptomen die bij een maagzweren passen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:44

het ziet er voor mijn paardje te 'stekelig' uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:50

henshem schreef:

Knarst af en toe.”

Dit zijn symptomen die bij een maagzweren passen.[/quote]

Ja he.
T lastige is dat ie ook lichamelijk opeens anders belast wordt ( werken aan de balans en recht maken) dus dat maakt t zo lastig wat de oorzaak van t gedrag dan is.
Maar bv een pot maag support zou wel kunnen?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:27

Anoniem schreef:
henshem schreef:

Knarst af en toe.”

Dit zijn symptomen die bij een maagzweren passen.

Ja he.
T lastige is dat ie ook lichamelijk opeens anders belast wordt ( werken aan de balans en recht maken) dus dat maakt t zo lastig wat de oorzaak van t gedrag dan is.
Maar bv een pot maag support zou wel kunnen?[/quote]

Zou ik wel doen om te beginnen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:37

Hoera! (of niet hoera, het is maar hoe je het bekijkt)
Ik had gelijk, ik heb ze in de kliniek een gastroscopie laten doen, blijkt dat ze zware zweren heeft in de "hingut", dus te behandelen met sucralfaat en omeprazole.

Het enige probleem is dat de kliniek me vertelde dat ik het bij de dierenarts moest halen, maar zij vertelt me dat ze sucralfaat al 20 jaar niet heeft moeten gebruiken en daar moeilijk aan te komen is in België. Zij meent dus dat ik het bij de kliniek moet halen, maar die waren er vaag over. :n

De kliniek was ervan overtuigd dat ze niets gingen vinden daar, maar na een beetje pushen deden ze toch een gastroscopie. De dierenartse van de kliniek (en mijn eigen dierenarts) vind het allemaal enorm vreemd, want ze heeft "nog nooit een paard ontmoet dat zo'n rare symptomen geeft voor zo'n zware zweren" en is al helemaal bamboozled dat mijn merrie geen diarree of koliek heeft gehad, noch dat ze hoefbevangen heeft gestaan. Weet iemand waar ik het dan elders kan verkrijgen? Ik ga sowieso voor de dosering vragen in de kliniek, ik krijg daar ook een rapport van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:03

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 11:29

darkchrystal: Klinkt inderdaad als een gevalletje maagzweren, het zijn in ieder geval dezelfde sympthomen als veel paarden hier hebben/hadden! Toch zal een pot maag support je niet helpen. Als ik je zo hoor zullen de maagzweren (waarschijnlijk) er al zitten en gaat een pot maag support je niet helpen. Je zult eerst de maagzweren moeten behandelen waarnaar je daarna de maag support kan geven om te ondersteunen.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:49

Vraagje gaat er iemand binnenkort nog bestellen? Of heeft iemand nog zakjes over?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:35

Ik heb nog 3 Abgard spuiten liggen. Mogen overgekocht worden.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:19

Chesss schreef:
Vraagje gaat er iemand binnenkort nog bestellen? Of heeft iemand nog zakjes over?

Hier dezelfde vraag.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:04

Ik heb genoeg omeprazole, maar mocht er iemand gaan bestellen wil ik best meebestellen voor een leuke korting. Sucralfaat wil ik best een keer proberen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:32

Pfff, ik had vorige week donderdag besteld, en normaal moet het toekomen binnen 5-7 dagen, maar het is in drie shipments gebeurd en ze zijn helemaal niet op hetzelfde moment verstuurd... Nu hoor ik dat mijn tweede (van de drie) paketten nu pas een tracking code heeft en verstuurd wordt, dus komt dat nog een week later toe. Ondertussen zit je met een paard met duidelijke pijn en dringend nood aan medicatie... -O-

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:26

Skyefate schreef:
Pfff, ik had vorige week donderdag besteld, en normaal moet het toekomen binnen 5-7 dagen, maar het is in drie shipments gebeurd en ze zijn helemaal niet op hetzelfde moment verstuurd... Nu hoor ik dat mijn tweede (van de drie) paketten nu pas een tracking code heeft en verstuurd wordt, dus komt dat nog een week later toe. Ondertussen zit je met een paard met duidelijke pijn en dringend nood aan medicatie... -O-

Dat je nu een tracking hebt, wilt niet zeggen dat het nog een week duurt. Ik had mijn laatste bestelling binnen 2 dagen binnen met gewoon de normale verzending.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:27

Met 10 bulk packs is er wel mooie korting. Maarja, zoveel wil ik er niet. Wil er dan eerst 2 :) Iemand die de andere 8 wil? :P

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:05

Lindor92 schreef:
Met 10 bulk packs is er wel mooie korting. Maarja, zoveel wil ik er niet. Wil er dan eerst 2 :) Iemand die de andere 8 wil? :P

Ik wil er denk ik wel drie, hoeveel zat er ook alweer in een bulk?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:28

Chesss schreef:
Lindor92 schreef:

Ik wil er denk ik wel drie, hoeveel zat er ook alweer in een bulk?

140 gram

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:11

Waar komen de kosten dan op voor een bulk
Lindor92? Misschien interesse in 2

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 07:26

megaspan schreef:

63 dollar, dus dat scheelt wel een boel.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 09:56

Ik wil ook wel meedoen, en zou er dan 2 willen :)

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:38

Lindor92 schreef:
megaspan schreef:

63 dollar, dus dat scheelt wel een boel.

Ik wil dan ook wel meedoen met 2 bulk verpakkingen

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:49

Skyefate schreef:

Voor dit en andere soort noodsituaties heb ik Pepticure Omeprazole spuiten van de dierenarts in huis, misschien een idee?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:24

Oké 11 bulkpacks dus. Ik wil ook sucralfaat erbij hebben. Meer die dit willen? Iemand die het wil bestellen? Ik wil ook wel bestellen, maar dan wil ik wel graag snel betalingen hebben :o Is anders niet zo goed voor m'n bankrekening haha.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 00:16

Wanderers, de omeprazole is al binnen, maar aangezien het bloedende glandulaire zweren zijn (helemaal achterin en eigenlijk begin van de darm) helpt enkel omeprazole voor geen meter :( Sucralfaat is het enige middel dat zou helpen voor dit soort zware zweren. Dierenartse ging op dat vlak wel 'tegen' de kliniek en zei zowel omeprazole als Sucralfaat te geven om zeker te zijn dat alles goed kan helen.

Plus, had ik gewoon sucrabest besteld had dat ook een week geduurd, omdat de kliniek het niet had en mijn dierenarts het ook zou moeten bestellen :') Ze heeft het blijkbaar in 20 jaar niet nodig gehad. Vreemd wel.