[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:44

En dat alleen met deken? :) Of?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:00

Een deken, ander voer, en 1x p.m. klitwortel erover.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:53

sjoooooo wat een mooie manen!!!!! 8-)

zo zijn die van ap nu ook ongeveer :D

alleen hij had wel een flinke korst in zijn staartwortel zitten.
het is dit jaar echt wel wat extremer dan andere jaren geloof ik.
maar ja daar hebbenn we de huidolie voor dus dat heb ik er op gesmeerd

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:11

Ze zijn niet alleen in de lengte gegroeid, maar ook in de dikte.
Het is nu echt een dik pak joh haha
Ik vlecht die kleine nieuwe haartjes erbij in, dus zodoende worden ze steeds dikker haha.

Ben zo trots als een pauw!!

Owja, heb vandaag de buikflap maar weggelaten, overal irritatie ervan.
Het stukje wat tussen de benen door komt heb ik met een elastiekje wat vast gefummeld.
Dekensingel erom heen gedaan. Stalhouder zou het even in de gaten houden hoe hij bleef liggen, en eventueel even de deken goed trekken mocht dat nodig zijn. Ben benieuwd dus. In ieder geval krijgt haar buik/flanken even wat rust nu.

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:44

Ontzettend mooi die manen zeg!!
Bij mijn pony is het ook al een end gegroeid. Het is altijd wel een mooi gezicht om te zien hoe het was en hoe het er nu uitziet (als er tenminste verbetering in zit!!!)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:09

Ja, klopt.
Eerder had ik de manen helemaal kort (fjordenboog)
Dit jaar laat ik het voor het eerst groeien, en dit jaar is ze ook voor het eerst jeukvrij!

Moet wel zeggen, dat ik altijd in mijn achterhoofd heb van:
Er hoeft maar *iets* te gebeuren en het is weer helemaal mis.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:59

Welke deken had je toen en welke deken heb je nu CS?
En wat is je voerverandering geweest?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:28

CS ziet er echt vele malen beter uit zeg, gefeliciteerd!
Je bent er inderdaad nog niet -het seizoen duurt nog tergend lang- maar je begint nu al vele malen beter dus erger dan toen zal het vast niet worden :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:43

hier alweer een week zonder deken :=
tot nu toe gaat het goed met beperkt weidegang

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:06

Die van mij gaat nog steeds goed :D Ze mest ook terug normaal en heeft NIET meer geschuurd :D Ff kleine vreugdesprong! Hopelijk blijft het nu goed gaan, aangezien april en mei zyta haar zwaarste maanden zijn.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:08

Senna had vandaag echt iets heel erg raars. Ik mocht niet aan haar manen komen (beginnend achter de oren en dan iets van 30cm). Ze werd helemaal panisch gewoon. Ik zag wel allemaal grote schilfers van 0,5-1 cm doorsnede. Ik mocht er absoluut niet aankomen, want ze werd helemaal panisch. Voorzichtig heb ik het gewassen met betadineshampoo. Ik kon namelijk niet zien of er een wondje zat (volgens mij niet), maar toch maar even ontsmet. Niets er meer opgesmeerd en zonder deken en vliegenkap op het land, want de uiteinden zitten precies op die plek. Ik vind het echt heel raar. Op een gegeven moment was ze zo angstig dat ze al terugdeinsde als ik haar neus wilde aanraken, dus het zal ook wel zeer doen. Gelukkig is het koel met een harde wind dus veel last heeft ze niet van de vliegen. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet, anders maar even de praam om, om het beter te bekijken.

@CarolShadow: De manen en de staart ziet er echt super uit! Bij Senna was het tot 2 weken geleden ook nog zo (vorig jaar kort/ kaal en dit jaar mooie dikke bos), maar nu beginnen de manen ineens onwijs uit te vallen, volgens mij niet door de schuren, want je vind echt hele haren met haarwortel in haar deken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:31

CS, die manen echt echt mooi, ik zou het zo laten niet meer afknippen, tenzij ze weer gaat schuren natuurlijk, maar daar gaan we niet van uit.

Moet zeggen dat het met daantje ook super gaat, de manen en staart schuurt ze niet, ze heeft wel jeuk.
Wel heeft ze steeds ondanks de buikflap en uierlap wat kleine kale plekjes onder de buik, maar het worden geen wondjes, dus zo lang het bij kaal blijft vindt ik het prima.
Maar ik moet zeggen voor een pony die vorig jaar ( andere eigenaar ) alles kapot had en ook alles ontstoken had ziet ze er nu toch verdomt mooi uit, ben best wel trots op me meisje.
Afbeelding
Hier kun je haar staartje zien, hij is echt heel mooi, de korte haren komen nu tot de onderkant van de staart wortel.
Afbeelding
En haar prachtige manen, ze worden echt super dik.

Ze heeft alleen helaas allemaal witte haren op de schoft en de kont, littekens van het schuren andere jaren, heeft een van jullie ervarig er mee dat dit nog weg trekt, Volgens mijn DA kan ik dat wel vergeten, maar ik hoop het stiekem toch.
Een andere haflinger bij ons had drukplekken en dus ook witte haren, maar die zijn na een keer verharen verdwenen.
Afbeelding
Hier kun je die witte haren zien, die kale plekken op het hoofd zijn trouwens bijna weg.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:32

Die ziet er goed uit!

Geen idee of die haren nog eens weggaan en andere voor terug komen. Weet wel dat mijn schimmelmerrie telkens wel donker haar terug krijgt wat weer licht wordt, ook als ze gebeten is oid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:35

Storm had gisteren met rijden ook ineens last achter zijn oor. Hij hield zijn linkeroortje scheef en schudde ook veel met zijn hoofd. Keek nog even of er iets zat, maar zag toch echt niets.
Heb even lekker haltgehouden en gekriebeld en daarna ging het wat beter. Hij had vandaag nog heel erg jeuk aan zijn staart, ging er echt ff lekker voor staan tijdens het poetsen. Gisteren had ik op de korst op zijn staartwortel een dikke laag sudocrem gedaan, vandaag liet de korst los en heb ik zijn staartwortel en erboven/naast even ingesmeerd met amandelolie.
De rest v an de week blijf ik eraf en dan volgende week maar even mild wassen.

Koetjeboe; volgens mij trekt het meestal niet weg nee, alleen als het hele lichte verwondingen zijn geweest als het ware.
Storm had bijvoorbeeld vorig jaar wat drukplekken van het zadel toen hij te dik werd ;)
Maar die zijn gelukkig helemaal weggetrokken;

Afbeelding

Afbeelding

Maar kan maar zo zijn dat ze er weer zitten in zijn wintervacht hoor komende winter.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:41

Ik volg zit topic ook al een tijdje mijn shetlander heeft ook zomerexceem helaas sinds vorig jaar en kwam er pas erg laat achter wat het was dus toen was het grotendeels al niet meer te redden.

Maar dit jaar was ik aardig op tijd een exceem deken veel de manen wassen en heb zink zwavel pasta wat goed werkt en smeer elke dag.

Zo ziet ze er gelukkig nu uit kan het aardig in de hand houden zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb nu de Shapley MTG besteld weet iemand precies hoe je dat moet gebruiken?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:48

Ziet er mooi uit hoor!
Als je het niet wist zou je het geen eczemer noemen zo :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:49

Ben niet bekend met Shapley MTG. Is het ter behandeling van zomereczeem?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:50

Ja, er zijn wel mensen in dit topic die het gebruiken, zullen zich nog wel melden denk ik.
Staat er niets op de verpakking trouwens :S

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:50

Ja ben er zo wel erg blij mee! Gelukkig schuurt ze ook bijna niet aan haar staart maar vaak precies de plek waar het halster zit boven op haar hoofd waar de exceedeken precies niet zit.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:51

Muzefee schreef:
Ben niet bekend met Shapley MTG. Is het ter behandeling van zomereczeem?

Ja ik heb het op bokt gevonden en las veel goede ervaringen het was niet zo duur dus dacht laat ik het eens proberen.
Ja er staat wel wat op in het engels maar misschien gebruikt iedereen het anders?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:52

Foto Vergroten Shapley's Original Mane Tail Groom M-T-G - 946ml
Shapleys Original M-T-G (Mane-Tail-Groom) werkt tegen schimmelachtige aandoeningen, staart schuren, zomereczeem, mok, kleine wondjes, schaafplekken en vele andere huidaandoeningen. Het product heeft een helende werking en bevordert de haargroei met zichtbaar resultaat in 3 tot 5 dagen. Dagelijks het probleemgebied insmeren met Shapleys Original M-T-G en licht inmasseren, niet uitwassen. Dit net zo lang doen totdat de problemen verdwenen zijn.

Voor gebruik eerst op een klein gebied uittesten op eventuele allergische reacties.

Heb al wat gevonden!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:54

Waar heb je het besteld? Site oid? :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:56

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:56

Thanx! Ga ik even kijken. Klinkt ook als goed spul.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:58

Ja ik heb het vandaag binnen gekregen ben erg benieuwd! Probeer af en toe wat dingen uit je weet vaak niet hoe alles bij jou pony aanslaat hé.