Ik heb een minishetlandertje staan die heel erg veel schuurt.. Laatste weken was het opeens heel erg, zodat er wondjes onstaan (hals, rug, staart). Ook lijkt er op een bepaalde plek in de manenkam een 'scheurtje' te zitten. Iemand enig idee??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cijsalover schreef:Wie kan mij helpen?
Ik heb een minishetlandertje staan die heel erg veel schuurt.. Laatste weken was het opeens heel erg, zodat er wondjes onstaan (hals, rug, staart). Ook lijkt er op een bepaalde plek in de manenkam een 'scheurtje' te zitten. Iemand enig idee??
ellepel schreef:appie schuurde vandaag ook heeeeeel ergg hoor!
deken er op!
alle kleine beetjes helpen en als ze niet geprikt worden is er ook minder jeuk he![]()
en verder zijn er genoeg smeersels die te proberen zijn, gewoon ruitersportzaak vragen of de manen en staart goed uitspoelen met gewone azijn,dat wil soms ook wel helpen
Kinke schreef:treffie, een deken aanschaffen. Jammer dat je er zo laat mee bent.
Ik laat kinke gewoon in dr jurk staan zolang het nog zo warm is, geen gemuts met deken op/deken af. Isse simpel
treffie schreef:azijn heb ik al een paar weken geprobeerd...zonder resultaat.
wordt het toch geloof ik nodig tijd dat ik maar eens een deken aan ga schaffen.
XxSultanxX schreef:treffie schreef:azijn heb ik al een paar weken geprobeerd...zonder resultaat.
wordt het toch geloof ik nodig tijd dat ik maar eens een deken aan ga schaffen.
ik gebruik ook azijn , en bij mijn paard helpt het weldie andere smeersels werken allemaal niet
alleen de azijn en de eczema balsem
XxSultanxX schreef:meen je het nou ? ik ben net bij die van mij geweest , geen vlieg te bekenne
Dendie schreef:Mag ik even tegen u aanzeiken?![]()
Zou toch zo fijn als Den zonder deken kon! Ik ben die nasty buggers ook zooooo zat inmiddels!!!!!!!! Ben zo blij als deken op deken af, klaar is... bah.... Kunnen ze niet weggaan, t is inmiddels al november hun beste tijd is wel geweest, laat t onder de 10 graden blijven, want dan verdwijnen die stomme muggen! aargh!![]()
![]()