[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

line18

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 01:41

@Muzefee
volgens mij kunnen de druppels wel op 1 voer moment gegeven worden.
en van de andere heb ik geen ervaring mee

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:50

Van de bijwerkingen heb ik nooit iets gemerkt, en het kan beide op het zelfde stukje brood.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:56

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb hier een flesje Drainaige staan van 30ml, gekregen op HE. Zal die begin januari geven en dan in februari met de andere druppels beginnen. Dat is toch vroeg genoeg? :)

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:31

Muzefee schreef:
Ff dit topic omhoog halen. :)

Ik denk dat ik begin januari wel wil beginnen met drainagekuur voor Heaven. Moet zeggen dat ik nog altijd wel wat huiverig ben wat betreft bijwerkingen... Kan iemand meer ervaringen met me delen? Na hoeveel dagen merk je dat ze zich wat minder lekker voelen? Hoelang duurt dat?

Daarna wil ik Puur Alergie en Culico geven, maar kunnen deze druppels in één voermoment gegeven worden? Of moet dat persé apart?

Dit staat bij de Paardendrogist:
De effectiviteit van Puur Culico kan nog worden vergroot door bij de aanvang van toediening tevens het lichaam van uw paard of pony inwendig te reinigen met Drainage Compositum.

Puur Culico kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. U kunt Puur Culico zeer goed combineren met Puur Allergie ('s ochtends Puur Culico en 's avonds Puur Allergie).

Senna is vorig jaar behoorlijk ziek geweest van de drainage. Toen ben ik er mee gestopt en een tijdje later ben ik het heel erg rustig gaan opbouwen. Deze zomer heeft ze een zwaarder 'reinigingsmiddel' gekregen (detox comp), maar daar kan je alleen aan komen via een dierenarts of therapeut en moet je ook niet zelf mee gaan experimenteren. Sen heeft van de zomer pilletjes gekregen met Ledum Palustre en Mezereum wat oa in Puur Culico en Allergie zit.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:34

Je paard kan er behoorlijk ziek van worden.
Maar dan is ze ook erg vervuild.
Niet stoppen dan, maar juist doorgaan.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 22:56

Oké, als ik op jullie steun kan rekenen... Ik zie er nogal tegenop namelijk. :o

Overigens eens een duidelijke foto van Heaven haar manen!
Afbeelding
Laatst centimetertje er afgesneden, lekker impulsief, zonder er al teveel bij na te denken. :P Voorpluk komt langzaam ook weer bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 10:10

de eerste keer dat ik appie drainage compositum gaf merkte ik niks aan hem behalve dat hij dus wat last had van hoofdpijn.
tweede kuur heb ik helemaal niks aan hem gemerkt.
die gaf ik toen in oktober toen hij met mok rond liep, en heb echt niks gemerkt.

meeste mensen merken eigenlijk niks aan hun paard hoor.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:08

Steun zal je vanaf hier altijd krijgen!

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:08

hallo allemaal, heeft er iemand nog andere opties voor mij ivm de vele schilvers in mijn paard haar staart ? Ik smeer de derfen nu nog om de week en gebruik de klitwortel van het kruidvat maar ik word gek van de schilvers echt niet normaal de staart lijkt ook enorm droog ik doe ook nog steeds af en toe de natusan babyolie smeren maar niets lijkt te helpen .. iemand nog tips ? ? ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:18

goed poetsen?
appie heeft het ook en ik heb het bij meer op stal gezien,maar deze tijd van het jaar zie je het meer.
ik kam het er gewoon uit en het trekt vanzelf weer weg

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:32

lemon71 schreef:
hallo allemaal, heeft er iemand nog andere opties voor mij ivm de vele schilvers in mijn paard haar staart ? Ik smeer de derfen nu nog om de week en gebruik de klitwortel van het kruidvat maar ik word gek van de schilvers echt niet normaal de staart lijkt ook enorm droog ik doe ook nog steeds af en toe de natusan babyolie smeren maar niets lijkt te helpen .. iemand nog tips ? ? ?

Als de staartwortel ook heel droog is dan zou ik eventjes ophouden met klitwortel. Senna heeft hier ook vaak last van en ik smeer dan levertraanzalf er op. Hier wordt de huid weer mooi soepel van, maar niet vet zoals bij Derfen of andere olie-achtige dingen. Misschien eerst even wassen om de schilfers kwijt te raken en daarna de zalf er op.

@Muzefee: Zal vast wel helemaal goed komen met de drainage. Gewoon rustig opbouwen en 2x per dag iets geven. Senna is er wel flink ziek van geweest (die wilde zelfs niet meer eten), maar die was ook wel heel erg vervuild van binnen. Mijn andere paard heeft nergens last van gehad.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:59

hier foto's van de mijne:
Afbeelding
Afbeelding

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:42

lemon: inderdaad, stop even met alles.
Klitwortel bevat ook alcohol en dat droogt ontzettend uit.
Maar in jouw geval smeer je teveel, zo kan de huid nooit rustig worden en mooi opnieuw opbouwen.
Waarom smeer je nu nog derfen? het seizoen is allang voorbij.
Daarnaast kan dit een gevolg zijn van het derfen, dit stikt van de oliën, en de huid verstikt daar op den duur van, en daar kan dit een gevolg van zijn.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 29-12-10 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:46

Ik weet nog wel dat de pony van een vriendin van me ook aan het schuren was met zijn staart. Dit hebben ze toen een tijdje ingesmeerd met een doek met wat azijn erop, en het schuren was al gauw over ;)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:49

ik heb vraagje over die exceem dekens..
Kun je die snachts ook gewoon om laten? is dat niet warm en knelt dat niet in de zomer?
En moet je die over het hoofd aantrekken?(dat lukt namelijk niet bij mijn paard)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:34

carien13 schreef:
ik heb vraagje over die exceem dekens..
Kun je die snachts ook gewoon om laten? is dat niet warm en knelt dat niet in de zomer?
En moet je die over het hoofd aantrekken?(dat lukt namelijk niet bij mijn paard)

Ja die gaan dag en nacht om. De Rambo SIH hoeft niet over het hoofd heen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:06

carien13: all day long, de hele zomer, anders heeft het geen nut hé ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:12

Ook snachts omhouden idd anders is de kans dat ze alsnog zich kapotschuren.
De Rambo SIH ademt prima, ik heb mijn paard er nog nooit zwetend onderuit gehaald

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 10:51

die dekens zijn er speciaal voor gemaakt om altijd om te houden he?
paard van een stalgenoot van me krijgt de deken om en die gaat er maar eens per 2 weken af, zo lang kan dat dus makkelijk.
het is heel dunnen stof die goed ademt.
en ja ze kunnen er wel eens onder zweten,maar dan staan de paarden zonder deken ook te zweten.

je hebt ook witte dekens,die stoten dan weer het zonlicht af toch? :D

guusjelover:
azijn kan inderdaad wel werken ja,dat klopt.
maar dan moet je geen wondjes hebben want dan prikt het heel erg!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:39

Muzefee schreef:
Ff dit topic omhoog halen. :)

Ik denk dat ik begin januari wel wil beginnen met drainagekuur voor Heaven. Moet zeggen dat ik nog altijd wel wat huiverig ben wat betreft bijwerkingen... Kan iemand meer ervaringen met me delen? Na hoeveel dagen merk je dat ze zich wat minder lekker voelen? Hoelang duurt dat?

Daarna wil ik Puur Alergie en Culico geven, maar kunnen deze druppels in één voermoment gegeven worden? Of moet dat persé apart?

Ik had met 3 dagen duidelijk verschil met Sybrich. Ze voelde zich prima overigens, maar er kwam allemaal ellende uit toen. Ze had ineens oormijt, schurftmijt, ook wel iets wat wat op schimmel leek. Het was toen begin maart en ze stond al onder de eczeemdeken, dus echte eczeemjeuk kon het eigenlijk nog niet zijn. Na de eerste keer heb ik nooit meer zulke extreme reacties gehad gelukkig.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:47

ik ben vandaag begonnen met avs 14, iemand hier nog meer ervaring mee? Klitwortel wilde niet echt werken, dus ben ermee gestopt, tuurlijk net een nieuwe fles gekocht. Indien iemand in de buurt van mij woont en de klitwortel wil hebben. Dan zeg het maar.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:44

biancailona: Waar heb je de klitwortel in 1ste instantie voor gebruikt als ik vragen mag?
Geen idee wat AVS14 is, kun je wat meer hierover vertellen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 23:53

ik ken avs14 wel,is een lotion met plantraardige bestanddelen.

kan wel werken,is een kwestie van uitproberen.
maar bianca,waarom begin je daar nu mee?
het jeuk seizoen begint pas volgend jaar maart.

ik ga het nog een keer zeggen:
huidschilfers zijn het gevolg van een vernieuwde huid, als je veel smeert of de huid stimuleerd krijg je ook kans op meer schilfers.
en opgedroogde smeersels zien er ook uit als schilfers.
ik heb appie momenteel helemaal de manen vol met schilfers zitten en nog een paard.

ik doe er helemaal niks aan, gewoon goed kammen en het verdwijnt vanzelf.

hebben ze jeuk of ziet het er raar uit dan raad ik aan om te gaan wassen met een middel tegen schimmel/mijt en luis want het zit er dik in dat je dier daar last van heeft.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:56

ik begin er nu mee, je kan het beste hiermee voor het jeukseizoen beginnen.
Stalgenootje, gebruikt het ook bij haar paard, mijn haf blijft namelijk af en toe schuren. In de zomer is het meer. Zei vertelde dat ze dit ook gebruikte, herkende het van haar paard. Ik dacht proberen kan geen kwaad natuurlijk. Ze heeft geen huidschilfers overigens. Haar paard stopte met schuren hierdoor.
Vermoeden hebben wij zelf dat het een eiwitallergie is.
@cs de uitleg, http://www.aleashop.be/details.asp?lang ... tID=259795

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:31

Als je paard nu nog schuurt dan is het geen ZE of niet alleen ZE. Dan moet er meer aan de hand zijn. Probeer uit te zoeken wat de jeuk veroorzaakt. Smeren met iets, zorgt er alleen maar voor dat de symptomen minder heftig zijn, maar de oorzaak is er nog steeds. Daarnaast heb ik zelf zoiets van, probeer in de wintermaanden gewoon niets te smeren/spuiten. In deze tijd kan de huid zich juist herstellen.