blijven toch wel zorgenkindjes he die paardjes van ons

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:nou,gelukkig maar dan en dan maar hopen dat er niet weer wat anders komt.
blijven toch wel zorgenkindjes he die paardjes van ons
ellepel schreef:ap staat alweer regelmatig te schudden,maar zet ik hem aan het werk dan is het goed.
als hij schud staat hij in de zon en bij ons in de bak staat dan de schaduw dus reageerd hij wel duidelijk op de zon.
dan gaat een middel als dat niet werken vrees ik.
wel hoest hij ook weer , echt van die stal/stoflongen.
word tijd dat ze gewoon weer de wei op kunnen
ellepel schreef:en ik lees net ook dat hij dus in dezelfde periode toen ook begon met hoesten.
ik weet nu toch wel zeker dat het hoesten dus wel degelijk verband houdt met zijn hooikoorts.
ik hoop eigenlijk niet dat hij weer net zo benauwd word als vorig jaar
sjanien schreef:Mijn paard is ook sinds woensdag weer begonnen met schudden. Ik haalde hem uit de wei en hij kwam schuddend aanlopen. Daarna met longeren deed hij het ook regelmatig. Ik heb hem meteen het masker opgedaan in de wei en begin morgen met puurpollen. Vindt het al wel aardig vroeg kan me niet herinneren dat het vorig jaar ook zo vroeg was. Of misschien was het wel rond deze tijd maar was het weer toen al een stuk mooier. Maar met die 2 hulpmiddelen is hij eigenlijk schud vrij.
zandvangers schreef:ook hier nog geen geschud en geproest .
ik hoop dat het bij onze merrie dus echt aan de tanden en aan haar rug heeft gelegen .
wel heeft ze volgens de dierenarts een erg gevoelige neus en tong/mond .
daardoor friemeld ze nog wel vaak met de neus over de grond/bakrand , of aan mij![]()
en met buitenritten word ze wat friemeliger zeg maar , ik denk dat er toch nog wel iets is wat haar prikkeld .
maar tot nu toe heb ik nog niets te klagen gelukkig .
@singasong , iritant is dat soms he dat je alle dingen van je paard zo in je op neemt .
ik zie en voel ook altijd bij mijn ruin alles , als hij een dag niet lekker in zijn vel zit dan zie ik dat op het moment dat ik in zijn stal kijk smorgens .
en ik zit er dan niet ver naast qua gedachten .
als ik hem uit de stal trek dan weet ik bijwijze al dat het rijden niet wat gaat worden .
daar kan ik dan ook zo de gehele tijd mee bezig zijn , wat kan het zijn , hoe los ik het op etc etc .
zandvangers schreef:@ singasong . je hebt het een paar berichten terug over bacterien/virusen/schimmel .
nu was ik laatst de stal aan het uitmesten ( stro ) en de hoeken/zijkanten waar niet gemest word word ook minder vaak weggehaald door mij .
maar daar zouden dus eventueel ook schimmelsporen in kunnen zitten ?
niet dat mijn paard nu schud maar toch je weet maar nooit , en ze friemeld wel met haar neus ook door de stal![]()
trouwens had ik dat met zaagsel ook altijd wel dat de zijkanten veel stoffiger en schimmeliger/vochtig waren .
zo kun je bij mijn merrie zien wat een slecht gebit en een slecht zadel kan aanrichten he .
als er bij ons op stal nu een paard is met een beetje schudgedrag raad ik direct aan om eerst het gebit en de rug/hals/zadel na te laten kijken .
oftopic , singasong , een vriendin van mij had het ook extreem met paarden van anderen , die zag echt alles .
zij moest wel uitkijken dat ze er niet teveel aandacht aan ging schenken , want ze vergat daardoor objectief naar haar eigen te kijken .